• BRIARWOOD HIGH


                      BEGINNING                        

    Het is dinsdag 18 september. De nieuwe directeur heeft net in zijn ochtendpraatje vermeld dat er komende vrijdag een gala zal zijn. Dit is het allereerste gala sinds jaren, dus iedereen is acuut in rep en roer. Daarna kwam hij ook nog met een schokkende mededeling aan: iedereen is verplicht met een date te komen en een jongen dient een meisje te vragen. Het gala is verplicht. Ben je niet aanwezig? Een week nablijven. Heb je geen moeite gedaan voor een date? Twee weken nablijven. Het schoolhoofd hoopt hiermee te bereiken dat jongens en meisjes elkaar met respect behandelen.
    Tijd: 15:15u (de school is net klaar voor die dag)
    Temperatuur: ☼ 20 ºc
    Thema: Fall

    * Als een personage iemand op date gaat vragen, vermeld dat even in het praattopic. Dan houd ik een lijstje bij.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Sydney Cox
    17 — ex-slut (now baby momma) — in her kitchen — Roman — outfit

    'Ik weet wel meer verleidelijke dingen.' Ik staar hem aan en schud lachend mijn hoofd.
          'Houd 'm maar in je broek,' grijns ik net zo plagend terug. 'We hebben al een kind.'
          Hij heeft toch toegegeven aan het feest en de blik in zijn ogen zegt al genoeg. Meneer de koning houdt er niet van als mensen hem commanderen en zijn regels veranderen, dus als hij er vrijdag niet is, verliest hij terrein aan de nieuwe directeur.
          Op professionele wijze dekt Roman de salade af en zet hij deze in de koelkast, waarna ik grinnik. Hij kan echt een pain in the ass zijn, maar ik ken hem door en door. Zelfs nu we geen relatie meer hebben, hebben we nog altijd een zeer sterke band. Ik vind het alleen maar fijn, want ik ben nog altijd gek op hem. Niet alleen als vriendje, maar meer als de vader van mijn dochter.
          'Heb ik jou daar niet voor?' Ineens staat hij wel heel dichtbij en ik kijk hem grinnikend aan. 'Ik bedoel ,maar, ik moet ook wat krijgen, toch?' Even schud ik mijn hoofd en ik sla mijn armen wederom over elkaar heen.
          'Wat wil je krijgen?' vraag ik op plagende toon. 'Bier? Wijn? Lasagne?' Ik laat mijn vingers heel even langs zijn baardje strelen en ik glimlach even. 'Of toch wat anders?' Ik wiebel speels met mijn wenkbrauwen en ik laat mijn vingers door mijn eigen haren glijden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Riley "Reese" Miller
    19 — The Queen — Not so secret hide-out — Jules & Phoe — outfit

    Ik wrijf even over de blauwe plek op mijn arm en bekijk de schram op mijn wang in de weerspiegeling van een winkeletalage.. Misschien was het niet het beste idee om midden op de dag het huis van mijn ouders binnen te gaan, maar ik was wanhopig. Ik wil de ouders van Lux niet vragen om een voorschot - ik vind het al ontzettend lief dat ik bij hen in de winkel mag werken en ik wil ze niet verder tot last zijn. Dus had ik vanochtend besloten om te kijken of mommy and daddy dear de code van de kluis al veranderd hadden. Dat hadden zie niet, en ik dacht dat ik ermee weg kwam, totdat ik de auto van mijn moeder de oprit op hoorde draaien. Ik was snel genoeg om haar te ontwijken, maar de schoen die ze naar me gooide was genoeg om me te laten struikelen. Nu, onder de blauwe plekken en schrammen maar met genoeg geld om in ieder geval een paar dagen te kunnen verblijven in het smerige motel waar ik mijn dagen wel vaker door breng, sta ik tegen een muurtje achter school geleund en trap ik mijn laatste sigaret uit. Misschien zou ik daar eens mee moeten stoppen, roken, aangezien het me alleen maar meer geld kost. Als ik mijn telefoon voel trillen in mijn kontzak haal ik hem tevoorschijn.
    INCOMING TEXT FROM: JulesAls we vaker van die verplichte activiteiten krijgen wordt dit een lang jaar ;p Interesse in samen 'shoppen' van de week voor het unlikely geval dat we gaan?

    INCOMING TEXT FROM: PhoenixYou know where to find us ;) *plus foto*

    OUTGOING TEXT TO: JulesMy god maar serieus, een 'prom'? Is 'ie op zijn achterhoofd gevallen? Sounds like a plan, als we ooit gevraagd worden :')

    OUTGOING TEXT TO: PhoenixTering Phoe wat een prachtfoto, omw


    Lachend schud ik mijn hoofd om de foto die Phoenix me stuurde, en begin te lopen. Als ik aangekomen ben bij het kraakpand. Als ik Phoenix op de grond zie liggen schud ik lachend mijn hoofd. Fluitend laat ik mijn ogen over de muurtekening heen glijden, waarna ik me naast Jules op de bank neer laat vallen. "Dus, Prom..."

