• Een nieuwe variant van het bekende Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd, natuurlijk!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start op 26 januari. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start op 29 januari. Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    2 weerwolven
    2 dorpelingen
    1 ziener
    1 dief
    1 onruststoker

Team Dorpeling:

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart geruild is en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)

Team Weerwolf:
    - De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Weerwolven
    2. Ziener
    3. Dief
    4. Onruststoker

DEELNEMERS
    Kobyla / Belle
    ProngsPotter / Froukje
    Frodo / Bes
    Ringwraith / Natas

Inschrijvingen gesloten

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:21 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar voor mij was dit nogal een saai potje Weerwolven :') ik ben burger en er is deze nacht niks gebeurd met mij.

Even the smallest can change the course of the future

Frodo schreef:
    Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar voor mij was dit nogal een saai potje Weerwolven :') ik ben burger en er is deze nacht niks gebeurd met mij.

Dat maakt dat ik jou toch maar in de gaten wil houden, gezien mijn nacht iets spannender was. Ik heb jouw rol gewisseld met die van iemand anders, maar wie dit is, hou ik nog even voor me ;').

Okeee vraagje. Als de onruststoker en de dief dezelfde persoon kiezen, welke ruil vindt dan eerst plaats? XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Okeee vraagje. Als de onruststoker en de dief dezelfde persoon kiezen, welke ruil vindt dan eerst plaats? XD

De dief! (: Heb de volgorde van de acties in de beginpost gezet 🤭

Kobyla schreef:
    (...)

Dat maakt dat ik jou toch maar in de gaten wil houden, gezien mijn nacht iets spannender was. Ik heb jouw rol gewisseld met die van iemand anders, maar wie dit is, hou ik nog even voor me ;').

Whet? :'D ik heb welgeteld twee mails gehad van Caverna: 1) je bent een burger dus je moet geen actie ondernemen en 2) de dagfase-uitleg.

Ringwraith schreef:

Oh woeps, nog niet helemaal wakker. Nou goed. Ik was dus de dief en ruilde met Frodo, waardoor ik de burger werd en zij de dief. En daarna heeft Kobyla haar ook weer met iemand anders geruild, dus dat moet dan met Prongspotter zijn geweest.
    Dus dan was Frodo eerst burger
    Kobyla eerst de onruststoker
    Ik de dief.
    Dus als er een weerwolf in móét zitten, dan moet dat Prongspotter zijn geweest, die dus geruild heeft met Frodo.

Nou, mijn theorie haha.

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 10:13 ]

-

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 10:07 ]

OH ik lees net in de story dat je rol gewisseld kan zijn zonder dat je het weet, HAH.
    Dus dan kan het inderdaad dat iemand met mij gewisseld heeft, snorry

Kobyla schreef:
    (...)

Lol, jouw nacht is inderdaad iets spannender geweest, maar de enige die van rol is gewisseld ben jij. Ik ben de ziener, en ik heb vannacht jouw rol ingezien. Met zowel Bes als Natas ben ik best goed bekend, maar met jou wat minder. So to cover all the bases had ik jou gekozen. Voordat er gewissel heeft plaatsgevonden was jij in ieder geval de weerwolf. En als Natas inderdaad met Bes heeft gewisseld, dan ben je het nog steeds

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

The plot thickens :|

ProngsPotter schreef:
    (...)

Lol, jouw nacht is inderdaad iets spannender geweest, maar de enige die van rol is gewisseld ben jij. Ik ben de ziener, en ik heb vannacht jouw rol ingezien. Met zowel Bes als Natas ben ik best goed bekend, maar met jou wat minder. So to cover all the bases had ik jou gekozen. Voordat er gewissel heeft plaatsgevonden was jij in ieder geval de weerwolf. En als Natas inderdaad met Bes heeft gewisseld, dan ben je het nog steeds

Hmm en jij hebt niet echt een reden om te liegen dus dan klinkt het aannemelijk dat Belle toch de weerwolf is.

Ringwraith schreef:
    (...)
    Hmm en jij hebt niet echt een reden om te liegen dus dan klinkt het aannemelijk dat Belle toch de weerwolf is.

Behalve als ze zelf de weerwolf is, toch?

Frodo schreef:
    (...)

Behalve als ze zelf de weerwolf is, toch?

Nee dat kan niet, tenzij Belle gelogen heeft en helemaal geen relschopper is. Want die heeft jouw rol met die van Froukje verwisseld en jij was de burger en daarna de dief. Of ze moet ons hebben geruild want blijkbaar weet je het niet als je rol veranderd is, bedenk ik me nu. Dus Belle... wie heb je omgewisseld? :'D

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 14:18 ]

Alles maakte sense (er vanuit gaande dat iedereen de waarheid spreekt) tot Froukje met haar statement kwam voor het zijn van de ziener. Wat ik in twijfel trek, want ik weet dat ik de nacht niet begon als weerwolf. Dus dit vind ik wel heel erg verdacht en dus een potentiële wolfuitspraak.

Ik wilde ook nog niet zeggen wie ik gewisseld had met Bes, omdat ik dus eerst even Froukje's reactie wilde zien. Wie tot nu toe de enige is die voor mij aantoonbaar aan het liegen is.

Om tot mijn punt te komen: Ik heb Bes en Natas met elkaar gewisseld. Dus als Natas de waarheid spreekt, is Bes terug Burger en Natas de dief. Leuke wisselactie wel, haha.

Jaa dat klinkt wel aannemelijk. Ik vond het al wat vreemd dat een wolf meteen zo'n uitspraak zou doen over het wisselen haha, maar ik had geen rekening gehouden met het feit dat je het niet hoort als je rol veranderd is XD

Al snap ik nog niet zo goed waarom Froukje, als ze wolf is, de verdenking van een andere wolf weghaalt door te liegen. Hmmm.

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 14:27 ]