• Een nieuwe variant van het bekende Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd, natuurlijk!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start op 26 januari. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start op 29 januari. Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    2 weerwolven
    2 dorpelingen
    1 ziener
    1 dief
    1 onruststoker

Team Dorpeling:

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart geruild is en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)

Team Weerwolf:
    - De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Weerwolven
    2. Ziener
    3. Dief
    4. Onruststoker

DEELNEMERS
    Kobyla / Belle
    ProngsPotter / Froukje
    Frodo / Bes
    Ringwraith / Natas

Inschrijvingen gesloten

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:21 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Kobyla schreef:
    Alles maakte sense (er vanuit gaande dat iedereen de waarheid spreekt) tot Froukje met haar statement kwam voor het zijn van de ziener. Wat ik in twijfel trek, want ik weet dat ik de nacht niet begon als weerwolf. Dus dit vind ik wel heel erg verdacht en dus een potentiële wolfuitspraak.

Ik wilde ook nog niet zeggen wie ik gewisseld had met Bes, omdat ik dus eerst even Froukje's reactie wilde zien. Wie tot nu toe de enige is die voor mij aantoonbaar aan het liegen is.

Om tot mijn punt te komen: Ik heb Bes en Natas met elkaar gewisseld. Dus als Natas de waarheid spreekt, is Bes terug Burger en Natas de dief. Leuke wisselactie wel, haha.

Je vond eerder vanochtend Bes ook al verdacht, en nou mij. Je gaat wel lekker met die verdenkingen rondstrooien :p Ik kan het heel simpel maken, "all made sense until", ja omdat jij postte voordat ik dat deed, hahaha. Jij begon de nacht als weerwolf, en Natas als dief -aannemend dat zij de waarheid spreekt als burger-achtige zijnde- en Bes als Burger. Nu is Bes de dief en Natas de burger, en de onruststoker zit helemaal niet in het spel.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Total outsider here, and don't want to disturb you all, but I'm following this out of interest: en het is zo confusing wie v/d namen wie is. 😂 Jullie maken het wel erg spannend trouwens!

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ringwraith schreef:
    (...)
    Nee dat kan niet, tenzij Belle gelogen heeft en helemaal geen relschopper is. Want die heeft jouw rol met die van Froukje verwisseld en jij was de burger en daarna de dief. Of ze moet ons hebben geruild want blijkbaar weet je het niet als je rol veranderd is, bedenk ik me nu. Dus Belle... wie heb je omgewisseld? :'D

Nu ja, Belle kan nog steeds gelogen hebben want da's het hele punt van dit spel, haha.
    Froukje of Belle, een van de twee zit met harige poten haar post te typen, maar wie? (wbw)

Even the smallest can change the course of the future

ProngsPotter schreef:
    (...)

Je vond eerder vanochtend Bes ook al verdacht, en nou mij. Je gaat wel lekker met die verdenkingen rondstrooien :p Ik kan het heel simpel maken, "all made sense until", ja omdat jij postte voordat ik dat deed, hahaha. Jij begon de nacht als weerwolf, en Natas als dief -aannemend dat zij de waarheid spreekt als burger-achtige zijnde- en Bes als Burger. Nu is Bes de dief en Natas de burger, en de onruststoker zit helemaal niet in het spel.

Ik zei niet dat ik Bes verdacht vond, alleen dat ik een oogje op haar wilde houden, omdat ik wist dat ze van rol gewisseld was. Voor ik kon weten of ze inderdaad verdacht kon zijn, had ik meer informatie nodig, die ik dus gekregen heb. Denk trouwens zo gauw niet dat Natas liegt over haar rol door de manier waarop ze haar eerdere vraag over de volgorde stelde.

Maar het feit dat je je zo stellig vasthoudt aan je eigen leugen (om zo de verdenking van je af te krijgen?), vind ik wel verdacht. Als je burger was, dan was je denk ik wel rustig verder gaan kijken naar wie wolf zou kunnen zijn ipv je op mij vast te pinnen.

Frodo schreef:
    (...)

Nu ja, Belle kan nog steeds gelogen hebben want da's het hele punt van dit spel, haha.
    Froukje of Belle, een van de twee zit met harige poten haar post te typen, maar wie? (wbw)

Ik denk dus Froukje, haha. Of jij of Natas zijn hele goede leugenaars, haha, maar daar zie ik voor nu nog geen reden toe.

Kobyla schreef:
    (...)

Ik zei niet dat ik Bes verdacht vond, alleen dat ik een oogje op haar wilde houden, omdat ik wist dat ze van rol gewisseld was. Voor ik kon weten of ze inderdaad verdacht kon zijn, had ik meer informatie nodig, die ik dus gekregen heb. Denk trouwens zo gauw niet dat Natas liegt over haar rol door de manier waarop ze haar eerdere vraag over de volgorde stelde.