    [ bericht aangepast op 2 juni 2018 - 12:40 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    Roman Angél DeSantos
    19 | The King | Outfit | With Syd



    'Houd 'm maar in je broek, we hebben al een kind.' had ze nog gezegd en ik lachte. 'Oké true true,' grijns ik en schud mijn hoofd. Veilig was nooit echt mijn ding geweest, ook niet in bed meestal. Maar vaak merkte ik hier de gevolgen niet van, tot Lexi tenminste. Het heeft niet lang geduurd voor ik haar had ingesloten tussen mijn lichaam en het aanrecht, door mijn handen op het aanrecht achter haar te plaatsen.
    Ze schud haar hoofd en weer slaat ze haar armen over elkaar heen. 'Wat wil je krijgen?' vraagt ze dan op een plagende toon. 'Bier? Wijn? Lasagne?' Ik voel haar even over mijn baardje -die ik eigenlijk weer moet trimmen- strelen en ze glimlacht. Ik haal lichtjes mijn wenkbrauw op en hou mijn hoofd wat schuin. 'Of toch wat anders?' ze wiebelt speels met haar wenkbrauwen en een duistere grijns vormt zich op mijn lippen. 'Hmh, ik weet heel wat dingen die ik wel zou willen,' mompel ik, terwijl een van mijn handen plaats neemt op haar middel. Ik buig wat naar voren terwijl ik praat, tot onze lippen slechts enkele centimeters verwijderd van elkaar zijn. 'Zeker van jou,' zeg ik met dezelfde grijns en voor een kort moment bijt ik op mijn lip, terwijl ik in haar ogen kijk.
    Ik leun langzaam naar haar oor en haal dan heel licht mijn schouders op. 'Maar,' begin ik en lach zachtjes. 'Een biertje klinkt wel heel goed momenteel,' zeg ik zachtjes en leun dan grijnzend terug. Ik geef haar een speelse knipoog en duw mezelf weg van het aanrecht, waarna ik plaats neem op de stoel. 'Je weet toch onze nieuwe scheikunde leraar?' begin ik dan en kijk op met een blik die veel te onschuldig toont. 'Ik denk niet dat hij meer terug komt, oeps?' ik lach zachtjes. Ik had misschien een beetje ruzie met de man gekregen, omdat hij het er niet mee eens was dat zijn les de perfecte tijd was voor een dutje. Het was ook zeer jammer dat hij er pas wat van zei toen ik heerlijk in dromenland zat. Heel jammer. Daar wordt je ook heel chagrijnig van, dus ergens was het mooi zijn eigen schuld. Toch?


    El Diablo.


    AZIZ "AZ" SATI NANE

    • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
    22 ∾ the lover boy ∾ kantine ∾ arden


    Ze beweegt wat dichter naar me toe en ik vraag me af hoe bewust dat is, maar het doet me in ieder geval grijnzen. 'Wat laat je denken dat ik met jou op date wil?' vraagt ze me. Ik vouw mijn armen over elkaar en haal mijn schouder op.
          'Dat antwoord is simpel,' zeg ik, terwijl ik overeind kom, 'ik ben de knapste jongen hier op deze school, dus waarom zou je niet met mij op een date willen gaan?' Ik zorg ervoor dat mijn toon zo is, dat het ook een grapje zou kunnen zijn en niet volledig klinkt alsof ik mezelf het einde van de wereld vind. Wat ik natuurlijk wel vind, maar dat komt gewoon omdat het zo is. We lopen samen de kantine uit en Arden begint weer over dat verdomde gala.
          'Als ik überhaupt naar het gala wil, moet ik eerst gaan investeren in een jurk. Het is niet dat de leerlingen van deze school het geld hebben om zomaar een dure outfit te kopen. Met dit soort ideeën dwingen ze ons bijna om een bank te beroven om er fatsoenlijk uit te zien.' Ik kijk haar aan en sla mijn arm om haar schouders.
          'Ik snap hoe je je voelt,' zeg ik en ik schud mijn hoofd. 'Het is bullshit om zoveel tijd en geld te moeten besteden aan iets, maar misschien is die jurk wel iets wat ik voor je kan oplossen. Het is misschien wat raar, omdat ik je net ken, maar je lijkt me gewoon een lief meisje, dus ik... weetje, ik kan wel iets voor je regelen, wat je prachtig zal staan, maar,' ik gebruik de juiste twijfeling en onzekerheid, zodat het niet klinkt alsof ik dit al tien keer eerder gedaan heb, 'dan moet je me wel één ding beloven, oké?' Ik blijf even stil staan en kijk haar aan met een gespeelde, twijfelachtige glimlach.

