• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst! (Naam gewijzigd? Geef het door zodat de lijst up to date blijft!)

RPNZL: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Rionach: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads
    Highput: Goodreads | Storygraph
    Inigo: Goodreads | Storygraph
    Rassalentar: Storygraph

[ bericht aangepast op 22 juni 2025 - 23:32 ]

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Ringwraith schreef:
    (...)

Ik heb hem zelf nog niet gelezen, maar misschien het Baby Dragon Café?
    Of Emily Wildes encyclopedie der feeën. De wraak van Butrint vond ik ook heel vermakelijk (en van een mede-Q'er, dus altijd extra leuk ;p).
    Of De verborgen boekwinkel? Heb ik niet gelezen, maar schijnt wel cozy fantasy te zijn. ;p

Oeh thanks, allemaal op mijn lijstje genoteerd 😍

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Lol ik kom niet door Het Baby Dragon Café heen, zonder enige klik zijn de hoofdpersonen smoorverliefd en dingen worden de hele tijd herhaald en het voelt als een wattpad story xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Lol ik kom niet door Het Baby Dragon Café heen, zonder enige klik zijn de hoofdpersonen smoorverliefd en dingen worden de hele tijd herhaald en het voelt als een wattpad story xD

Ik heb momenteel lichte struggle met Howl's Moving Castle :')
    Bij veel boeken kom ik meestal wel makkelijk aan zo'n 20 pagina's voor het slapen gaan, maar met veel moeite kan ik net een hoofdstuk uitlezen van om en nabij 15 pagina's.
    Maar, ik ben in ieder geval net over de helft, hehe.

Ik heb een storygraph account gemaakt, maar ik moet zeggen dat ik een beetje lost ben ^^" Ik heb m'n current read toegevoegd (gister verder gegaan na meer dan een jaar), maar hoe kan ik nu zeggen dat ik ook vandaag gelezen heb?

Do it scared, but do it anyway.

Rassalentar schreef:
    Ik heb een storygraph account gemaakt, maar ik moet zeggen dat ik een beetje lost ben ^^" Ik heb m'n current read toegevoegd (gister verder gegaan na meer dan een jaar), maar hoe kan ik nu zeggen dat ik ook vandaag gelezen heb?

Als je op het boek klikt dan zie je als het goed is een balkje met een percentage en daarnaast een potloodje. Klik op dat potloodje en dan add note/edit entry. Hier kan je dan invullen op welke pagina je bent en ook de datum aanpassen! Hope this helps en zo niet, lemme know!

SCORPlO schreef:
    (...)

Als je op het boek klikt dan zie je als het goed is een balkje met een percentage en daarnaast een potloodje. Klik op dat potloodje en dan add note/edit entry. Hier kan je dan invullen op welke pagina je bent en ook de datum aanpassen! Hope this helps en zo niet, lemme know!

Yes! Thanks ^^ Ik had die al wel gezien inderdaad, maar "add note" toch anders geïnterpreteerd. Nu kan ik ook toewerken naar van die coole kalenders en grafiekjes ^^

Rassalentar schreef:
    (...)
    Yes! Thanks ^^ Ik had die al wel gezien inderdaad, maar "add note" toch anders geïnterpreteerd. Nu kan ik ook toewerken naar van die coole kalenders en grafiekjes ^^

You're welcome! Als ik je aan de lijst moet toevoegen, hoor ik het wel (:

SCORPlO schreef:
    (...)

You're welcome! Als ik je aan de lijst moet toevoegen, hoor ik het wel (:

Yes! Ik zal straks even een linkje droppen. Ik had nog niet gekeken naar het friends en following etc. ^^"

Hierbij dan ook het linkje: Storygraph. Geen idee of ik alles goed ingesteld heb qua friends and following etc. ^^"

Rassalentar schreef:
    Hierbij dan ook het linkje: Storygraph. Geen idee of ik alles goed ingesteld heb qua friends and following etc. ^^"

Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Ik kan je in ieder geval niet toevoegen op Storygraph, dus bij de instellingen moet je mogelijk wat veranderen ;)

[ bericht aangepast op 23 april 2025 - 21:55 ]

SCORPlO schreef:
    (...)

Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Ik kan je in ieder geval niet toevoegen op Storygraph, dus bij de instellingen moet je mogelijk wat veranderen ;)

Ah oeps, nu zou het moeten werken ^^"

Ik volg Mexx helemaal en ik wil inderdaad ook coole grafiekjes, dus mijn storygraph account I guess :Y)

O mia lost elan. Tu isag elythe.

April komt bijna tot zijn einde, hoe gaat het met iedereen z'n goals en TBR en whatever je allemaal bijhoudt?

Ik heb twee boeken (ofja 1 boek en een comic) uit m'n veel te grote TBR nu af, toen ging ik gamen en heb ik echt een goed beeld waar ik nu verder wil lezen ^^"

SCORPlO schreef:
    (...)

Ik heb momenteel lichte struggle met Howl's Moving Castle :')
    Bij veel boeken kom ik meestal wel makkelijk aan zo'n 20 pagina's voor het slapen gaan, maar met veel moeite kan ik net een hoofdstuk uitlezen van om en nabij 15 pagina's.
    Maar, ik ben in ieder geval net over de helft, hehe.

Ik had precies dezelfde struggle met dat boek (': Uiteindelijk wel uitgelezen though, maar moest mezelf er echt een beetje doorheen slepen.

Caution first, always. || FIYER0 > Lysander