Maar het feit dat je je zo stellig vasthoudt aan je eigen leugen (om zo de verdenking van je af te krijgen?), vind ik wel verdacht. Als je burger was, dan was je denk ik wel rustig verder gaan kijken naar wie wolf zou kunnen zijn ipv je op mij vast te pinnen.

Nou het heeft weinig zin voor mij om Bes of Natas aan de tand te gaan voelen, want het berichtje dat ik van Marjanne kreeg vertelde toch vrij duidelijk dat jij de weerwolf was. Dus of zij nou liegen dat ze barsten of niet en er nog een wolf in het spel zit die zich erg comfortabel voelt onder het feit dat ik hen niet heb uitgekozen, jíj bent er sowieso eentje. Dus ja, daar hou ik me wel aan vast hahahaha

Hmmm ik neig momenteel meer naar Froukje maar MY GOD wat kan jij goed liegen als blijkt dat je wel de weerwolf bent.

Frodo schreef:
    Hmmm ik neig momenteel meer naar Froukje maar MY GOD wat kan jij goed liegen als blijkt dat je wel de weerwolf bent.

I know she would be fully enjoying it :Y)

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

I know she would be fully enjoying it :Y)

Hahaha ik geef toe dat dat waar zou zijn, maar helaasch; it be them truth

Viperian schreef:
    Total outsider here, and don't want to disturb you all, but I'm following this out of interest: en het is zo confusing wie v/d namen wie is. 😂 Jullie maken het wel erg spannend trouwens!

Heb even de namen in de beginpost gezet voor hen die het willen volgen 😂

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ringwraith schreef:
    (...)
    Oh woeps, nog niet helemaal wakker. Nou goed. Ik was dus de dief en ruilde met Frodo, waardoor ik de burger werd en zij de dief. En daarna heeft Kobyla haar ook weer met iemand anders geruild, dus dat moet dan met Prongspotter zijn geweest.
    Dus dan was Frodo eerst burger
    Kobyla eerst de onruststoker
    Ik de dief.
    Dus als er een weerwolf in móét zitten, dan moet dat Prongspotter zijn geweest, die dus geruild heeft met Frodo.

Nou, mijn theorie haha.

Ik zou het ergens ook wel heel vreemd vinden als twee mensen mijn rol geruild hebben. I mean, wat is de kans? Dus dan lijkt het me indd logischer dat Froukje de ziener is, Belle weerwolf, Natas dief en ik burger (of ik dief en Natas burger na de switch).

Caverna schreef:
    (...)
    Heb even de namen in de beginpost gezet voor hen die het willen volgen 😂

Hahahaha, topper. 👍 You didn't have to do that tho, but thanks. Soms wil ik wat dingen kwijt en dan bedenk ik me "nee, je doet niet mee shush" 😂 Ik zal verder het topic maar niet te veel OT maken, so keep on being suspicious of each other lol.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Frodo schreef:
    (...)

Ik zou het ergens ook wel heel vreemd vinden als twee mensen mijn rol geruild hebben. I mean, wat is de kans? Dus dan lijkt het me indd logischer dat Froukje de ziener is, Belle weerwolf, Natas dief en ik burger (of ik dief en Natas burger na de switch).

Op zich, het kan prima gebeuren dat er twee rollenruilers in het spel zitten en we spelen maar met z'n 4'en. Dus 33% kans dat je rol door de dief geruild wordt en 66% kans dat je door de onruststoker geruild wordt, dus zo gek is dat nog niet dat je twee keer geruild bent.

En come on, ik ben niet zo gek om meteen een leugen op te zetten, haha. Ik zou zelf liever afwachten wat er gebeurt en dan kijken met welk verhaal je kan komen ipv direct wat claimen. Froukje had nu alle rust om een rol te claimen die er niet in zit ipv het risico te lopen dat je opeens twee mensen hebt die dezelfde rol claimen.

Ja ik vond het ook wel een bold move als je de weerwolf was haha.

Every villain is a hero in his own mind.

Froukje was vandaag pas vet laat wakker i.v.m. een nachtelijke schrijfsessie met dr bff, dus het was meer wakker worden en al drie posts achterlopen dan voorbedachte rade lol

En er zitten twee wisselrollen in het spel, dus je kon net zo makkelijk er eentje claimen met een verminderd risico dat iemand bullshit zou gaan roepen. Je hebt je berichtje zelfs zo geschreven dat je je opties open hield en je direct ofwel kon overstappen naar de dief (ik wisselde je met mezelf) ofwel de onruststoker (ik wisselde je met iemand anders) als iemand vragen ging stellen