    Aan Amani:
    Anything? I'm going to keep you to that, hehe.


    Aan Lux:
    Ik wil ook echt niet. Kunnen we niet kijken of we onder de straf uit kunnen komen en een vette afterparty organiseren of zoiets?


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Sydney Cox
    17 — ex-slut (now baby momma) — in her kitchen — Roman — outfit

    'Hmh, ik weet heel wat dingen die ik wel zou willen,' zegt hij. Ik voel al snel zijn hand op mijn heup en ik staar hem aan als hij ineens wel heel dichtbij komt. 'Zeker van jou.' We kijken elkaar recht aan en ik grinnik zachtjes als hij nog dichterbij komt. Mijn hand glijdt een beetje over zijn buik heen en ik voel zijn adem bij mijn oor. 'Maar een biertje klinkt wel heel goed momenteel.' Ik grinnik als hij weer wegloopt en ik mezelf opduw en op het aanrecht ga zitten. Hier thuis gedraagt Roman zich tenminste een beetje als een normale jongen. Op school is hij echt de koning en vindt hij alles te min. Ik wijs naar de koelkast.
          'Daar kan je er eentje pakken,' grijns ik hem toe. Ik haal mijn hand door mijn haar en schenk vanaf mijn positie op het aanrecht een glas water in.
          'Je weet toch onze nieuwe scheikundeleraar?' Ik knik. 'Ik denk niet dat hij meer terugkomt, oeps?' Ik lach weer, neem een slokje water en glijd van het aanrecht af en leun tegen de tafel naast Roman aan.
          'Wat heb je die arme man aangedaan?' vraag ik lachend. Ik neem weer een slokje van mijn water en zet het glas terug. Ik drink zo nu en dan nog wel alcohol, al moet ik dat een beetje verborgen houden voor mijn familie, maar ik ben niet zo los en wild meer als voor ik zwanger werd van Lexi. Het was heftig en ik heb mijn leven geprobeerd zo goed mogelijk om te draaien, maar het was het waard. Ik heb ook relatief weinig bedpartners gehad na de bevalling. Eerst had ik er echt geen energie voor, maar later vond ik het wel fijn om af en toe weer even het huis uit te gaan en lol te hebben. Roman en ik hadden een heel gezonde relatie, lichamelijk gezien... daardoor hebben we Lexi nu ook. Oeps.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Roman Angél DeSantos
    19 | The King | Outfit | With Syd



    'Daar kan je er eentje pakken,' grijnst ze en ik pruil even naar haar. 'Dan moet ik opstaan,' zeg ik quasi-dramatisch maar kan het dan niet laten om te grijnzen. Uiteindelijk sta ik toch echt op en pak een biertje uit de koelkast, waar ik gelijk een grote slok van neem. Na mijn opmerking over de scheikunde leraar glijd ze van het aanrecht en leunt ze tegen de tafel naast me. 'Wat heb je die arme man aangedaan?' vraagt ze me lachend en ik haal onschuldig mijn schouders op. 'We hebben een beetje ruzie gekregen,' begin ik en neem nog een slok. 'Die fucker moet me gewoon met rust laten als ik slaap, het is zijn eigen schuld,' mompel ik. Dat ik hem vervolgens tegen de grond heb geduwd en hij de hele klas wegstuurde om een potje te gaan janken, laat ik voor nu maar even achterwege.
    Ze moet toch denken dat ik mijn leven heel wat verbeterd heb? Nou ja, het is ook wel gebeterd. De laatste keer dat ik opgepakt was, is twee maanden geleden? Dat is goed toch? Maar ik heb nog altijd mijn streken, buiten dit huis. Voor Lexi zal ik alles doen en ik wil een voorbeeld kunnen zijn mocht ze dat nodig hebben. Maar ik ben het tot nu toe niet allemaal afgeleerd, but we're getting there. 'Anyway,' begin ik en ik zet mijn biertje op tafel. Mijn handen leg ik op haar heupen en ik trek haar langzaam naar me toe, tot ze voor me staat. Ik glimlach en ik kijk op naar haar. 'Beautiful,' glimlach ik en neem voor een kort moment haar hand vast om er een kus op te drukken. 'Als Lexi op jou blijft lijken door de jaren heen, dan gaat ze vele harten breken.' lach ik zacht en schud mijn hoofd. 'Al zijn jongens natuurlijk verboden tot haar 30e ofzo. Wij zijn vreselijke wezens.' plaag ik.



    El Diablo.

    Sydney Cox
    17 — ex-slut (now baby momma) — in her kitchen — Roman — outfit

    'We hebben een beetje ruzie gekregen. Die fucker moet me gewoon met rust laten als ik slaap, het is zijn eigen schuld.' Ik staar hem even aan en ik schud mijn hoofd wel even. Er zal vast meer geweest zijn, maar ik laat dat maar even in het midden. Het is zijn eigen verantwoordelijkheid. 'Anyway,' zegt hij dan en hij trekt me wat naar zich toe. 'Beautiful.' Ik grinnik en voel zijn lippen op mijn hand. 'Als Lexi op jou blijft lijken door de jaren heen, dan gaat ze vele harten breken. Al zijn jongens natuurlijk verboden tot haar dertigste, of zo. Wij zijn vreselijke wezens.'
          Een grijns ontstaat rond mijn mond en ik zak dan heel rustig op zijn schoot neer. 'Daar kan ik je geen ongelijk in geven,' merk ik op en ik grinnik. Ik leg mijn armen rond zijn nek heen en speel een beetje met zijn zwarte haren. 'Jullie zijn verschrikkelijk... maar af en toe best lief.' Ik kijk door het kleine keukenraam naar buiten en zie mama met Lexi op de oude schommel zitten. Dat betekent dat ze zich wel vermaken. Ik hoor Lexi's gekir hier nog zelfs. Ik richt me weer op Roman en ik glimlach. 'Je kan heel lief zijn,' plaag ik nog, voor ik me meer naar hem toe buig en een klein kusje op zijn wang druk. 'Vooral in bed...' Niet dat ik me hier meteen uit ga kleden en naakt op de keukentafel ga liggen, maar toch... het is weer even geleden, kan ik wel zeggen. Ik ben wel gewend aan wat meer actie, zeg maar. Ik knipoog weer en sta dan op van zijn schoot en maak het restje van de lasagneschotel af, waarna ik die ook afdek en in de koelkast zet.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Roman Angél DeSantos
    19 | The King | Outfit | With Syd



    Een grijns ontstaat op haar lippen na mijn laatste woorden en ze zakt heel rustig neer op mijn schoot. 'Daar kan ik je geen ongelijk in geven,' merkt ze op waarna ze even grinnikt. Ik voel haar snel haar armen om mijn nek krullen en ik sla een arm om haar middel, om vervolgens weer naar haar te kijken. Kort sluiten mijn ogen als ze met mijn haar speelt en even leg ik mijn hoofd tegen haar schouder. 'Jullie zijn verschrikkelijk... maar af en toe best lief.' Ik lach zachtjes en hou mijn ogen nog even gesloten, voor ik weer naar haar opkijk. Ik knik langzaam.
    Ze glimlacht naar me, 'Je kan heel lief zijn,' plaagt ze dan nog en kort haal ik een wenkbrauw op bij het horen van de toon in haar stem. Voor een kort moment belanden haar lippen op mijn wang. 'Vooral in bed...' Gelijk na deze woorden vormt er in mijn ogen een uitdagende blik en krullen mijn lippen in een duistere grijns. Ze knipoogt naar me en staat dan op om de lasagne weg te zetten in de koelkast. 'Is that so...' mompel ik en neem nog een slok bier, waarna ik langzaam opsta. De grijns is nog altijd niet van mijn lippen als ik van achter mijn handen op haar heupen leg, om haar vervolgens langzaam naar me toe te trekken. Ik leun tegen het aanrecht en sla ondertussen een arm om haar middel, waarna ik lichtjes mijn lippen in haar nek zet. 'Hmh, ik en lief in bed... Herinner je je het nog wel goed?' zeg ik plagend. 'Of moet ik je het misschien laten herinneren... Vind ik geen probleem love,' fluister ik en lach zachtjes. Ik haal na een tijdje mijn schouders licht op. 'Maar als je wil kan ik wel lief zijn, just tell me,' grijns ik en druk nog een laatste kus in haar nek, al haal ik mijn hoofd niet meteen weg. Plagend draai ik wat rondjes met mijn duim op haar heup en wacht af tot ze weer wat zegt.



    El Diablo.

