• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij kwam van de ladder af zodra Zebediah uit beeld was verdwenen. Hij had de ongemakkelijke knuffel met een naar gevoel in zijn maag aangekeken, de kus die volgde vond hij nog verschrikkelijker. Maar hij zei er niets van. Merrin sprong van de laatste treden af en liep op zijn vriend af. Hij zag er gebroken uit op het moment. Hij vroeg zich af of Zebediah dat had gedaan of op het verkeerde moment was gekomen en daar gebruik van had gemaakt. Hij wilde echter niet op Fox overkomen alsof hij daarover oordeelde- dat deed hij namelijk niet. Dus in plaats van iets te zeggen trok hij zijn vriend dicht tegen hem aan in hopelijk een knuffel die hij wel fijn zou vinden. “Je zag eruit alsof je een echte knuffel kon gebruiken,” zei hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2020 - 22:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Pas toen Merrin zijn armen om hem heen sloeg, merkte hij hoe erg hij een échte knuffel nodig had gehad. Hij klampte zich aan zijn vriend vast. De hele dag – of eigenlijk de hele week al – was zo emotioneel geweest. Hij wist gewoon niet meer wat hij voelen moest, alles raasde maar door hem heen en zijn hoofd leek te ontploffen.
          ‘Dank je,’ murmelde hij uiteindelijk zonder Merrin los te laten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wil je erover praten?" vroeg hij voorzichtig. Hij liet Fox iets los, zodat hij de jongen aan kon kijken. Hij moest nu proberen een goede vriend voor de jongen te zijn, al had hij dat alleen nog maar een beetje met Adam kunnen doen. En zelfs dat was anders, nu Adam zijn vriendje was. "Ik heb de tijd," zei hij met een flauwe glimlach. "En je weet dat ik het niemand zal vertellen als je dat niet wil."
          Om een of andere reden moest hij dat van zichzelf zeggen, omdat hij wist dat dit zo kwetsbaar was voor Fox.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox’ ogen jeukten nog steeds, hij wist dat hij ieder moment weer kon gaan huilen. Hij haalde een paar keer diep adem. ‘Nenya vertelde me vanavond dat ze in een visioen heeft gezien dat Kris nog leeft. En toen was er opeens iemand met net zulke groene ogen als Kris op het feest die met me wilde dansen en een briefje gaf dat ik naar het dak moest komen.’ Zijn hart begon harder te bonzen bij de gedachte dat het Kris was geweest. ‘Maar het was dus Zebediah die zei dat hij me miste.’ Hij trok aan de zoom van zijn jack. ‘En hij bood zijn excuses aan. Ik heb gevraagd of hij Kris wilde zoeken om te bewijzen dat hij echt spijt heeft – en dan een filmboodschap van mij wilde doorgeven.’ Hij slikte moeizaam. ‘Maar na zolang de mogelijkheid krijgen om iets tegen hem te zeggen… Het was heel moeilijk. En ik weet niet eens of Zebediah serieus is of gewoon weer een grap uithaalt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Oh wauw,” zei hij verbaasd op het nieuws dat Kris nog leefde. “Je dacht dat Kris naar je toe was gekomen,” zei hij bijna ademloos. Zijn hart brak bijna plaatsvervangend voor Fox. Merrin kon zich niet voorstellen hoe erg hij Adam zou missen als die er niet meer was. Die paar dagen dat ze uit elkaar waren, waren hier niets bij. “Wat een lul,” ontglipte hem.
          Hij schrok van zijn woorden en richtte zich snel op de rest van het verhaal. Hij wilde ingaan op het Zebedeus stuk, maar dat zou later wel komen. Merrin vond het belangrijker dat ze het eerst over Kris zouden hebben. “Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is,” zei hij met een flauwe glimlach. “Wat heb je hem verteld?” Merrin liet Fox los en wenkte hem om op de rand van het dak te gaan zitten. Hoewel de diepte hem even de kriebels bezorgde, keek hij naar zijn vriend en gaf even een kneepje in zijn schouder.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox was toch wel blij dat Merrin er was. Hij wist niet of hij aan Jester zou durven toegeven dat hij Zebediah had gezien. En tegen Adam misschien ook al niet. Daar had hij de afgelopen dagen al zo veel bij verprutst.
