Debbaut schreef:
Ik zie dat ik hier zwaar in de minderheid ben.:'D
Sure, als iedereen maar gelukkig is, en misschien dat het in modernere landen wel goed kan lukken. Maar ik blijf erbij dat het in de meeste gevallen geen goed idee is en het zelfs zwaar negatieve gevolgen heeft. Als het niet voor de vrouwen is, dan wel voor de kinderen. Heb gisteren toevallig een getuigenis gehoord op tv waarbij de vrouw trouwt met een man en er als cadeau de broers bijkrijgt. (weet niet meer in welk land of welke cultuur). De vrouw lijkt hier idd geen probleem mee te hebben. Maar kinderen weten bijvoorbeeld niet wie hun vader is. En hoe ze erover praatte was haar kamer precies een restaurant dat gereserveerd werd.
Maar dat is toch geen Nederland of België of Westerse vorm van polygamie? Als je hier polygamie legaal maakt en de mensen kunnen trouwen, dan komen er echt niet zulke taferelen, maar eerder dingen die lijken op het programma 'sister wives'. Die vrouwen kiezen er allemaal vrijwillig voor en ja, ze hebben ook hun ruzies en problemen, maar dat hebben 'normale' huwelijken (dus ook homohuwelijken) ook.
Ik vind het persoonlijk geen probleem, maar volgens mij is er onder de Nederlanders helemaal geen vraag naar. Het past niet binnen ónze cultuur, waarom moeten we het dan aanpassen?
[ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 14:55 ]
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.