    Theodore 'Theo' Sawyer Everton


    Unexpected Sweetheart | 18 Years | Outside | With Joëlle, Vincent en Boyd

    "Nog geen plannen," liet Vincent Theo weten toen hij de jongen had gevraagd wat het drietal vanmiddag zou gaan doen. "Misschien even naar de stad om voor zo'n belachelijk pak te kijken, maar daar blijft het ook wel bij, jij?" voegde Vincent er vervolgens aan toe. Theo knikte, maar kreeg zelf niet eens de kans om te antwoorden, want toen kwam Joëlle er al tussen. ''Nee, Vincent gaat eerst zijn telefoon pakken en een dame mee uit vragen. Ik zou het graag voor je doen maar de nieuwe was erg duidelijk dat een jongen een meisje mee moet vragen.'' Een korte lach rolde over Theo zijn lippen. Hij had zelf het idee een beetje belachelijk gevonden, dat je er verplicht heen moest dat was dan nog tot zover, maar dat een jongen perse een meisje moest vragen had hij een beetje dom gevonden. Hijzelf vond het nou ook niet het beste concept, wat nou als bepaalde meisjes helemaal niet werden gevraagd, dat was niet bepaald voor hun zelfvertrouwen. En waarom moesten de jongens perse de meisjes vragen, was dat niet een tikkeltje ouderwets? Misschien was het ook dat niet perse, het was meer dat Theo niet wist wie hij zou moeten vragen en niet echt de behoefte voelde afgewezen te worden. 'Jij - en Boyd, jij ook trouwens - mogen wel mee hoor, kunnen we meteen een pak voor jullie allemaal regelen.' voegde Joëlle nog aan haar woorden toe.
    'Ja, daar over gesproken trouwens,' zei Theo, waarna hij nu echt naar Joëlle keek. 'Ik dacht misschien kunnen we samen gaan?' vroeg hij de jongedame, als vrienden natuurlijk, maar dat begreep Joëlle natuurlijk ook wel. 'Tenzij je op de vraag van een andere jongen wacht.' Een kleine glimlach ontstond op Theo zijn lippen, als ze nou gewoon ja zei, dan was dat in ieder geval ook al een zorg die van zijn schouders viel. Aan de andere kant hoopte hij voor Joëlle toch wel dat er een andere jongen was die haar echt vroeg, want wat Theo nu deed stelde ook niet bepaald veel voor.
    'Ik moet wel, aangezien ik nu een date heb,' zei Boyd, waarna Theo zijn wenkbrauwen kort optrok. 'Oh, en wie is jou date dan?' vroeg Theo de jongen lachend. 'Ik hoef trouwens geen pak meer, ik heb er nog wel één.' Het was niet helemaal waar, Theo was niet in het bezit van het pak, maar zijn vader die had er nog tientallen in de kast hangen. Daar zou hij zo een uit kunnen zoeken, een echt pak zou hij de komende tijd toch niet nodig hebben.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2018 - 19:20 ]


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Sydney Cox
    17 — ex-slut (now baby momma) — in her kitchen — Roman — outfit

    'Is that so..' Het duurt niet lang of ik voel zijn handen weer op mijn heupen en ik glimlach wel als ik me in zijn armen omdraai en zijn lippen in mijn nek verwelkom. 'Hmh, ik en lief in bed.. Herinner je je het nog wel goed? Of moet ik je het misschien laten herinneren... vind ik geen probleem, love. Maar als je wil, kan ik wel lief zijn, just tell me.'
          Ik lach eventjes. Hoewel ik geniet van die aanrakingen, duw ik hem toch lachend wat weg. 'Niet hier, gek,' grijns ik. 'Mijn moeder kan zo binnenlopen als ze dat zou willen. En ik wil Lexi niet nu al een trauma bezorgen.' Ik grijns kort. Ik druk een klein kusje op zijn wang en dan loop ik de woonkamer in, waarna ik begin met wat van Lexi's speelgoed op te bergen. Allemaal is het nogal oud en bewaard van mij en mijn broers en zussen, maar het werkt nog en Lexi vermaakt zich er prima mee. Het is moeilijk soms, zeker omdat we gewoon niet al te veel geld hebben. Ik wil er niet eens aan denken als ze wil gaan studeren. Of überhaupt naar school gaat. Dat wordt een duur grapje. Na high school moet ik fulltime gaan werken om het te kunnen bekostigen, want ook pap en mam hebben nog andere monden te voeden.
          'Dus, jij wordt mijn date vrijdag?' plaag ik hem nog een keer. 'In pak en zo? Just imagine that...' Ik knipoog naar Roman en zet mijn handen in mijn zij als ik hem aankijk.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Roman Angél DeSantos
    19 | The King | Outfit | With Syd