          ‘Ehm, ik vertelde dat ik hem zo mis en dat ik van hem hou.’ Zijn wangen werden warm. ‘En dat we de Zuivering hebben en dat we nu eerste staan – en dat ik nieuwe vrienden heb gemaakt. En dat ik een tattoo had laten zaten zodat hij altijd bij me is.’ Hij beet op zijn lip. ‘Eigenlijk heb ik maar weinig gezegd,’ mompelde hij. ‘Ik was de helft van de tijd aan het janken. Misschien vindt hij me maar een zielenpoot.’
          Hij boog zijn hoofd en staarde naar zijn knieën.
          ‘Maar ik was zo overrompeld door alles…’ Hij zuchtte. ‘Ik hoop dat Zebediah hem vindt en dat Kris ook een filmpje wil maken. Zelfs als – zelfs als hij inmiddels al lang met iemand anders is. Het voelt allemaal nog steeds zo surreëel…’

    [ bericht aangepast op 1 dec 2020 - 17:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Merrin keek met een glimlach naar Fox naast hem. "Ik weet zeker dat Kris het filmpje prachtig vind en je absoluut geen zielenpoot vind. En dat als hij van je houdt hij ook met tranen in zijn ogen zit. Zelfs de meeste stoere kerels breken daarop," zei hij met een knipoog. Hij wist absoluut niet hoe Kris was, Fox had nog nooit echt over hem verteld, dus hij moest er maar iets van maken. "En zelfs al zou hij verder gegaan zijn zonder jou, dan vind hij het filmpje absoluut nog lief en zal hij ook op een lieve manier vertellen hoe het met hem gaat. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent, niet waar? Ook al is dat ontzettend kut."
          Merrin keek even weer naar voren en aarzelde over zijn laatste woorden. "Maar ik wil je wel waarschuwen. Ik heb Zebediah net even gesproken en ik vind hem niet heel leuk overkomen. Hij zei dat hij Kris voor je ging zoeken, maar ik weet nog niet of ik hem geloof. En na al je verhalen," Merrin zuchtte even kort. "Hij kan deze kans ook gebruiken om Kris heel vervelend juist over te laten komen. In zijn eigen voordeel. Ik wil dit liever niet tegen je zeggen, maar het is vervelender als je voor verassingen komt te staan."
          Merrin viel voor een moment stil. "Waar heeft hij eigenlijk zijn excuses voor aangeboden?" vroeg de jongen nieuwsgierig. "Voor het feit dat hij jou gebruikte of voor het doden van die mensen?" Dat maakte voor Merrin wel een wereld van verschil.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2020 - 18:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox glimlachte om Merrins lieve woorden. Hij hoopte maar dat hij gelijk had. Drie jaar was een lange tijd, misschien was Kris wel ontzettend veranderd. Iedereen had altijd gevonden dat ze voor geen meter bij elkaar pasten. Wie weet was hij het daar inmiddels mee eens.
