• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Centurio schreef:
    Typen jullie allemaal je verhaal? Vorige nano deed ik dat wel, maar dat mislukte heel erg, omdat ik veel te snel typ en dan heel lang zit te denken wat ik eigenlijk wil schrijven. Ik heb nu een schrift en het gaat veel beter.


    Ik typ het, maar als ik op andere plaatsen ben, heb ik een schrift. Dan werk ik soms wel wat slordiger, maar het komt uiteindelijk wel als een geheel samen. Ik doe dus beide manieren (:


    all because i liked a girl

    Ik typ wel alles, omdat ik te veel verander om netjes te kunnen blijven schrijven - dan wordt het echt een puinhoop. En ik werk ook alle hoofdstukken uit in een klein planmatig overzichtje, anders weet ik het niet meer. Ik schrijf dan ook datum en plaats op van de situatie.


    oi, suzy

    Heb helaas nog maar 115 woorden geschreven, omdat ik wakker werd met een flinke migraine. :c


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Centurio schreef:
    Typen jullie allemaal je verhaal? Vorige nano deed ik dat wel, maar dat mislukte heel erg, omdat ik veel te snel typ en dan heel lang zit te denken wat ik eigenlijk wil schrijven. Ik heb nu een schrift en het gaat veel beter.


    Ik typ altijd, deels omdat ik geen zin heb om het later weer te moeten overtypen als ik het eerst op papier zou zetten, maar voornamelijk ook omdat ik echt niet snel genoeg met de hand zou kunnen schrijven om mezelf bij te houden (en omdat mijn hand erg zou gaan krampen na het eerste kwartier, haha). Ik vind het wel altijd heel gaaf klinken als mensen het handmatig doen. Back to the roots. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Spideyman schreef:
    Voor de planners:
    In hoeverre denken jullie een verhaal uit van te voren? Heb je echt elk hoofdstuk uitgedacht, of alleen de grote lijnen?


    Dit verhaal heb ik echt per hoofdstuk uitgewerkt, maar dat is nog steeds een richtlijn. Ik ben nu bijvoorbeeld al hoofdstukken aan het veranderen en aan het combineren. Bovendien denk ik dat dit verhaal langer gaat worden dan dat ik bij het plannen in mijn hoofd had. Gewoonlijk heb ik vaak de grote lijnen en soms wat scènes. Het helpt mij heel erg om een plan te hebben, zodat ik motivatie blijf houden om door te schrijven.

    @aan degene die het vroeg:
    Ik typ het verhaal ook, mede zodat ik zelf geen woorden hoef te tellen en ook omdat ik het fijn vind om achteraf (stukken) te kunnen herschrijven.

    Ik zit nu op 4890 woorden en heb mezelf in ieder geval de 10.000 woorden voor zondagavond als doel gesteld.

    Ooh, blijkbaar kan je ook Word sprints houden op de NaNo site zelf. Nog niet uitgeprobeerd zelf, maar kan wel handig zijn.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    Ooh, blijkbaar kan je ook Word sprints houden op de NaNo site zelf. Nog niet uitgeprobeerd zelf, maar kan wel handig zijn.


    Ik heb er net één aangemaakt. 19:00-19:30.

    https://nanowrimo.org/gws/dwTATc0q6lrSnA_Tl78uPA

    xTrueStoryx schreef:
    (...)

    Ik heb er net één aangemaakt. 19:00-19:30.

    https://nanowrimo.org/gws/dwTATc0q6lrSnA_Tl78uPA


    Ik doe mee!


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Iemand word war om 19:00?


    oi, suzy

    Zie hierboven MacTavish (: Je kunt sowieso dus ook via de wordsprint op de nanosite meedoen in de link die ik net plaatste.

    Succes allemaal!

    MacTavish schreef:
    Iemand word war om 19:00?

    Ik wil wel.. tot wanneer?


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Tot half 8? En dan kijken of we nog zin hebben?

    @ xTrueStoryx, ik heb dus zoals ook in de openingspost staat, geen nano account dus ik doe het gewoon op de normale manier.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Tot half 8? En dan kijken of we nog zin hebben?

    @ xTrueStoryx, ik heb dus zoals ook in de openingspost staat, geen nano account dus ik doe het gewoon op de normale manier.


    Prima voor me.. Ik doe beide wel :D


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    een minuut voor half 8 (: Hoe is het gegaan? 429 woorden hier... niet mijn beste prestatie.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    een minuut voor half 8 (: Hoe is het gegaan? 429 woorden hier... niet mijn beste prestatie.


    374 helaas...


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things