    Ze lacht eventjes en ik grijns weer. Dit tot ze metoch lachend wat weg duwt. 'Niet hier, gek,' grijnst ze. 'Mijn moeder kan zo binnenlopen als ze dat zou willen. En ik wil Lexi niet nu al een trauma bezorgen.' Ik lach zachtjes en kijk dan op met een uitdagende blik. 'Hmh, niet hier.. Wel ergens anders?' grijns ik plagend. Ze drukt een klein kusje op mijn wang en ik kijk haar even na, voor ik haar naar de woonkamer volg. Ik glimlach zwakjes en neem plaats op de bank, waarna ik kort toekijk hoe ze alles opruimt.
    'Dus, jij wordt mijn date vrijdag?' plaagt ze me opeens en ik kijk weer op. 'In pak en zo? Just imagine that...' ze knipoogt naar me en een zacht lachje rolt over mijn lippen als ze haar handen in haar zij zet. 'Eigenlijk was ik van plan om gewoon in een shirt en mijn joggingbroek te komen,' zeg ik nonchalant en haal mijn schouders op. Het zou eigenlijk best wel iets voor mij zijn. Mijn kleding voor school bestaat vaak genoeg uit een wit shirt, een grijze Nike joggingsbroek en zwarte sneakers. Als het koud is misschien een bomberjack. Goed genoeg, ik hou niet van teveel moeite. Ik blijf een tijdje stil, net alsof ik hier bloedserieus over ben. Dan verschijnt er weer een grijns op mijn lippen en ik kijk naar haar.
    'Maar, ik denk dat ik wel ergens een pak vandaan moet kunnen krijgen. Alleen voor die avond.' antwoord ik dan op dezelfde nonchalante toon. Ik glimlach. 'Maar alleen als ik jou in een jurk te zien krijg, ik kan je meenemen naar de winkels?' stel ik voor. Mijn laatste activiteiten hadden toch wat geld opgehaald. Geen honderden, maar toch wel genoeg voor een jurk denk ik zo. 'Zeg het maar, je weet dat ik een geweldige smaak heb mocht het op jou aankomen' grijns ik naar haar.


    El Diablo.


    PHOENIX SHAFFER
    18 – Pronouns: she/her – Genderfluid – The innocent puppy

    Every day isn’t the same, so why should I be?



    Phoenix hield haar ogen gesloten terwijl ze hoorde hoe Jules zich verplaatste door de ruimte en ongetwijfeld op de oude bank ging zitten. “Jurk? Ik weet nog geeneens of ik op date gevraagd zal worden. En hoe ga jij dit aanpakken? Onze nieuwe directeur lijkt nogal close-minded, dus ik denk niet dat hij veel rekening heeft gehouden in zijn speech met mensen die buiten het maatschappelijke idee van normaal vallen.”
    “Alles is een goed excuus om jurken te passen,” antwoordde ze vrolijk. “Zelfs zonder date.” Ze opende haar ogen en keek richting Jules. Niet dat dat nou echt heel soepel ging door de hoek waarin ze dan haar hoofd moest draaien, maar het ging om het idee, nietwaar? “En ik heb echt geen flauw idee.” Haar gezicht betrok even. Het was wel een belangrijk punt van Jules, waar ze zelf ook mee zat en aan dacht, maar tegelijk wilde ze er vooral niet mee bezig zijn en gewoon kunnen uitkijken naar het feest zonder twijfels. Het was het eerste gala sinds eeuwen.
    “Ik bedoel, ongeacht wie mijn date wordt, het cis-het-koppel dat hij zo graag wil, wordt het toch niet, nietwaar?” Dus haar planning was om niks te overleggen en gewoon iemand mee te nemen – als ze een date geregeld kreeg dan – want wie het ook was, ze overtrad de regels toch wel. Zelfs al wist ze wel hoe ze in de administratie stond en hoe die directeur haar zou zien, en dus met wie ze volgens zijn eigen closeminded mening theoretisch gezien de regels niet zou overtreden, maar ze weigerde daar rekening mee te houden. En als ze niks zou overleggen, kon hij ook niks verbieden, nietwaar?
    Haar mobiel trilde om haar te vertellen dat Reese geantwoord had. Ze pakte hem uit haar zak en hield hem recht boven haar gezicht om het berichtje te lezen – waarbij ze hem bijna op haar gezicht liet vallen. Nog voor ze een antwoord had weten te sturen, kwam Reese al binnengelopen.
    “Dus, Prom…” zei Reese. Bij wijze van begroeting zwaaide Phoenix haar arm wat loom omhoog.
    “Ja, prom,” herhaalde ze een heel stuk enthousiaster. "Dit schept mogelijkheden: fancy kleren, handsome dates..." Goed, dat laatste zag ze nog niet gebeuren, maar erover fantaseren kon altijd toch?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Valerie Elaine Thomson

    ”Keep rolling your eyes.
    Maybe you'll find a brain back there.
    ”

