Waarschijnlijk een heel onpopulaire mening: maar ja. Dat vind ik wel.
Een leven vind ik een leven. En dat die hond nu niet als mens is geboren, is niet zijn schuld. Dat betekent overigens niet, dat als ik moest kiezen tussen het redden van een schaap of het redden van een mens, ik het schaap zou kiezen.
Ik zou voor het mens gaan, omdat die meer gemist zal worden. De kudde van het desbetreffende schaap zal even van de reutel zijn, maar de familie van het mens zal daar nog jaren van rouwen. Maar mocht het nou om een paard of hond gaan die echt heel erg gemist zal worden, zou ook ik niet zo goed weten voor wie ik moest kiezen.
Ik zou nooit een spin doodslaan of een kitten verdrinken zolang daar geen gevaar aan zit. En verder is het natuurlijk ook een beetje de situatie. Ja, ik eet vlees, maar alleen omdat het gezond is en niet omdat ik het lekker vind.
Dan nog even een vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom vinden jullie een mensenleven meer waard? Want die uitleg kom ik steeds niet tegen (:
[ bericht aangepast op 3 dec 2017 - 18:01 ]
~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~