• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Catmint schreef:
    Ah shit man, ik had dit verhaal een tijdje terug uitgewerkt, maar nu kom ik er dus achter dat er iets niet klopt, omdat het vreemd is. Het loopt gewoon niet lekker daardoor, maar ik kan geen oplossing bedenken die beter is dan wat ik heb.

    Misschien kunnen wij je helpen? Wat is het probleem?


    I was an angel living in the garden of evil

    Cami schreef:
    (...)
    Misschien kunnen wij je helpen? Wat is het probleem?


    Het verhaal speelt zich af in een game-based wereld waarin VR niet meer een brilletje is, maar echt een operatie waarbij ze sensoren op je oogzenuwen plaatsen die dus wanneer je de console aan zet je beeld aanpast en je dus middenin een spel zit zonder zo'n ding op te zetten. Het idee was om speciale gebouwen te hebben waarin gegamed kon worden, omdat je dus nu zelf in je spel zit en je dus ook zelf moet lopen in plaats van met een soort Wii controllers. Ik had dus bedacht om aparte ruimtes te doen, hele grote gymzalen met rekken en blokken die obstakels moeten voorstellen, maar toen bedacht ik me ineens dat wanneer je in een spel als World of Warcraft speelt of Assassin's Creed, je met veel lopen zit en je dan ineens tegen een muur aan loopt, omdat je niet in vierkantjes rond kan blijven lopen.
    Een circus maximus achtig iets - gewoon een doorlopende ovaal - is een idee, maar als je dan online speelt met meerdere mensen en jij in je bocht zit in de ruimte en een ander op een recht stuk is dat vreemd.
    Mijn vriend kwam al af met een VR movement platform wat nu nog een ring is met een platform dat in het spel doorgeeft dat je loopt, maar je loopt zelf niet. Ik zou dit wel kunnen gebruiken, maar de personages in mijn verhaal moeten echt kunnen lopen, elkaar aan kunnen raken, tegen een muur geduwd kunnen worden zeg maar en dat is met zo'n ring absoluut niet handig. Dat platform kan je groter maken, maar dan zit je nog steeds met bepaalde dingen die ik niet uitgevogeld krijg.

    Dus nu zit ik vast.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Het verhaal speelt zich af in een game-based wereld waarin VR niet meer een brilletje is, maar echt een operatie waarbij ze sensoren op je oogzenuwen plaatsen die dus wanneer je de console aan zet je beeld aanpast en je dus middenin een spel zit zonder zo'n ding op te zetten. Het idee was om speciale gebouwen te hebben waarin gegamed kon worden, omdat je dus nu zelf in je spel zit en je dus ook zelf moet lopen in plaats van met een soort Wii controllers. Ik had dus bedacht om aparte ruimtes te doen, hele grote gymzalen met rekken en blokken die obstakels moeten voorstellen, maar toen bedacht ik me ineens dat wanneer je in een spel als World of Warcraft speelt of Assassin's Creed, je met veel lopen zit en je dan ineens tegen een muur aan loopt, omdat je niet in vierkantjes rond kan blijven lopen.
    Een circus maximus achtig iets - gewoon een doorlopende ovaal - is een idee, maar als je dan online speelt met meerdere mensen en jij in je bocht zit in de ruimte en een ander op een recht stuk is dat vreemd.
    Mijn vriend kwam al af met een VR movement platform wat nu nog een ring is met een platform dat in het spel doorgeeft dat je loopt, maar je loopt zelf niet. Ik zou dit wel kunnen gebruiken, maar de personages in mijn verhaal moeten echt kunnen lopen, elkaar aan kunnen raken, tegen een muur geduwd kunnen worden zeg maar en dat is met zo'n ring absoluut niet handig. Dat platform kan je groter maken, maar dan zit je nog steeds met bepaalde dingen die ik niet uitgevogeld krijg.

    Dus nu zit ik vast.


    First of all: ik ben geen techneut of computer expert of zo, maar ik zal mijn best doen om te helpen, haha.