    • 18 • Senior • The Rebel •With Meriall •

    Een Gala. Dat was wat de nieuwe schooldirecteur verkondigd had en om het nog erger te maken, was je nog verplicht om te komen ook. Met date, uiteraard. Een hoorbare zucht had mijn mond verlaten terwijl ik me naar mijn kluisje begaf. Een Gala op dit schoolterrein… dat beloofde nog wat. Mijn gezicht betrekt voor een paar tellen als ik kort een keer rondblik. De man had er ook nog doodleuk aan toegevoegd dat er bij afwezigheid een week nablijven tegenover stond én dat de jongens een meisje mee uit moesten vragen, niet andersom. Dat had me de doorslag gegeven om te denken dat de beste man vermoedelijk een klap van de molen had opgelopen.
          ”Heya,” klinkt er plots een vrolijke stem vlak naast me, waarop ik mijn kluisje dicht laat vallen en naar de persoon in kwestie blik die mijn opkomende dramatische gedachtens doorbreekt. Ik ben haar zowat dankbaar. “Hey Mer,” begroet ik de brunette. “Hoe was jou ochtend?” Voor een paar tellen kijk ik bedenkelijk naar Meriall, maar echt tijd om deze vraag meteen te beantwoorden krijg ik niet. Op een vrolijke noot gaat de jonge vrouw verder; mij amper de tijd gunnen om iets te zeggen.
          ”Oh, en wat vind je eigenlijk van de speech van het nieuwe schoolhoofd? Ik moet zeggen dat ik het een leuk idee vind, ik betwijfel ten zeerste of het gaat opleveren wat de schoolhoofd er mee wilt bereiken helaas,” ratelt ze. “Wat dat ook mag zijn.”
    Een zachte lach verlaat heel even mijn mond, waarop ik kort met mijn donkere lokken schud. “Het idee is op zich is ergens leuk ja, maar op een school als deze?” Opnieuw kijk ik een keer rond, alvorens mijn blik weer op de brunette te richten. “Ik weet het niet,”ga ik twijfelend verder. “Ik geloof niet dat hij er mee gaat bereiken wat hij ermee hoopt te bereiken. En dan ook nog eens mét date…” Wederom schud ik met mijn hoofd.
          ”Mijn ochtend was goed begonnen, maar dat was het dan ook,” grinnik ik vervolgens lichtjes, waarna ik mijn tas over mijn schouder heen hang. “En de jouwe, hoe was jouw ochtend?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Jules Northfall
    outfit | @Not-so-secret Hide Out close to school | The Wild Card | Phoenix and Reese |

          “Alles is een goed excuus om jurken te passen,” antwoordt Phoenix vrolijk. “Zelfs zonder date.” ik wil er tegenin gaan, maar in plaats daarvan laat ik mijn schouders zakken en kijk ik even over mijn schouder met een blik die niets anders zegt dan 'oh echt?'.
    “En ik heb echt geen flauw idee. Ik bedoel, ongeacht wie mijn date wordt, het cis-het-koppel dat hij zo graag wil, wordt het toch niet, nietwaar?” Is haar antwoord op mijn andere opmerking en ik kon niks anders doen dan knikken. Ik heb het altijd nog makkelijker dan Phoenix als het gaat om dit achterlijke schoolfeest. Maar voor ik een rant kan beginnen over alles wat er mis is met dat nieuwe schepsel dat zichzelf blijkbaar directeur zal gaan noemen voor de komende tijd, komt Reese al binnen.
    "Dus, Prom.." zegt ze, nadat ze naast me is komen zitten.
    "Dus, nee," zeg ik, maar Phoenix denkt er net iets anders over.
    “Ja, prom,” herhaalt ze een heel stuk enthousiaster. "Dit schept mogelijkheden: fancy kleren, handsome dates..." Ik rol slechts met mijn ogen, voor ik een beter antwoord bedenk.
    "Ik ga als ik gevraagd wordt en er zijn niet veel jongens waarvan ik denk dat ze mij ooit zullen vragen, dus de kans is groot dat ik op deze wijze niet hoef te gaan," constateer ik. Misschien een conclusie uit mijn eigen wil om niet te gaan, maar om eerlijk te zijn, er lopen misschien twee jongens rond waardoor ik echt gevraagd wil worden en dat gaat nooit gebeuren.
    "Maar ik ben het eens met het gedeelte waar we jurken gaan passen en misschien wegrennen," zeg ik met een glimlach. "Grapje natuurlijk."



