• Heyyy allemaal :Y)

    Ik ben er al een tijdje over na aan het denken om op mijn linker ringvinger een kleine tattoo te nemen, namelijk een puntkomma. Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien, simple and clean.



    Nu had ik het hier zes maanden geleden al over met een kennis en zij zei dat ze bij een tattoo shop in de stad haar tattoos had laten zetten en die zagen er allemaal heel goed uit. Nou heeft ze ook kleinere tattoos en daar heeft ze daar toen een 10'tje voor betaald. Ik net dus een bericht sturen, vragen ze een starttarief van 50 euro?!
    Ik snap dat er een starttarief moet zijn, maar 50 euro voor zo'n dingetje wat binnen 10 minuten staat vind ik toch wel wat overdreven.

    Dus mijn vraag is, hoeveel is een normaal (strart)tarief voor een tattoo van deze grote?

    Ik wil natuurlijk ook niet met iets lopen wat compleet mislukt is ofzo, dus ja :') Nu twijfel ik toch weer want ik wil wel kwaliteit, maar 50euro is me een rib uit mijn lijf die ik me gewoonweg niet kan veroorloven momenteel.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is helemaal niet dat ik het je niet gun of zo, maar een vinger is niet de meest verstandige plek om een tattoo te zetten (slijt snel). Verder heb ik ongeveer 100 voor de mijne betaald en dat was 20 minuten tot een halfuurtje. Tattoo's zijn nu eenmaal vrij duur, helaas ):
    Dat weerhoudt mij ook van het zetten van m'n tweede tattoo.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Het is helemaal niet dat ik het je niet gun of zo, maar een vinger is niet de meest verstandige plek om een tattoo te zetten (slijt snel). Verder heb ik ongeveer 100 voor de mijne betaald en dat was 20 minuten tot een halfuurtje. Tattoo's zijn nu eenmaal vrij duur, helaas ):
    Dat weerhoudt mij ook van het zetten van m'n tweede tattoo.


    Nou ja, ik hoor nogal wisselende berichten over de vinger, bij de een blijft het wel zitten en bij andere slijt het snel. Ik denk dat het ook een beetje aan de kwaliteit van de inkt e.d ligt? Ik heb daar dus geen verstand van want ik was nooit van plan een tattoo te nemen en ik wil naast dit ook niks op mijn lijf.^^
    Maar inderdaad als het zo duur is dan gebruik ik wel een permanentmarker pfff.... (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja, ik hoor nogal wisselende berichten over de vinger, bij de een blijft het wel zitten en bij andere slijt het snel. Ik denk dat het ook een beetje aan de kwaliteit van de inkt e.d ligt? Ik heb daar dus geen verstand van want ik was nooit van plan een tattoo te nemen en ik wil naast dit ook niks op mijn lijf.^^
    Maar inderdaad als het zo duur is dan gebruik ik wel een permanentmarker pfff.... (cat)



    Of je spaart door en wanneer je meerdere ideeën hebt, kan je ze verwerken in één grotere tattoo (;


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    Of je spaart door en wanneer je meerdere ideeën hebt, kan je ze verwerken in één grotere tattoo (;


    Dat is het juist, ik heb niks met tattoos in principe. Ik ben niet iemand die een hele sleeve wilt en alles, ik wil een klein delicaat iets wat niet gelijk iedereen ziet zitten. Achja, dan maar niet dus :')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Dat is het juist, ik heb niks met tattoos in principe. Ik ben niet iemand die een hele sleeve wilt en alles, ik wil een klein delicaat iets wat niet gelijk iedereen ziet zitten. Achja, dan maar niet dus :')


    Dat snap ik (:
    Zelf heb ik ook niet veel met sleeves en wil ik allemaal kleine tattoo's. Mijn volgende wordt een fotografie gerelateerd iets, maar eerst sparen D:


    26 - 02 - '16

    Helaas heb ik geen tattoos en niemand dichtbij mij ook niet. Dus qua prijzen heb ik werkelijk waar geen idee hoe duur een kleine tattoo is. Je kan hooguit op internet bij allerlei shops kijken wat hun tarieven zijn.

    Eigenlijk heb ik nooit echt de behoefte gehad aan een tattoo totdat ik het programma "Tattoo Fixers" regelmatig keek. Ik wil er zelf één laten zetten op de binnenkant van mijn linkerarm. Maar dat gaat pas gebeuren als ik uit huis ben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Gaz schreef:
    Helaas heb ik geen tattoos en niemand dichtbij mij ook niet. Dus qua prijzen heb ik werkelijk waar geen idee hoe duur een kleine tattoo is. Je kan hooguit op internet bij allerlei shops kijken wat hun tarieven zijn.

    Eigenlijk heb ik nooit echt de behoefte gehad aan een tattoo totdat ik het programma "Tattoo Fixers" regelmatig keek. Ik wil er zelf één laten zetten op de binnenkant van mijn linkerarm. Maar dat gaat pas gebeuren als ik uit huis ben.


    Ja, maar de tarieven moet je dus altijd opvragen bij de shop en ik vind het vervelend om bij elke shop apart navraag te moeten doen. Ik weet dat het niet zo is, maar het voelt een beetje als de winkel binnen lopen en dan roepen dat de prijs te hoog is en je het niet zoveel waard vind. Idk, gewoon...ongemakkelijk. Voelde me nu al ongemakkelijk toen ik op dit 50 euro bericht moest antwoorden en zeggen dat het buiten mijn budget ligt :p

    Nee ik heb ook nooit echt die behoefte gehad eigenlijk, maar er zit vrij veel achter deze tattoo voor mij, dus ik begrijp je (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Feline schreef:
    (...)

    Dat snap ik (:
    Zelf heb ik ook niet veel met sleeves en wil ik allemaal kleine tattoo's. Mijn volgende wordt een fotografie gerelateerd iets, maar eerst sparen D:


    Ben benieuwd wat het word :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik denk dat dit ook heel erg ligt aan de shop zelf. Zelf heb ik verschillende tatoeages, variërend tussen de 125 en 300 euro (grote stukken weliswaar, dus niet te vergelijken), maar mijn zusje heeft een hartje op haar vinger laten zetten voor 20 euro. Het kan dus goedkoper en het ziet er mooi strak gezet uit.
    Zitten er meerdere shops bij je in de buurt? Want dan zou ik hen gewoon eens bellen, of anders misschien iets verder weg?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Virago schreef:
    Ik denk dat dit ook heel erg ligt aan de shop zelf. Zelf heb ik verschillende tatoeages, variërend tussen de 125 en 300 euro (grote stukken weliswaar, dus niet te vergelijken), maar mijn zusje heeft een hartje op haar vinger laten zetten voor 20 euro. Het kan dus goedkoper en het ziet er mooi strak gezet uit.
    Zitten er meerdere shops bij je in de buurt? Want dan zou ik hen gewoon eens bellen, of anders misschien iets verder weg?


    Ja er zitten zeker meerdere shops in de buurt, dus ik ben wel van plan om no rond te vragen, al vind ik dat persoonlijk wel vervelend om te doen, maar goed het moet maar haha :') Blijft het hartje op haar vinger goed zitten trouwens?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja er zitten zeker meerdere shops in de buurt, dus ik ben wel van plan om no rond te vragen, al vind ik dat persoonlijk wel vervelend om te doen, maar goed het moet maar haha :') Blijft het hartje op haar vinger goed zitten trouwens?


    Ja je moet er iets voor over hebben haha ;p
    Ze heeft hem nu een jaar of 2 ongeveer en hij staat er nog goed op! Het hartje is wel ietsje lichter geworden door de jaren heen, maar dat is vooralsnog geen groot verschil met toen hij net gezet was.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Virago schreef:
    (...)

    Ja je moet er iets voor over hebben haha ;p
    Ze heeft hem nu een jaar of 2 ongeveer en hij staat er nog goed op! Het hartje is wel ietsje lichter geworden door de jaren heen, maar dat is vooralsnog geen groot verschil met toen hij net gezet was.


    Dat is positief om te horen :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Het begin tarief is bijna (met nadruk op bijna) bij elke tattooshop bij elke tattoo 50,-.
    Dat is puur voor de inkt en de naald die ze maar één keer kunnen gebruiken.

    Daarom wil ik ook niet gauw kleine tattoos! En als ik dat wel wil vraag ik meestal of ik tegelijk kan zetten met een grotere, zodat de prijs inbegrepen zit in de andere prijs. (waardoor je dus niet twee keer een starttarief betaald)

    Voor de rest slijt het inderdaad snel op je vinger, maar als ik mensen met vinger tattoos zie vind ik dat oordeel niet altijd even.. eerlijk (of waar).

    [ bericht aangepast op 7 okt 2017 - 21:02 ]


    Danmarks Dynamite.

    Mijn tattoo plaatsen duurde 8 minuten (het is gefilmd, dus vandaar) en ik heb er 50 euro voor betaald. Ik denk dat dat overal wel zo is met de kleine(re) tattoo's, ik vond het eerlijk gezegd goedkoop en had het duurder verwacht. :W

    [ bericht aangepast op 7 okt 2017 - 21:16 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Routh schreef:
    Het begin tarief is bijna (met nadruk op bijna) bij elke tattooshop bij elke tattoo 50,-.
    Dat is puur voor de inkt en de naald die ze maar één keer kunnen gebruiken.

    Daarom wil ik ook niet gauw kleine tattoos! En als ik dat wel wil vraag ik meestal of ik tegelijk kan zetten met een grotere, zodat de prijs inbegrepen zit in de andere prijs. (waardoor je dus niet twee keer een starttarief betaald)

    Voor de rest slijt het inderdaad snel op je vinger, maar als ik mensen met vinger tattoos zie vind ik dat oordeel niet altijd even.. eerlijk (of waar).


    Ja dat snap ik inderdaad wel van de naald, de inkt klinkt vreemd want je neemt toch niet een hele pot per klant of zie ik dat nou verkeerd?

    En ja dat is inderdaad wel slim van jou haha, maar helaas is dit het enigste wat ik ooit wil laten zetten :'D Dus dat zal voor mij helaas niet opgaan.

    En tja, denk dat het een beetje per persoon verschilt, dat is denk ik een beetje afwachten.


    You were born original, don't die as a copy.