• De ene leest en onthoudt alles wat ze ooit hebben gelezen; een ander leest graag, maar heeft moeite met het bijhouden van alles; weer een ander leest en houdt alles bij via een dergelijke book tracking website en/of app.

Ik val zelf onder het laatste en ik gebruik al enige tijd Goodreads en sinds vorig jaar weer actief. Nu ben ik sinds dit jaar ook Storygraph gaan gebruiken - deze laat ook je statistieken zien.

De reden hiervoor is dat ik eind 2023 de keuze heb gemaakt om vanaf 2024 een fysieke Reading Journal bij te houden en dit ook in Goodreads bij te houden en (korte) reviews te schrijven - dit allemaal om mijzelf te motiveren en te stimuleren om weer meer te gaan lezen. Save to say, it worked!

Wat mij leuk lijkt is om dit topic te gebruiken om o.a. elkaar toe te voegen aan dergelijke book tracking apps en eventueel ook je doelen van dit jaar met elkaar te delen. Wil je je linkjes naar de book tracking websites (maakt niet uit welke) ook in het starttopic? Deel ze in een bericht en ik zet ze zo snel mogelijk in de lijst! (Naam gewijzigd? Geef het door zodat de lijst up to date blijft!)

RPNZL: Goodreads | Storygraph
    Kobyla: Goodreads | Storygraph
    Rionach: Goodreads | Storygraph
    Ringwraith: Goodreads | Storygraph | Hebban
    Frodo: Goodreads
    Highput: Goodreads | Storygraph
    Inigo: Goodreads | Storygraph
    Rassalentar: Storygraph

[ bericht aangepast op 22 juni 2025 - 23:32 ]

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Net mijn 8e boek van het jaar uitgelezen. Hoe gaat het jullie reading challenge van dit jaar?

Ik heb van het weekend boek nummer vijf uitgelezen! Ondertussen ben ik in boek 6 ook al aardig op weg naar het einde ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Ik ben nu halverwege boek 5 en 6. Ik kwam maar niet in nummer 5, dus besloot dan maar een ander boek te beginnen, haha.

Ik zit op 10/100, dus net even iets onder schema maar dat is nog wel goed te doen ;p

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Ik zit op 10/100, dus net even iets onder schema maar dat is nog wel goed te doen ;p

Pffft 100 boeken in 1 jaar? Als dat je lukt, chapeau!

SCORPlO schreef:
    (...)

Pffft 100 boeken in 1 jaar? Als dat je lukt, chapeau!

Ik lees er een stuk of 25 voor werk dus dat scheelt al haha

Every villain is a hero in his own mind.

Weer een maandje verder. Ondertussen 9 boeken totaal gelezen.

Lekker bezig geweest!

Ik moet ook echt eens kijken hoe ik die plaatjes goed kan krijgen zodat ik ze hier kan delen.

Ik zit nu op zo goed als 7 boeken (paar pagina's nog en dan is 7 uit) gelezen en in nummer 8 ben ik ondertussen ook bezig. Het lukt me alleen niet om elke dag te lezen 🙈

Ik ga best lekker, ondertussen halverwege nr. 7. Mn doel is 25, dus ik lig goed op schema :'D.

Rionach schreef:
    Lekker bezig geweest!

Ik moet ook echt eens kijken hoe ik die plaatjes goed kan krijgen zodat ik ze hier kan delen.

Ik zit nu op zo goed als 7 boeken (paar pagina's nog en dan is 7 uit) gelezen en in nummer 8 ben ik ondertussen ook bezig. Het lukt me alleen niet om elke dag te lezen 🙈

Ik doe dit via m'n laptop. Ik ga in Storygraph naar stats en dan de maand, bv. februari - daar kan je verschillende soorten van "wrap-up" zien. Dan de afbeelding die ik graag wil sturen hier op het forum - rechtermuisknop en dan afbeelding openen in nieuw tabblad, de url hier in een bericht plakken plus de [img_] codes eromheen en tada! Hope this makes sense, haha

Ik moet voor een vak van de opleiding 4 boeken lezen in dit 2e semester, gelukkig geen ellende lange, dus daar ga ik deze maand mee bezig. Macbeth, the Awakening, Brave New World, the Children Act. Mogelijk zit ik eind deze maand dus (al!) op 13 boeken.

Ik heb enkel Goodreads c:
    Mijn reading challenge zegt dat ik 35 boeken heb gelezen dit jaar so far, maar 20 ervan zijn manwha volumes, dus ik reken eigenlijk dat ik 16 boeken heb gelezen :Y)

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Wanneer je je boek uit hebt gelezen, dit in Storygraph zet + review, en het daarna in Goodreads wil zetten, maar Goodreads is aan het kutten en geeft telkens een error als ik de site wil openen (':

Bruh, ik heb de laatste tijd ook wat meer errors bij GR, maar dan de app die er vooral gewoon even geen zin in heeft, ofzo 🤔

Weer een maand voorbij. Ik heb de boeken voor school uitgelezen en zit nu op 13 boeken. Ik kan eindelijk weer mijn eigen boeken lezen!