    Vincent Loeuff
    Outfit |@ the Schoolyard | The Fighter | With Joelle, Boyd and Theo |

          ''Nee, Vincent gaat eerst zijn telefoon pakken en een dame mee uit vragen. Ik zou het graag voor je doen maar de nieuwe was erg duidelijk dat een jongen een meisje mee moet vragen.'' Joelle kan soms overkomen alsof suggestie geeneens bestaat en vooral alsof alles nu moet. Ik lach even naar haar. Ik schud lachend mijn hoofd, maar voor ik antwoord kan geven gaat de dame al verder met haar goede raad over wat mensen op dit moment zouden moeten doen.
    ''Jij - en Boyd, jij ook trouwens - mogen wel mee hoor, kunnen we meteen een pak voor jullie allemaal regelen.'' zegt ze vervolgens en ik kijk de jongens vol medeleven aan. Iets met gedeelde smart is halve smart toch? Ik weet het allemaal niet, maar de jongens lijken het allemaal niet zo'n ramp te vinden als ik het vind. In mijn hoofd ga ik nog een keer over de mogelijkheden voor een date, iemand die weet hoe ik in elkaar steek het liefst.
    'Ik moet wel, aangezien ik nu een date heb,' laat Boyd weten en ik knik even goedkeurend.
    "Jij laat er ook geen gras over groeien, of wel soms?" grijns ik.
    'Oh, en wie is jou date dan?' vraagt Theo niewsgierig. Mooi, dat betekent dat ik nu officieel de enige onder ons ben die geen date heeft. Ik kijk Joëlle even een neerslachtige blik aan voor ik mezelf overeind trek en mijn tas over mijn schouder gooi.
    "ik denk dat dit betekend dat we allemaal moeten shoppen," zeg ik met dezelfde onverschillige houding als waarmee ik bijna alles lijk te doen. En nog steeds geen idee wie ik zou moeten vragen voor het schoolfeest. Het is geeneens dat ik echt niet naar het feest wil misschien, maar meer gewoon dat ik niet alleen zou willen gaan.
    "Maar Joëlle, ik weiger iemand te vragen over een sms'je, of een appje. Nee, face-to-face, iets uit een 80's film," lach ik naar haar. Daarna knik ik vragend in de richting van de winkelstraatjes waar waarschijnlijk alsnog alleen maar te dure dingen hangen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2018 - 12:50 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Joëlle Mary Manderson


    18 years • The Virgin • Schoolyard • Vincent, Boyd & Theo • outfit

    'Ja, dar over gesproken trouwens, ik dacht misschien kunnen we samen gaan?' Ze keek op naar Theodore, wat verbaasd door de vraag. Tot ze besefte dat hij haar mee vroeg als vrienden. 'Tenzij je op de vraag van een andere jongen wacht.' Ze beet op haar lip en wendde haar blik af. Wat moest ze hier nu in hemelsnaam op antwoorden? Ze had toch gehoopt dat een jongen haar.. 'wat serieuzer' mee zou vragen, en niet enkel als vrienden. Maar Theo afwijzen.. ze zuchtte en haalde haar schouders wat op.
          ''Ik verwacht van niemand die vraag.'' antwoordde ze uiteindelijk. ''Maar.. dat is prima.'' Elke andere jongen die haar mee had gevraagd en had gezegd dat het vriendschappelijk was, had ze afgewezen. Maar als ze één van de weinige vrienden die ze hier had, niet kwijt wilde raken, dan kon ze er maar beter mee instemmen. Plus, ze schatte de kans groot dat ze anders zonder date zou eindigen.
          'Ik moet wel, aangezien ik nu een date heb.' deelde Boyd mee - en Theo vroeg al wie die date was voordat zij de kans kreeg. 'Ik hoef trouwens geen pak meer, ik heb er nog wel één.' deelde Theo mee. Zelf zei ze er niets op en keek ze enkel afwachtend naar Boyd, tot Vincent het onderbrak.
          'Ik denk dat dit betekend dat we allemaal moeten shoppen.' zei Vincent, nadat hij op was gestaan. Ze zuchtte eens en stond nu ook op. ''Maar Joëlle, ik weiger iemand te vragen over een sms'je, of een appje. Nee, face-to-face, iets uit een 80's film.' Ze grinnikte zachtjes om de woorden van Vincent en schudde haar hoofd eens.
          ''Het komt wel goed, je vindt wel een date.'' zei ze met een glimlachje tegen Vincent en ze volgde zijn knikje richting de winkelstraatjes. Ze knikte langzaam, al had ze zelf geen idee waar ze ooit een jurk vandaan moest halen. Ze haalde haar hand door haar blonde haren en begon maar vast te lopen. Ze had geen idee of Theo en Boyd nu wel of niet mee gingen - maar dat zou ze vanzelf wel doen. Zolang ze Vincent maar aan een pak hielp.