Ladies and gals, buckle up 
Waarom ik niet de weerwolf ben:
1. Zoals gesteld in het bericht van Natascha op 29 jan 2025 - 21:53
Als ik de weerwolf geweest zou zijn, zou ik meteen meegegaan zijn met de gemakkelijke beschuldiging naar Bes die Natascha in haar post (29 jan 2025 - 10:05) had klaargelegd als schot voor open doel. Dit heb ik niet gedaan.
2. Zoals gesteld in het bericht van mij op 29 jan 2025 - 21:17
In dit bericht heb ik een flink stuk tekst geschreven waarin:
- Ik alle redenen, voor alle spelers, om hen wel of niet te verdenken op een rijtje heb gezet; ten behoeve van orde en duidelijkheid—in plaats van het veroorzaken van chaos en verwarring, waar de weerwolven afhankelijk van zijn.
- In dat bericht heb ik ook twee medespelers, op basis van aantoonbare acties in het topic, vrijgepleit van mogelijke schuld
- In dat bericht heb ik ook mezelf genoemd als mogelijke verdachte, met een rijtje met verdachte acties; inclusief een "...?" waarin de opening gegeven werd om mijn lijstje nog aan te vullen als jullie nog andere dingen gezien hadden van mij. Als ik geniepig verdenking zou willen ontduiken, zou ik die weggelaten hebben om mezelf zo onschuldig mogelijk te laten lijken.
- I came with receipts: in dat bericht heb ik een directe quote van Belle bijgevoegd waaruit bleek dat zij juist die verwarring en chaos aan het opzoeken was. En bij het onderzoek voor dit bericht bleek ook nog eens dat het niet de enige keer was waarin ze de aandacht subtiel weer op Bes en Natas probeerde te richten. (Zie: 29 jan 2025 - 14:38, en 29 jan 2025 - 17:31)
- Het bericht is voor de rest ook vooral gebaseerd op bewijsbaar gedrag: een oprechte, verwarde vraag van Natascha, de rol van Bes die door twee verschillende spelers wordt genoemd als burger, de dubbelzinnige post van Belle, de rondgestrooide verdenkingen en het opzoeken van chaos, en de onwaarschijnlijke situatie die ontstond nadat Belle Bes onfortuinlijk al had genoemd in de eerste post.
3. Verder reageerde Belle op deze opdracht van "Schrijf een laatste betoog om jezelf te bewijzen" met een vreemde insteek (30 jan 2025 - 13:43)
- Ze antwoordde met een "oh-oh" gevoel en zette direct alvast een manipulatie op met vervolgens de tekst "voor mijn chaosbrein het verpest", waardoor men eerder geneigd zou zijn om eventuele chaos of onduidelijkheden in haar betoog haar te vergeven en haar toch te geloven, terwijl ze de feiten niet per se duidelijk heeft gepresenteerd.
- Daarnaast spreekt ze ook tot het idee van hoe zij "het dorp gaat redden", en zet zodoende een frame klaar. Een 'frame' is communicatietechniek waardoor sommige delen van de werkelijkheid meer naar voren komen en andere delen naar de achtergrond verdwijnen (Gagestein en Mes, 2019). In dit geval doet ze het door haarzelf alvast neer te zetten als een brave held en mij als de villain. Dit valt onder "nudging", een strategie om mensen aan te zetten tot bepaald gedrag. Met deze techniek doet ze voorwerk om de zaken alvast in een ander licht te trekken dan de droge feiten zouden aangeven.
>> (Hoewel ik er eerlijk bij zeg dat ik ook denk dat deze "strategie" meer intuïtief en onbewust was dan voorbedachte rade. Niet dat dat veel uitmaakt voor de uitwerking die de strategie heeft, maar dit viel mij vooral extra op vanwege mijn studie, lol.)
- En in tegenstelling tot Belle blijf ik juist zoveel mogelijk bij de aantoonbare feiten en laat jullie de mogelijkheid deze aan te vullen, in twijfel te trekken, en jullie eigen conclusies te vormen.
Merci 🌸
Three words, large enough to tip the world. I remember you.