• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst!

SCORPlO: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Sgaeyl: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 15:32 ]

"Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

En weer een ander leest graag (wanneer het eindelijk lukt) maar heeft moeite met het ervan bijhouden. AKA me. 🥲

Ik vind het al een achievement als het me lukt een boek volledig uit te lezen, omdat ik soms nogal kritisch kan zijn over bepaalde factoren (zoals schrijfstijl e.d.).

[ I will always love you ]

Ah, leuk! Ik heb net weer een totaal onhaalbaar doel (52 boeken) gezet op Goodreads in de hoop dat het dit jaar wél eindelijk lukt. Toen ik nog studeerde lukte het me elk jaar, daarna niet meer, helaas.

Wat vind je van Storygraph?

Omnia mutantur, nihil interit

Ooh, wat leuk! Ik heb mijn doel voor dit jaar niet zo heel hoog staan, voor nu op 25 boeken, waar ik afgelopen jaar tot 21 kwam.
    Ik gebruik voornamelijk Goodreads en Bookmory (deze eigenlijk omdat ik de kalender wel leuk vind om te zien) en heb sinds dit jaar om eens uit te proberen ook Storygraph erbij gepakt. Ik zal je op beide een follow geven ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Ik heb nu sinds kort ook Storygraph, naast goodreads, want ik vind het idee van alle stats wel leuk. En ik wil ook proberen om mn gelezen pagina's per dag bij te houden daarop. Mijn doel is 25 boeken, maar tot nu toe ga ik daar elk jaar wel overheen. Al heb ik ook de afgelopen paar jaren aan het begin van het jaar gezeten van: maar er gaan dit jaar dingen veranderen, ik weet niet of ik zo veel kan lezen? Dus we zullen zien hoe het dit jaar zal gaan, haha.

Ik heb je btw op beiden toegevoegd! Mijn Goodreads en Storygraph.

Een lange tijd geleden ooit eens GoodReads aangemaakt, maar al zo lang niet (geüpdate) gebruikt, dat ik mijn inloggegevens niet meer weet. 😅

Don't walk. Run, you sheep, run.

nostalgie schreef:
    Ah, leuk! Ik heb net weer een totaal onhaalbaar doel (52 boeken) gezet op Goodreads in de hoop dat het dit jaar wél eindelijk lukt. Toen ik nog studeerde lukte het me elk jaar, daarna niet meer, helaas.

Wat vind je van Storygraph?

Wat ik heel leuk vind aan Storygraph zijn de statistieken die je kan zien, van dit jaar zijn ze tot nu toe nog niet zo indrukwekkend, maar als ik kijk naar die van vorig jaar (je kan je Goodreads library importeren), dan vind ik het leuk om te zien welke genres ik heb gelezen, hoeveel digitale of fysieke boeken ik heb gelezen, hoeveel boeken/pagina's gedurende het jaar. Ben tot nu toe enthousiast.

Sgaeyl schreef:
    Ooh, wat leuk! Ik heb mijn doel voor dit jaar niet zo heel hoog staan, voor nu op 25 boeken, waar ik afgelopen jaar tot 21 kwam.
    Ik gebruik voornamelijk Goodreads en Bookmory (deze eigenlijk omdat ik de kalender wel leuk vind om te zien) en heb sinds dit jaar om eens uit te proberen ook Storygraph erbij gepakt. Ik zal je op beide een follow geven ^^

Mijn doel vorig jaar was 20 boeken en ik heb er uiteindelijk 33 gelezen(!), haha. Bookmory heb ik via Tiktok wel eens langs zien komen, maar ik was in eerste instantie niet zo enthousiast. Ik heb je verzoek geaccepteerd!

Kobyla schreef:
    Ik heb nu sinds kort ook Storygraph, naast goodreads, want ik vind het idee van alle stats wel leuk. En ik wil ook proberen om mn gelezen pagina's per dag bij te houden daarop. Mijn doel is 25 boeken, maar tot nu toe ga ik daar elk jaar wel overheen. Al heb ik ook de afgelopen paar jaren aan het begin van het jaar gezeten van: maar er gaan dit jaar dingen veranderen, ik weet niet of ik zo veel kan lezen? Dus we zullen zien hoe het dit jaar zal gaan, haha.

Ik heb je btw op beiden toegevoegd! Mijn Goodreads en Storygraph.

Het zien van de stats was voor mij wel de reden om ook een Storygraph account aan te maken. Qua doel kijk ik wel van, wat is realistisch naast werk/opleiding, en als ik daar uiteindelijk overheen ga, helemaal mooi. Ik probeer dit jaar ook om elke dag te lezen, of dat nou 5 pagina's of 50 pagina's zijn, maakt mij niet uit, en tot nu toe gaat dat goed. Ik doe op SG mee aan de January Pages Challenge.

Ik gebruik Hebban, Goodreads & Bookmory, maar ik hoor zo veel positieve dingen over Storygraph dat ik die misschien ook eens ga proberen. Maar wordt wel heel veel haha.

Every villain is a hero in his own mind.

SCORPlO schreef:
    (...)

Het zien van de stats was voor mij wel de reden om ook een Storygraph account aan te maken. Qua doel kijk ik wel van, wat is realistisch naast werk/opleiding, en als ik daar uiteindelijk overheen ga, helemaal mooi. Ik probeer dit jaar ook om elke dag te lezen, of dat nou 5 pagina's of 50 pagina's zijn, maakt mij niet uit, en tot nu toe gaat dat goed. Ik doe op SG mee aan de January Pages Challenge.

Ik vind het concept van de pages challenge ook erg tof, maar ik faalde deze maand op de eerste dag al, haha. Dus dan maar in Februari poging twee.

Als mensen hun book tracking account van welke website/app ook in het startbericht willen, lemme know!

Ringwraith schreef:
    Ik gebruik Hebban, Goodreads & Bookmory, maar ik hoor zo veel positieve dingen over Storygraph dat ik die misschien ook eens ga proberen. Maar wordt wel heel veel haha.

De grootste reden dat ik ook een andere website/app gebruik, is dat Goodreads naar mijn idee een beetje blijft hangen en er niet echt nieuwe dingen komen.

Goodreads hier! Ik vind het een fijn en overzichtelijk platform.

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 22:55 ]

Je remue le ciel, le jour, la nuit. Je danse avec le vent, la pluie.

Ringwraith schreef:

Ik heb hier nog nooit van gehoord! Wat maakt Storygraph zo bijzonder?

Je remue le ciel, le jour, la nuit. Je danse avec le vent, la pluie.

Hagger schreef:
    En weer een ander leest graag (wanneer het eindelijk lukt) maar heeft moeite met het ervan bijhouden. AKA me. 🥲

Ik vind het al een achievement als het me lukt een boek volledig uit te lezen, omdat ik soms nogal kritisch kan zijn over bepaalde factoren (zoals schrijfstijl e.d.).

Dit ben ik ook haha! Althans, het eerste deel en een beetje het tweede. Ik lees boeken wel uit meestal omdat de nieuwsgierigheid het overwint van de ergernis, maar die ergernis maakt het wel moeilijk. Merk ook direct wanneer een boek me te pakken heeft: als ik me voorneem om 1 hoofdstuk te lezen en ik lees ook echt maar 1 hoofdstuk, is dat meestal een slecht teken ;p

Ik zit zelf vooralsnog alleen op Hebban, maar ben daar niet heel erg actief dus.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

escuella schreef:
    (...)
    Ik heb hier nog nooit van gehoord! Wat maakt Storygraph zo bijzonder?

Voor mij is het zien van statistieken. Dit zijn ze van vorig jaar -> klik.
    Ik hoop dat de link gewoon werkt.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 11:31 ]