• Een nieuwe variant van het bekende Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd, natuurlijk!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start op 26 januari. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start op 29 januari. Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    2 weerwolven
    2 dorpelingen
    1 ziener
    1 dief
    1 onruststoker

Team Dorpeling:

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart geruild is en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)

Team Weerwolf:
    - De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Weerwolven
    2. Ziener
    3. Dief
    4. Onruststoker

DEELNEMERS
    Kobyla / Belle
    ProngsPotter / Froukje
    Frodo / Bes
    Ringwraith / Natas

Inschrijvingen gesloten

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:21 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Frodo schreef:
    Yes, ik ben het ermee eens!
    Als jij de wolf bent Froukje, schop ik je uit het modteam :Y)

Ga je gang, ik ben niet zo bezorgd hahahaha

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ik heb uiteraard ook nog gestemd gisterenavond.
    @Marjanne: hoe lang ga je ons in spanning laten? (wbw)

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    Ik heb uiteraard ook nog gestemd gisterenavond.
    @Marjanne: hoe lang ga je ons in spanning laten? (wbw)

Niet lang meer ^^

Het begin van het einde…

Pieter Dageraad leidde de discussie, in de hoop het niet te veel te laten escaleren. Maar hij hoefde niet veel te doen - Frodo barstte direct in huilen uit. Ze zei dat ze maar een brave dorpeling was, dat ze haar steentje bijdroeg aan de samenleving en dat ze niet wist waarom mensen haar als verdachte hadden aangewezen. Ringwraith beaamde dit, en gaf eerlijk toe dat ze ‘s nachts wel eens op pad was - maar niet om mensen aan te vallen. ‘Ik ben een simpele dief,’ zei ze. ‘Dat is waarom ik ‘s nachts op pad ben. Om wat spullen te jatten. Vannacht was ik bij Frodo en heb ik haar juwelen meegenomen - en zij lag gewoon te slapen! Straf me voor mijn misdaden, maar niet voor de misdaden die ik niet heb begaan - ik heb nooit iemand gedood, echt niet!’
          Hoewel er afkeurend gemompel klonk, was er weinig tumult. Cornelia zelf moest ook toegeven dat ze werd overtuigd doordat hun verhalen op elkaar aansloten.
          Pieter richtte zich tot de twee overgebleven verdachten. ‘Ook jullie zijn ‘s nachts gezien,’ zei hij. ‘Hoe kunnen jullie jezelf verdedigen?’
          ’Ik - ik houd van onrust,’ zei Kobyla, al klonk ze klein. ‘Ik vond het gewoon leuk om - om een beetje herrie te schoppen - maar ik heb niemand vermoord, echt niet! Ik ben geen weerwolf!’
          ’Je bent wél een weerwolf,’ zei ProngsPotter rustig. Er klonk luid gemompel uit de mensenmassa. Zo’n directe beschuldiging was er nog niet geweest. ProngPotter richtte zich tot de mensen. ‘Jullie weten dat er bovennatuurlijke gaven in dit dorp zijn - de weerwolven zijn daarvan het bewijs. Ik heb het nooit verteld, uit angst een doelwit voor de weerwolven te zijn, maar - ik ben een ziener. En ik heb een visioen gezien van Kobyla. Zij is de weerwolf die ons dorp teistert.’
          Er werd naar adem gesnakt. Cornelia deed hetzelfde. Een ziener… Er was al jaren geen ziener meer in Wakkerdam geweest. Tenminste, niet voor zover de mensen wisten.
          ’Dat is een leugen!’ Kobyla sprong op. ‘Je kunt niet - ik ben weliswaar een onruststoker, maar ik ben geen - hoe kun je?’ Ze stak haar vinger uit naar ProngsPotter. ‘Jij moet wel een weerwolf zijn! Als je zulke leugens verkoopt!’
          ’Dames, dames, laten we het centraal houden,’ kwam Pieter Dageraad tussenbeide. Met veel moeite wist hij de verdachten weer tot rust te manen - al trilden Kobyla’s benen en beet ProngsPotter op haar lip. Cornelia haalde het flesje neusspray uit haar zak en spoot er uit gewoonte en van de zenuwen mee in haar neusgaten.
          Het leek erop dat het het woord van ProngsPotter tegen Kobyla was.
          Er volgden een aantal zeer intense uren, waarin telkens maar hetzelfde verhaaltje werd gehouden - Kobyla claimde dat ze een dorpeling was en ProngsPotter dat Kobyla weerwolf was. Uiteindelijk sloeg de klok van de kerk 7 uur en was het tijd om te stemmen.
          Hoewel Cornelia had gekozen om van een stem af te zien, bleek uit de stemming dat er een gelijkspel was - exact evenveel stemmen voor Kobyla als ProngsPotter. ‘Burgemeester Nachtwacht, het besluit is aan u,’ zei Pieter Dageraad toen Cornelia op het podium ging staan.
          Haar hart bonsde als een razende in haar keel. Wat geloofde ze? Was Kobyla inderdaad maar gewoon een onruststoker, een onschuldige deugniet? Of was het waar wat ProngsPotter had gezegd, en was ze een moordenaar?

[ bericht aangepast op 3 feb 2025 - 11:06 ]

Het einde

‘Het verhaal van Kobyla is minder sterk,’ zei Cornelia met vaste stem. ‘Gooi haar op de brandstapel.’
    ‘NEE!’ Er volgde gekrijs, geschreeuw, en Cornelia mompelde een zacht ‘Het spijt me’ toen Kobyla door twee agenten naar de brandstapel werd gesleept. ‘Jullie hebben de verkeerde! IK BEN ONSCHULDIG!’ Ze schreeuwde, schopte, vloekte, maar de agenten bonden haar stoïcijns vast aan de paal en staken het vuur aan.
          Het was ontzettend pijnlijk om haar weg te zien kwijnen, maar Cornelia moest ernaar blijven kijken van zichzelf. Elk moment kon ze haar ware gedaante aannemen. Elk moment kon ze transformeren naar de weerwolf die ze was - en zou blijken dat ze de juiste stappen genomen hadden.
          Maar de transformatie bleef uit. Voor haar ogen moest Cornelia aanschouwen hoe het lichaam van Kobyla slap werd, verschroeide. Ze moest zien hoe een onschuldige dorpeling, die enkel van een grapje hield, voor haar ogen stierf, door haar toedoen.
          Plotseling besefte ze wat dat betekende. Ze draaide zich met een ruk om naar het podium, maar ProngsPotter was verdwenen. ‘Zoek haar!’ krijste Cornelia, buiten zichzelf van paniek. ‘Zoek ProngsPotter! Zij is onze weerwolf! ZOEK HAAR!’
          En terwijl de agenten deden wat ze zei, ging haar blik naar Victor Vosselaar. Zijn intens tevreden blik zei genoeg. Haar dagen als burgemeester waren geteld. Onder haar leiding was er een onschuldige burger gedood, was een weerwolf door haar vingers geglipt en was het volk bozer dan ooit.
          En toen die gedachte tot haar doordrong, zakte Cornelia Nachtwacht door haar benen.

STEMMEN
    Kobyla > ProngsPotter
    ProngsPotter > Kobyla
    Ringwraith > Kobyla
    Frodo > Kobyla

[ bericht aangepast op 3 feb 2025 - 11:10 ]

Rollen en acties
    Ringwraith = Dief. Wisselde haar eigen rol met die van Frodo.
    Kobyla = Onruststoker. Wisselde Ringwraith en Frodo van rol.
    Frodo = Dorpeling. Werd eerst gewisseld met de dief, en daarna door de onruststoker weer terug gewisseld.
    ProngsPotter = Weerwolf. Mocht een rol in het midden bekijken en zag een dorpeling.

[ bericht aangepast op 3 feb 2025 - 11:13 ]

Haha ja ik wist het.

Every villain is a hero in his own mind.

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

ProngsPotter schreef:

>> Ik ben inderdaad geen burger. Rustig verder kijken naar wie de wolf zou kunnen zijn is voor mij niet logisch :')

lol
    ~

I would like to issue a formal apology to Belle, want ik viel je echt aan op de meest onschuldige dingen in je posts :W It was an honour to go up against you, I hope you still had a good time and that you might forgive me.

Dit was echt goud om te volgen maar man wat ben ik blij dat ik niet meedeed 😂😂❤️

Dramatic

Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben! Het is volgens mij een redelijk succesvolle eerste editie, ik ben iig als organisatie tevreden! Denk dat het nog wat leuker is als er meer deelnemers zijn; dan krijg je meer theorieën en meer verdachten. Maar misschien dat dat een volgende keer lukt ^^

Ik ben erg teleurgesteld in mijn eigen inschattingsvermogen (no_chears)
    Sorry Natas, ik had naar jou moeten luisteren.

ProngsPotter schreef:
    (...)
    lol
    ~

I would like to issue a formal apology to Belle, want ik viel je echt aan op de meest onschuldige dingen in je posts :W It was an honour to go up against you, I hope you still had a good time and that you might forgive me.

Apology accepted! Het was soms echt megafrustrerend, maar ach, dat is het spel, haha.

Frodo schreef:
    Ik ben erg teleurgesteld in mijn eigen inschattingsvermogen (no_chears)
    Sorry Natas, ik had naar jou moeten luisteren.

You should have!!