    Super gaaf idee trouwens, je hebt me in ieder geval nieuwsgierig gemaakt naar je plot! (:
    Misschien kun je 'slimme' software implementeren: een soort sensoren die ervoor zorgen dat je niet zo maar tegen iemand aanbotst die een ander spel speelt. (Een beetje zoals van die obstakelsensoren op nieuwe auto's)
    En je zou ook verschillende ruimtes voor verschillende games kunnen maken.

    Ik weet natuurlijk niet of dit ook maar enige hulp is want ik ken je plot natuurlijk niet, maar hopelijk wordt je inspiratie een beetje geprikkeld!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ojee... Ik moet er ook eens hoog nodig werk van gaan maken :O:O


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Iemand die een word-war wil doen vanavond?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik stop voor vandaag met 6016 woorden op de teller (:


    I was an angel living in the garden of evil

    Frodo schreef:
    Iemand die een word-war wil doen vanavond?


    Ja, ik! Ik heb het best wel hard nodig, want ik stel schrijven al de hele dag uit. (krul) Hoe klinkt half tien?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Catmint schreef:
    (...)

    Het verhaal speelt zich af in een game-based wereld waarin VR niet meer een brilletje is, maar echt een operatie waarbij ze sensoren op je oogzenuwen plaatsen die dus wanneer je de console aan zet je beeld aanpast en je dus middenin een spel zit zonder zo'n ding op te zetten. Het idee was om speciale gebouwen te hebben waarin gegamed kon worden, omdat je dus nu zelf in je spel zit en je dus ook zelf moet lopen in plaats van met een soort Wii controllers. Ik had dus bedacht om aparte ruimtes te doen, hele grote gymzalen met rekken en blokken die obstakels moeten voorstellen, maar toen bedacht ik me ineens dat wanneer je in een spel als World of Warcraft speelt of Assassin's Creed, je met veel lopen zit en je dan ineens tegen een muur aan loopt, omdat je niet in vierkantjes rond kan blijven lopen.
    Een circus maximus achtig iets - gewoon een doorlopende ovaal - is een idee, maar als je dan online speelt met meerdere mensen en jij in je bocht zit in de ruimte en een ander op een recht stuk is dat vreemd.
    Mijn vriend kwam al af met een VR movement platform wat nu nog een ring is met een platform dat in het spel doorgeeft dat je loopt, maar je loopt zelf niet. Ik zou dit wel kunnen gebruiken, maar de personages in mijn verhaal moeten echt kunnen lopen, elkaar aan kunnen raken, tegen een muur geduwd kunnen worden zeg maar en dat is met zo'n ring absoluut niet handig. Dat platform kan je groter maken, maar dan zit je nog steeds met bepaalde dingen die ik niet uitgevogeld krijg.

    Dus nu zit ik vast.

    Maar het lijkt me logisch dat in een society waarin zulke virtual reality is, de games zijn aangepast naar de fysieke limieten van de echte wereld? Je zou bijvoorbeeld gamevelden kunnen hebben op het platteland; dat zijn dan velden die even groot zijn als de maps in de games, maar dus wel in de buitenlucht. Daar kan je ook nog een beetje mee spelen, want dan heb je natuurlijk nog de toegevoegde sensatie dat het beeld in de game niet altijd overeen zal komen met het weer in de buitenlucht.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    (...)

    Ja, ik! Ik heb het best wel hard nodig, want ik stel schrijven al de hele dag uit. (krul) Hoe klinkt half tien?

    Ik doe mee want mijn woordenteller staat nog op nul (0).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik doe mee want mijn woordenteller staat nog op nul (0).


    Nul is een cirkel en dus ben ik uiteraard geen fan. Ga voor die 1111, Jip, zodat je een vierkant kunt bouwen en bovendien 1111 woorden hebt in plaats van 0. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nul is een cirkel en dus ben ik uiteraard geen fan. Ga voor die 1111, Jip, zodat je een vierkant kunt bouwen en bovendien 1111 woorden hebt in plaats van 0. *O*

    Eigenlijk moet ik nog steeds door met mijn Zoektocht naar missende scenes (met hoofdletter Z want whoah, daaaamn), maar ik denk dat ik straks gewoon een halfuur nog hardcore doorga met de rest van mijn verhaallijn paniekerig invullen en dan eraan ga werken om de eerste scenes ook werkelijk erin te gaan schrijven, want anders heb ik straks alleen een document vol met haastig uit elkaar getrokken scenes en aantekeningen lol


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Succes jongens!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oké, ik begin bijna tien minuten te laat omdat mijn voorbereidingen een beetje uitliepen en ik besef nu ook dat ik geen idee heb of we voor een uur of een half uur gaan, maar whatever, komt goed. Heel veel succes, mede-typende mensen! :Y)

    Also: hell yes, Jip, dat klinkt als een Plan. Ga ervoor


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben klaar voor vandaag.. 4k op de teller en morgen de hele dag tijd om te typen ^^


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Cami schreef:
    (...)

    First of all: ik ben geen techneut of computer expert of zo, maar ik zal mijn best doen om te helpen, haha.

    Super gaaf idee trouwens, je hebt me in ieder geval nieuwsgierig gemaakt naar je plot! (:
    Misschien kun je 'slimme' software implementeren: een soort sensoren die ervoor zorgen dat je niet zo maar tegen iemand aanbotst die een ander spel speelt. (Een beetje zoals van die obstakelsensoren op nieuwe auto's)
    En je zou ook verschillende ruimtes voor verschillende games kunnen maken.

    Ik weet natuurlijk niet of dit ook maar enige hulp is want ik ken je plot natuurlijk niet, maar hopelijk wordt je inspiratie een beetje geprikkeld!


    Haha, bedankt voor het compliment! De sensoren zouden een oplossing kunnen zijn, maar het is niet dat je tegen mensen aan kan botsen, want die zie je in de game sowieso, net zoals je nu in een online game ziet kan je ze daar ook zien, omdat ze zijn ingelogd. Je ziet ze dan alleen niet in jouw gameruimte als je uitlogt. Ik had inderdaad al verschillende ruimtes voor verschillende games, maar dan zou je dus als je een RPG hebt niet fatsoenlijk over een weg kunnen lopen, omdat je ruimte ineens ophoudt voordat je weg af is gelopen en je tegen een muur botst.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Maar het lijkt me logisch dat in een society waarin zulke virtual reality is, de games zijn aangepast naar de fysieke limieten van de echte wereld? Je zou bijvoorbeeld gamevelden kunnen hebben op het platteland; dat zijn dan velden die even groot zijn als de maps in de games, maar dus wel in de buitenlucht. Daar kan je ook nog een beetje mee spelen, want dan heb je natuurlijk nog de toegevoegde sensatie dat het beeld in de game niet altijd overeen zal komen met het weer in de buitenlucht.


    Dat is wel zo, maar ik heb ook het bèta-testen van games erin verwerkt en dat moet binnen gebeuren, dus dat is een beetje waar ik mee zit. Het is niet dat het niet zou kunnen door sensoren of shit, maar dan zou je uit je gamewereld worden gehaald voor een splitsecond omdat je bijna tegen een muur aanloopt. Ik had zelf zitten denken over het afsluiten van gedeeltes, maar dat klopt dan weer niet met de ruimte waarin je speelt ofzo en dan kan je nog steeds niet doorlopen. Daarbij is het niet de bedoeling dat je doodziek wordt van het gamen, want je moet je goed kunnen bewegen en kan dus niet een dikke winterjas aan als het koud is. Het is een mooie optie hoor, dat zeg ik niet en ik denk dat het mijn back-up gaat moeten worden als ik voor zondag niks kan bedenken, maar ik heb liever iets anders om het mooi technisch aan te kunnen kleden.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen