• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb nog amper kunnen schrijven maar daar ben ik oké mee :'D Ik weet dat ik 20k op 1 dag kan schrijven dus het is geen onbegonnen zaak ^^ Ik ben momenteel helaas gewoon erg druk met school en mijn banen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Gooooooo iedereen! Jullie kunnen het!


    16 - 09 - '17

    Ik heb nog steeds geen concerten verhaallijn, maar heb wel al de laatste zin van het verhaal.

    'Dodelijk ogeluk op de A4 van Amsterdam naar Den Haag zorgt voor oponthoud. De linker rijbaan is afgesloten. Hou rekening met een vertraging van een uur.'

    Hoe doet ze het toch :x

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 13:01 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    AdoreDelano schreef:
    Ik heb nog steeds geen concerten verhaallijn, maar heb wel al de laatste zin van het verhaal.

    'Doodelijk ogeluk op de A4 van Amsterdam naar Den Haag zorgt voor oponthoud, De linker rijbaan is afgesloten. Hou rekening met een vertraging van een uur.'

    Hoe doet ze het toch :x

    Wis één 'o' van dodelijk, dan zit je qua spelling goed!

    Stiekem is dit best een goede methode, als je eerst je einde schrijft, weet je waar je naartoe werkt!


    I was an angel living in the garden of evil

    Cami schreef:
    (...)
    Wis één 'o' van dodelijk, dan zit je qua spelling goed!

    Stiekem is dit best een goede methode, als je eerst je einde schrijft, weet je waar je naartoe werkt!

    Thanks, ik lees zo makkelijk over dat soort dingen heen. Ik heb sowieso iemand nodig voor de uiteindelijke spelling. ;x

    Jess, het einde staat nu op papier. Maar ik heb enkel niet het idee dat het helpt. Ik weet globaal de verandering die mijn hoofdpersonage door gaat maken. Ik zit alleen nog te broeden op gebeurtenissen die er gaan gebeuren om het ook werkelijk vorm te geven.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Jaimes schreef:
    Ik heb nog amper kunnen schrijven maar daar ben ik oké mee :'D Ik weet dat ik 20k op 1 dag kan schrijven dus het is geen onbegonnen zaak ^^ Ik ben momenteel helaas gewoon erg druk met school en mijn banen.


    Ik ga een klein beetje dood bij alleen al de gedachte aan 20k op één dag schrijven, oh mijn hemel, wat. D: Ik bedoel, go you, absoluut, maar dat klinkt als duistere magie, whoa.


    @Devitt: Yay, random cheerleading! Dat maakt me zo blij, haha. (bloos)

    @AdoreDelano: Wat grappig om alvast de laatste zin van je verhaal te hebben! Je had ook al een begin, toch? Dan heb je in ieder geval al twee duidelijke punten als houvast, en klinkt het alsof het nu tijd is voor een brianstormsessie om te kijken hoe je van punt A naar punt B kunt komen. Ik ga er vaak gewoon voor zitten en noteer alles wat in me opkomt qua mogelijke gebeurtenissen of plaatsen of onthullingen over personages, en meestal rolt dan het ene idee uit het andere, en toch tenminste de helft daarvan is vaak wel bruikbaar. Misschien helpt zoiets? ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jaimes schreef:
    Ik heb nog amper kunnen schrijven maar daar ben ik oké mee :'D Ik weet dat ik 20k op 1 dag kan schrijven dus het is geen onbegonnen zaak ^^ Ik ben momenteel helaas gewoon erg druk met school en mijn banen.


    heilige tieten wat de fuck


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    heilige tieten wat de fuck


    Jip, je plakt spontaan een grijns op mijn gezicht na een paar uur keihard studeren. Dankje :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Wiarda schreef:
    (...)

    heilige tieten wat de fuck


    Haha, ik moest me echt inhouden om niet keihard te lachen hier op stage. (':

    Iemand trouwens zin in een WW van 14:00 tot 15:00?


