MabeI schreef:
Waarom niet? Ik heb er geen last van en die mensen worden er misschien wel gelukkiger door.
Ik vind het raar, maar andere mensen vinden het homohuwelijk raar, en als je daar tegen bent, ben je plots wel de slechterik. Ik zie het verschil niet.
Dit.
EDIT: Al vind het niet per se raar. Het wijkt af van de norm die we in de Westerse wereld als normaal zijn gaan beschouwen, maar dat maakt het nog niet raar. Het maakt het wel wennen, omdat het een cultureel patroon moet doorbreken. Net zoals er ooit in Nederland en nog steeds in veel andere landen (Australië bijvoorbeeld) mensen moeten wennen aan homoseksuele relaties en trouwerijen.
Ik vind dat je mensen moet leven en laten leven. Als de één dat liever z'n hele leven in een zolderkamertj met 100 poezen doet en de ander dat liever in een relatie met twee vrouwen en twee mannen doet, who cares? Als ze daar dan mee gelukkig zijn dan moet dat toch kunnen.
Ik geef toe dat het wel wat praktische rompslomp met zich mee zou kunnen brengen, maar als dat alles is? Je mag tegenwoordig ook van gender veranderen als je je daar echt beter bij voelt; dat levert ook rompslomp op en dat kan ook.
Natuurlijk kan dit afwijken van jouw normen en waarden en kun je het raar, vreemd, vies of wat dan ook vinden omdat je geleerd bent om zo te denken, dat betekent nog per definitie dat het dat ook
is. Precies op basis van deze redenering gaat er namelijk van alles fout onder de regering van Trump. Hij vindt dat mensen uit Islamitische landen slechte invloed hebben en sluit ze uit; dat zegt niets over hoe die mensen daadwerkelijk zijn.
[ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 17:10 ]