• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ga stoppen met 1112 woorden (:
    Mijn laatste zinnen: Ze waren allebei jonger dan haar, respectievelijk drie en twee jaar, en toch wisten ze beiden dat het bijna Ava’s tijd was. Ava’s maag draaide zich om. Waarom kon ze niet voor eeuwig vijftien blijven?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    1099 =)
    mijn laatste zin is: ik begreep niet dat ze dan vrijwillig deze pipo opzocht.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb nu een tussenuur tot 11:45. Wilt iemand een word war houden tot 11:45?

    Ik zit op 4K inmiddels maar heb net heel erg slecht nieuws te horen gekregen en ik weet niet of het zinvoller is om dit jaar gewoon maar te stoppen. Zit er ff flink door heen.


    The truth is out there.

    Andraste schreef:
    Ik zit op 4K inmiddels maar heb net heel erg slecht nieuws te horen gekregen en ik weet niet of het zinvoller is om dit jaar gewoon maar te stoppen. Zit er ff flink door heen.


    N'awh dat suckt :c ik weet niet wat er aan de hand is, maar probeer niet op te geven! Schrijven kan een heel goede uitlaatklep zijn, zeker bij moeilijkere momenten.
    Als je erover wil praten, mag je me altijd een berichtje sturen. <3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wie tikt mee in een wordwar vanaf 13:30u?


    I was an angel living in the garden of evil

    Cami schreef:
    Wie tikt mee in een wordwar vanaf 13:30u?


    Ik kan denk ik wel. (:


    Credendo Vides

    Whooo, ik heb het dagdoel gehaald!

    Mijn begin van de dag was:
    Ze gaven mij een fles waarmee ik meteen water kon scheppen. Ik liep als een bezetene er op af, plofte op mijn knieën en dipte de opening van de fles in het water.

    En mijn laatste zin(nen):
    En die bevestiging had ik nodig, zelfs al was dat niet de logica achter de plaatsing, het was het enige dat mij op de been hield en mijn hart klopte bij elke stap ik zette.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Frodo schreef:
    Inge, zou je dit in de beginpost kunnen zetten? :3

    Doelen per dag:
    Dag 1: 1.667
    Dag 2: 3.334
    Dag 3: 5.001
    Dag 4: 6.668
    Dag 5: 8.335
    Dag 6: 10.002 --> 10K
    Dag 7: 11.669
    Dag 8: 13.336
    Dag 9: 15.003
    Dag 10: 16.670
    Dag 11: 18.337
    Dag 12: 20.004 --> 20K
    Dag 13: 21.671
    Dag 14: 23.338
    Dag 15: 25.005
    Dag 16: 26.672
    Dag 17: 28.339
    Dag 18: 30.006 --> 30K
    Dag 19: 31.673
    Dag 20: 33.340
    Dag 21: 35.007
    Dag 22: 36.674
    Dag 23: 38.341
    Dag 24: 40.008 --> 40K
    Dag 25: 41.675
    Dag 26: 43.342
    Dag 27: 45.009
    Dag 28: 46.676
    Dag 29: 48.343
    Dag 30: 50.000 --> 50k!!


    Maar staat dat niet al gewoon op de NaNo site? (krul) Dat lijntje bij je stats geeft precies dit aan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, verdere update: ik heb niet meer geschreven sinds de eerste anderhalf uur van NaNo, dus dat is niet ideaal, maar ik heb gisteren wel besteed aan het inrichten van mijn gloednieuwe laptop die een heel fijn toetsenbord heeft, dus dat biedt in ieder geval perspectief voor de rest van vandaag. :Y)

    En ik heb geprobeerd de beginpost te updaten, maar ik moest een hoop pagina's doorspitten (wat awesome is! een actief topic is heel leuk) en soms stonden veranderde titels een beetje verstopt in posts over andere dingen. Laat het weten (en vergeef me alsjeblieft) als ik iets heb gemist. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bon. Ik heb wel wat geschreven vandaag, maar ik zit in een verschikkelijke spiraal. Elke keer ik m'n NaNo document open voel ik me schuldig/stressy want ik zou moeten samenvatten en leren en aan een groepsopdracht waar ik voor de helft voor in de KU Leuven bib moet zitten. Maar elke keer ik een samenvatting open kan ik me maar een kwartier focussen en dan ben ik afgeleid door elk bewegend beeld in mijn ooghoeken.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2017 - 16:15 ]


    Ex astris, sciencia

    Square schreef:
    (...)

    Maar staat dat niet al gewoon op de NaNo site? (krul) Dat lijntje bij je stats geeft precies dit aan.


    Duuuude. Al die cijfers voor niks uitgeteld :c


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn verhaal gaat btw Unmasked heette!


    --

    SergeantBarnes schreef:
    Bon. Ik heb wel wat geschreven vandaag, maar ik zit in een verschikkelijke spiraal. Elke keer ik m'n NaNo document open voel ik me schuldig/stressy want ik zou moeten samenvatten en leren en aan een groepsopdracht waar ik voor de helft voor in de KU Leuven bib moet zitten. Maar elke keer ik een samenvatting open kan ik me maar een kwartier focussen en dan ben ik afgeleid door elk bewegend beeld in mijn ooghoeken.


    Ah, dat suckt. (no_chears) Steeds een kwartier aan je studie bezig en dan tien minuten schrijven als beloning? Of je kunt proberen jezelf keihard te dwingen eerst (bijna) alle studiedingen af te ronden zodat je daarna schuldvrij kunt schrijven, maar dat is meestal makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dat je een of andere balans kunt vinden, in ieder geval.



    Frodo schreef:
    (...)

    Duuuude. Al die cijfers voor niks uitgeteld :c


    Oh nooo, arme jij. Maar je weet nu wel zeker dat de NaNo cijfers kloppen, want je hebt ze nagerekend! En je kent een nieuwe NaNo lifehack. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ah shit man, ik had dit verhaal een tijdje terug uitgewerkt, maar nu kom ik er dus achter dat er iets niet klopt, omdat het vreemd is. Het loopt gewoon niet lekker daardoor, maar ik kan geen oplossing bedenken die beter is dan wat ik heb.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen