Debbaut schreef:
(...)
Op zich geef ik je daar gelijk in, maar hoe zit het dan met de natuurlijke verwekker? Moet het voor het kind bekend zijn wie dat is of moet hij/zij echt ouder 1, ouder 2, ouder 3 zeggen?
Ten eerste dat is aan het gezin. Maar vaak is het zo dat we dat wel gewoon weten en de polygame levenstijl uitgelegd krijgen en daarmee worden opgevoed. Ze zijn bij iedereen welkom maar (bijvoorbeeld bij sister wives) weten de kinderen wie hun moeder is en bepalen de moeders voor hun kinderen voornamelijk hoe zij ze opvoeden. Ze kunnen de andere kinderen wel een standje geven en sturen maar ze houden wel een eigen moeder.
Ik begrijp het issue dat het niet ingevoerd hoef te worden, maar ik snap het argument "schadelijk voor de kinderen" niet, want dat is in principe helemaal niet van toepassing. In sommige monogame gezinnen worden de kinderen veel meer blootgesteld aan schadelijke dingen - denk bijvoorbeeld aan een vechtscheiding.
EDIT
Ik denk dat je polygamie en 'levensgemeenschappen" met elkaar verward. In een polygaam gezin zijn er meerdere echtgenotes/echtgenoten. Dit kan met 'gewone' normen en waarden ingericht zijn, met kinderen die weten wie hun ouders zijn etcetera.
Bij sommige leefgemeenschappen (van die experimentele hippieachtige dingen) leeft iedereen voor en met elkaar. Je hebt voorbeelden dat ze met iedereen seks hebben en zo zijn de kinderen ook van iedereen (ze kunnen dan vaak ook niet weten wie de vader zeker is) en voedt iedereen hen op.
[ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 17:56 ]
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.