• Hoi,

    Om heel eerlijk te zijn weet ik niet helemaal zeker of dit hier goed staat. Mocht dat niet zo zijn, dan mag het natuurlijk verplaatst worden.

    Voor mijn studentenvereniging/theatervereniging ga ik een script schrijven dat, als het goed genoeg wordt, gebruikt kan worden voor ons volgende toneelstuk. Nu heb ik het volgende idee:
    Een meisje komt uit een zeer arme omgeving en weet het als enige uit haar millieu zover te brengen dat ze kan studeren. Ze besluit niemand over haar verleden te vertellen en hoopt dit achter haar te laten. Mensen die opmerkingen maken als 'ja, dat soort mensen zijn anders dan ons. Die komen uit een minder milieu en zullen nooit zo leven als wij' of 'oh, ja, ik weet wel dat je uit *bepaalde plaats* komt. Maar jij bent anders dan hun, jij bent als enige wel leuk' zijn dan ook hele normale opmerking, gemaakt door mensen waarmee ze probeert normaal om te gaan. Maar hoewel ze dit wellicht niet wilt blijft haar verleden haar achterhalen. Hoe gaat ze hiermee om en wie kan ze echt vertrouwen en wie niet? Hoe komt ze door haar studententijd heen en hoe zorgt ze dat ze beslissing maakt tussen terug gaan naar haar verleden of dit echt achter haar laten?

    Wat vinden jullie van dit idee? Is het een beetje realistisch? Hebben jullie nog goede ideeën en/of tips?
    Ik hoor het graag. Alvast dankjewel!

    Mijn leerkracht toneel heeft mij altijd gezegd dat het podium de enige plaats ter wereld is waar alles mogelijk is, waar je kan zijn wie je wil, waar je kan doen waarvoor je normaal in de bak vliegt. Dus misschien ligt het daaraan, maar ik vind dit misschien een beetje 'braafjes' voor een toneelstuk. Als verhaal zou ik het waarschijnlijk wel lezen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Mijn leerkracht toneel heeft mij altijd gezegd dat het podium de enige plaats ter wereld is waar alles mogelijk is, waar je kan zijn wie je wil, waar je kan doen waarvoor je normaal in de bak vliegt. Dus misschien ligt het daaraan, maar ik vind dit misschien een beetje 'braafjes' voor een toneelstuk. Als verhaal zou ik het waarschijnlijk wel lezen.


    Thanks voor je feedback! Heb je toevallig ook een idee hoe je het gewaagder zou maken?

    Mijn idee is namelijk om wel echt een verhaal te maken over de studententijd, maar dat daar dan iets anders nog bij zat. Dat van haar verleden was een eerste ingeving, maar iets anders zou ook heel goed mogelijk zijn

    [ bericht aangepast op 3 dec 2017 - 15:07 ]

    WrittenWords schreef:
    (...)

    Thanks voor je feedback! Heb je toevallig ook een idee hoe je het gewaagder zou maken?

    Mijn idee is namelijk om wel echt een verhaal te maken over de studententijd, maar dat daar dan iets anders nog bij zat. Dat van haar verleden was een eerste ingeving, maar iets anders zou ook heel goed mogelijk zijn


    Ik weet niet meteen iets, maar het deed me wel meteen aan Nina's verhaal uit In The Heights. https://www.youtube.com/watch?v=hSQFjtszBYg Misschien dat je hier iets mee bent? Hoewel haar verhaal eigenlijk omgekeerd is, hahahah.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28