          ‘Ja, je hebt gelijk wat Zebediah betreft. Ik weet ook niet of ik hem kan vertrouwen. Maar op dit moment is hij de enige die buiten Experium kan komen en die Kris misschien kan vinden.’ Hij beet op zijn wang. ‘Hij wilde me zelfs hiervandaan halen, maar daarvoor vertrouw ik hem niet genoeg. Maar gelukkig liet hij me een keuze.’ Hij schommelde met zijn voeten in het luchtledige. ‘Hij vertelde me dat de aanval bedoeld was om van school gestuurd te worden. Blijkbaar werkt er iemand op de directie die hem zijn vrijheid kon geven – misschien zijn vader wel. Hij werd bijna zesentwintig en dan is het experiment over en worden we waarschijnlijk ergens opgesloten. Hij zei dat het altijd zijn plan was om mij te gebruiken, maar toen kreeg hij gevoelens voor me en bleef hij het uitstellen en uiteindelijk beïnvloedde Romeo hem om het toch te doen. Volgens hem was het nooit de bedoeling dat er mensen zouden sterven. Alleen dat ze gewond raakten en daarna genezen zouden worden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik had al een vaag vermoeden dat er een plan en een reden was dat je met hem praatte," zei hij met een glimlach. Merrin keek even bedenkelijk over het verhaal van Fox. "Maar als hij van school gestuurd wilde worden en hij had iemand die in de directie zat, dan waarom kon hij niet gewoon wachten tot zijn zesentwintigste? Dan was hij toch van school?" dacht Merrin hard op na. "En als hij echt van school gestuurd wilde worden, kon hij dat toch aan een docent bevelen, in plaats van mensen pijn te doen?" Merrin snapte er niets van en schudde verward zijn hoofd. "Sorry, ik denk teveel en misschien wel te simpel. Misschien moet ik het maar gewoon zo laten. Ik ben blij te horen dat je op je hoede bent en dat je voorzichtig bent," zei hij zachtjes. Hij dacht even na voor een moment. En keek toen naar zijn vriend.
          "Fox..." begon hij aarzelend. "Ik weet dat we nog niet zo lang vrienden zijn, maar ik weet nu ook dat dit betekent dat je Zebediah weer gaat zien. En het is absoluut niet dat ik je niet vertrouw," zei hij zachtjes. "Maar zou je me een bericht willen sturen als je hem weer spreekt? Ik zal je gesprek niet afluisteren of spioneren op jullie als je dat niet wil, maar als iemand maar weet waar je bent, dat voelt voor mij fijn. Ik wil gewoon dat je veilig bent. Als er dan iets gebeurd, dan weten we waar je voor het laatst was en met wie. Want ik vertrouw die Zebediah voor geen cent." Hij keek even vooruit en besloot dat als Fox zo open was, dat hij ook wel iets kon delen. "Hij deed me denken aan mijn stiefvader," zei hij heel zachtjes, in de hoop dat alleen Fox het hoorde.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2020 - 20:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Zelfs na een jaar lang een relatie met Zebediah gehad te hebben, zou hij niet durven stellen dat hij veel van Zebediah begreep en dat hij inzag waarom hij op die manier van school gestuurd had willen worden. Hij wilde het liefst ook niet te lang bij dat verknipte brein stil blijven staan en dacht na over Merrins volgende opmerking. Ergens vond hij het wel fijn dat iemand inderdaad wist waar hij was, al zou niemand wat kunnen doen als Zebediah hem hier echt vandaan haalde.
          ‘Ik weet niet of het slim is. Of Zebediah dat vervelend vindt. Ik… ik wil je niet in gevaar brengen,’ zei hij zacht. ‘Als ik contact met hem hou dan doe ik dat voor Kris en ik weet niet of ik daar iemand anders bij zou willen betrekken.’ Er kwam een sober gevoel in hem op toen hij hoorde dat Zebediah Merrin aan zijn stiefvader deed denken, een manipulatieve en agressieve man aan wie hij tijdens de zoektocht naar Onyx een flashback had gekregen. ‘Volgens mij is hij niet echt gewelddadig,’ zei Fox aarzelend. ‘Hij speelt meer… mentale spelletjes. Maar zeker als hij nare herinneringen in je naar boven haalt, kun je je maar beter zo ver mogelijk uit zijn buurt houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Echt niet,” zei hij stellig tot zijn eigen verbazing. Hij keek vastberaden naar Fox. “Jullie zullen me wel met een of ander virus hebben aangestoken hebben, want ik ben minder bang dan eerst. Maar ik ga je dit echt niet alleen laten doen.” Nee, dat voelde niet goed. Hij kon Fox niet in de steek laten, zeker niet met zo’n manipulatief monster als Zebediah. “Het boeit me niets of Zebediah weet dat je me op de hoogte stelt, hij weet nu toch al van onze vriendschap. Misschien vindt hij het kut en misschien zelfs wel logisch na alles. En des noods spreken we een codewoord af. Ik snap dat hij je enige weg naar Kris is, maar dat ga ik je echt niet alleen laten doen. “ Hij keek vastberaden naar Fox naast hem. Hij had horrorverhalen over de jongen gegooid, maar Merrins vastberadenheid om zijn vriend nu te beschermen was groter dan de angst voor zijn stiefvader of deze ontzettende lul. Zo, dat mocht hij ook wel eens zeggen. “En stel er gebeurt iets met een van ons, dan hebben we Adam nog die eventueel terug kan springen om ons te waarschuwen en het op te lossen.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox dacht er even over na. De laatste woorden bleven door zijn hoofd spoken. Kon zoiets zomaar veranderd worden? Als hij erachter kwam waarom Kris verwijderd was, zouden ze dan terug kunnen reizen om hem te waarschuwen? Misschien dat hij zich in het bos zou kunnen verschuilen.
          Kris.
          Die zich in een bos verschuilde.
          Het sloeg nergens op, dat zou hij nooit doen.
          En nu leefde hij nog – wie weet wat er gebeurde als ze de tijdlijn gingen veranderen.
          Hij keek Merrin weer aan, de gedachte aan Kris had hem even helemaal afgeleid. Als hij in Merrins schoenen had gestaan, had hij waarschijnlijk hetzelfde gezegd. Maar toch… Vertrouwde hij Merrin voldoende om ervan uit te gaan dat de jongen hem niet stiekem in de gaten zou houden als hij aangaf met Zebediah af te spreken? Zelf zou hij het wel doen. Daar was geen twijfel over mogelijk.
          ‘Ik weet het niet zo goed,’ zei hij eerlijk. ‘Ik moet daar over nadenken, goed? Ik snap dat je het wilt. En jij mag het risico dan wel willen nemen, maar ik weet niet of ik dat ook wil. Ik kan aan Zebediah vragen of hij het goed vindt dat ik je op de hoogte stel als we elkaar gaan ontmoeten.’
          Merrin vond hij misschien niet zo erg.
          Jester of Fire was waarschijnlijk een heel ander verhaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij moest moeite doen om een zucht te onderdrukken, hij kende deze kant van Fox niet zo goed en het voelde alsof de jongen hem niet vertrouwde. Wat op zich nog best logisch was, aangezien ze nog maar zo kort vrienden waren en eerst rivalen waren toen ze wilden vechten voor dezelfde jongen. Merrin wilde dolgraag iets voor Fox betekenen, maar dat moest hij het wel toelaten. "Ik wil gewoon dat je veilig bent, Fox. Straks neemt Zebediah je wel mee en dan zijn wij hier als een malle op school aan het zoeken waar je bent gebleven en weet niemand wat er gebeurd is. Dan kan het net zo goed zijn dat de school je gewoon weggestuurd heeft. Als we het weten, dan blijven we ook niet gissen waar je blijft. En wie weet kunnen we dan ook iets proberen om je te gaan zoeken als iets mis is." Hij keek even naar zijn vriend, waarschijnlijk was Fox gewoon bang dat Merrin op hem zou spioneren, maar zo was de jongen totaal niet.
          "Ik zal niet kijken of luisteren waar jullie gesprekken over gaan, of je moet daar behoefte aan hebben. Ik vertrouw erop dat je dat zelf kunt bepalen wat nodig is. En dat heb ik vanavond toch ook niet gedaan? Ik heb gewoon netjes hier op je zitten wachten, omdat ik wist dat je een vriend na het gesprek kon gebruiken." Hij glimlachte even naar Fox naast hem. "Maar laat me wel even een laatste ding nog zeggen hierover. Als je mij op de hoogte stelt van waar je bent, dan doe je dat omdat je dat zelf fijn vind dat iemand weet waar je bent. Omdat je het zelf fijn vind dat er nog iemand op je let of waar je terecht kan als het gesprek vervelend is. En niet omdat Zebediah zegt dat het mag of niet mag. Die jongen heeft niets te zeggen over onze vriendschap of het feit dat we willen zorgen voor elkaar."
          Merrin tikte Fox even aan met zijn elleboog en glimlachte nogmaals. HIj besloot het onderwerp maar te veranderen, zodat Fox over zijn aanbod kon nadenken. Hij hoopte tot het diepst van zijn hart dat Fox zijn aanbod aan zou nemen, het zou fijn zijn als hij inderdaad wist of Zebediah in het spel was, mocht Fox ineens van het schoolterrein verdwijnen. Daarnaast hoefde hij niet direct een antwoord. "Oke, wat anders. Denk er maar over na." Merrin dacht heel even na over een vraag. "Stel, Zebediah vind Kris. En jullie zouden elkaar weer kunnen zien, wat zou dan het eerste zijn wat je zou gaan doen?" Merrin vond het wel een mooie vraag van zichzelf en hij was nieuwsgierig naar wat Fox het meeste miste aan Kris, om samen te doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox waardeerde het dat Merrin van onderwerp veranderde. Hij had niet zo goed geweten wat hij moest antwoorden. Hij wilde gewoon voorzichtig zijn en Merrin niet in gevaar brengen. Zijn mondhoeken krulden omhoog bij het horen van zijn vraag. Gek genoeg had hij daar niet over na durven denken. Hij vervlocht zijn vingers en keek naar de maan
          ‘Eerst wil ik hem knuffelen. Ik weet niet of ik hem nog kan loslaten.’ Hij voelde de warmte naar zijn wangen trekken. Nog steeds riep Kris een soort verlegenheid in hem op die hij bij anderen nooit gevoeld had. ‘We zaten vaak samen op het dak naar de sterren te kijken, waarbij hij me in mijn armen hield. Dan vertelde ik hem verhalen die ik zelf verzonnen had.’
          Soms had Kris ademloos geluisterd, maar meestal had hij hem van de wijs proberen te brengen door hem in zijn nek te zoenen of zijn handen onder zijn shirt te laten glijden. “Vertel verder, Foxie,” had hij plagend gezegd als Fox de draad kwijtraakte. “Laat je niet zo afleiden.”
          Hij leunde iets naar achteren, probeerde zich te herinneren hoe het had gevoeld, Kris’ borst tegen zijn rug, zijn armen om hem heen. Hij kon het zich niet meer zo goed voor de geest halen en het riep een somber gevoel in hem op.
          ‘En als we niet onder de sterren kunnen zitten… Dan vind wil ik toekijken hoe hij dingen bouwt met zijn gave en hoe zijn oogkleur steeds verandert. Hij kan echt hele mooie dingen maken. Voor mijn achttiende verjaardag had hij een levensgrote vos gemaakt van rode en bruine edelstenen.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Tony heeft hem vorig jaar, na de aanval, stukgemaakt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Klinkt romantisch," zei hij met een gelukkige zucht. "Jammer van je vos. Ik had hem graag gezien. En jammer dat we toen nog geen bondgenootschap hadden, dan had Fayr hem misschien voor je kunnen repareren." Merrin volgde de blik van Fox naar de maan en voelde om een of andere reden een enorme tevredenheid over hem heen vallen. Het feit dat hij nu zo in gesprek met Fox was, liet zijn vertrouwen in Fox groeien. En dat was fijn vanwege dat hij dat vertrouwen echt nodig had. Een wild idee kwam in zijn hoofd op. "Zou je... Nee, nee laat maar. Dom idee, Merrin. Dom." Hij schudde zijn hoofd en voelde een blos op zijn wangen komen te staan. Dat was nooit hetzelfde natuurlijk en maakte het gemis misschien nog erger. "Ik duim echt voor je Fox, dat Zebediah hem vind. En ik hoop dat hij daarbuiten de school nog altijd op je wacht. Je verdient het om iemand te hebben die zo lief voor je is als Kris klinkt."


    It's never gonna happen, Guys.