    Credendo Vides

    Square schreef:

    @AdoreDelano: Wat grappig om alvast de laatste zin van je verhaal te hebben! Je had ook al een begin, toch? Dan heb je in ieder geval al twee duidelijke punten als houvast, en klinkt het alsof het nu tijd is voor een brianstormsessie om te kijken hoe je van punt A naar punt B kunt komen. Ik ga er vaak gewoon voor zitten en noteer alles wat in me opkomt qua mogelijke gebeurtenissen of plaatsen of onthullingen over personages, en meestal rolt dan het ene idee uit het andere, en toch tenminste de helft daarvan is vaak wel bruikbaar. Misschien helpt zoiets? ^^


    Ja ik zat heel lang te bedenken waar ik naartoe wilde met mijn verhaal en iedereen zat zo te hameren op een goede afloop, dat ik spontaan juist een idee kreeg voor juist het tegenovergestelde. En een begin is er ook al inderdaad. Ik ben alleen niet gewend op een plan te hebben voor ik ga schrijven. Vaak komt er iets in me op en dan begin ik gelijk. Iets waardoor ik altijd heel snel stop. Dat wilde ik dit keer voorkomen omdat ik anders nooit de 50K ga halen. Maar omdat ik zo nooit werk, gaat het me nogal moeizaam af. Maar jou tip is inderdaad wel iets wat ik kan gebruiken. thanks! :3

    @DreamerN
    Ik doe wel mee! Ben net thuis omdat ik meteen depressief werd van mijn eerste onvoldoende en had geen zin meer in de rest. Dus kan wel wat afleiding gebruiken!

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 13:45 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Wiarda schreef:
    (...)

    heilige tieten wat de fuck


    Ja, dat dus, eigenlijk. Zeer pakkend samengevat, A+



    AdoreDelano schreef:
    (...)

    Ja ik zat heel lang te bedenken waar ik naartoe wilde met mijn verhaal en iedereen zat zo te hameren op een goede afloop, dat ik spontaan juist een idee kreeg voor juist het tegenovergestelde. En een begin is er ook al inderdaad. Ik ben alleen niet gewend op een plan te hebben voor ik ga schrijven. Vaak komt er iets in me op en dan begin ik gelijk. Iets waardoor ik altijd heel snel stop. Dat wilde ik dit keer voorkomen omdat ik anders nooit de 50K ga halen. Maar omdat ik zo nooit werk, gaat het me nogal moeizaam af. Maar jou tip is inderdaad wel iets wat ik kan gebruiken. thanks! :3

    @DreamerN
    Ik doe wel mee! Ben net thuis omdat ik meteen depressief werd van mijn eerste onvoldoende en had geen zin meer in de rest. Dus kan wel wat afleiding gebruiken!


    Plotten kan inderdaad nog best een avontuur zijn als je het niet gewend bent, maar het is het vaak wel waard om het in ieder geval te proberen. Zodra je iets in de richting van een outline hebt, kan dat helpen te voorkomen dat je vastloopt in het midden of moet stoppen omdat er niets meer spontaan in je opkomt, want je hebt al een idee van wat de volgende stap moet zijn en dat is dus een deel van het werk dat je al hebt gedaan, wat het schrijven (hopelijk) makkelijker maakt. Succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    DreamerN schreef:
    (...)

    Haha, ik moest me echt inhouden om niet keihard te lachen hier op stage. (':

    Iemand trouwens zin in een WW van 14:00 tot 15:00?

    Ik sta nu op het punt om naar 'het city' te gaan (onze benaming voor het dorpscentrum lol) maar ik denk dat ik om half 3 wel kan. Of kwart voor drie lol maar dat is niet meer de moeite. Ik zit vandaag in elk geval al op 1000 woorden, which is erg motiverend.


    oi, suzy

    Studeren is weer klaar voor vandaag, tijd voor typen alsof je leven ervan afhangt :')
    Leuk om te lezen hoe iedereen een eigen plan (of niet haha), manier en woordenaantal heeft.

    Oh, ik heb trouwens een titel voor mijn verhaal: "Val in het diepe".

    Voor de planners:
    In hoeverre denken jullie een verhaal uit van te voren? Heb je echt elk hoofdstuk uitgedacht, of alleen de grote lijnen?


    --

    Typen jullie allemaal je verhaal? Vorige nano deed ik dat wel, maar dat mislukte heel erg, omdat ik veel te snel typ en dan heel lang zit te denken wat ik eigenlijk wil schrijven. Ik heb nu een schrift en het gaat veel beter.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.