• De laatste maanden mis ik best wel het wat meer persoonlijk contact hebben met mensen op Quizlet. Soms stuur ik mensen daarom maar een GB, maar ik heb ondervonden dat het contact 19 van de 20 keer ophoudt omdat ik vergeet een bericht terug te sturen. Dan wil er de tijd voor nemen, gaat er zo een week om, dan nog een week, en dan vraag ik me af of het überhaupt nuttig is om nog te antwoorden (of erger, ik weet niet meer of ik geantwoord heb en de persoon in kwestie is een read & deleter). En dan schaam ik me halfdood en wordt het steeds moeilijker om mensen opnieuw aan te spreken omdat ik bang ben dat ik mezelf of hen toch weer teleurstel.

    I dunno. Ik moest dit even kwijt. :')
    Zijn er mensen die zich hierin herkennen of een gouden tip hebben om dit haast asociale gedrag (want zo voelt het!) te verbeteren?


    Every villain is a hero in his own mind.

    That's me :')
    Ik probeer toch altijd te antwoorden, ook al is het al een maand geleden, haha. Maar ik heb dan ook echt mega GB's en PB's en niet antwoorden op een tekst waar iemand misschien een uur mee bezig is geweest, vind ik niet netjes van mezelf. Maar beter laat dan nooit, toch? :Y)

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 21:51 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ugh, ja, dat ben ik echt heel, heel, heel erg. Ik voel me daar behoorlijk pittig schuldig over, want er zitten zoveel leuke mensen op Q, en nu lijkt het telkens net alsof ik ze keihard negeer. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oké, een paar tips:

    - Antwoord meteen als je het ziet, want anders ga je het vergeten en dan ga je denken dat het al te laat is en dan stel je het nog langer uit...

    - Als ik een gastenboek-bericht heb, reageer ik altijd in een nieuw tabblad, zodat je makkelijk heen en weer kunt klikken bij lange berichten

    - Deze tabbladen mogen niet dicht tot je geantwoord hebt!

    - Hetzelfde geldt voor what's app.

    - Staar desnoods naar het bericht

    Oké, dit zijn mijn persoonlijke regels en ze zijn een beetje streng, maar het werkt voor mij, want anders zou ik ooit nooit antwoorden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Daarom dat ik de meeste mensen op whatsapp of Facebook heb. Op Q vergeet ik ook heel vaak te antwoorden. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hahahah, ik heb het ook heel erg. Soms zit er echt een week tussen ofzo voordat ik dan éindelijk eens reageer :'D Meestal houd ik de melding op ongelezen, zodat ik hem in ieder geval niet vergeet ^^ Dan reageer ik traag, maar in ieder geval nog wel ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik verwijder altijd wat ik heb beantwoord, zo onthoud ik het wel ^^ maar idd, als je niet gelijk beantwoord dan zie je een dag erna ineens dat berichtje weer en denk je oeps...xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Thunderfvck schreef:
    Same, haha. Daarom hou ik gewoon nog amper gesprekken, behalve als iemand tegen mij begint te praten. Of ik moet ze op Whatsapp hebben, dat gaat gewoon wat makkelijker.

    + soms heb ik gewoon geen energie ervoor over om sociaal te doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb hetzelfde. ^^ Ik wil wel heel graag antwoorden, maar er is altijd iets anders dat ik even moet doen en dan stel ik het antwoorden even uit en voor ik het weet, ben ik drie maanden verder. Het is niet alleen op Quizlet, maar ook met berichtjes op mijn mobiel en chat berichtjes, etc. Ik ben een ramp om conversaties mee te houden via het internet of mobiel.


    Take me to wonderland

    Ik heb dit nooit, ik vind het vooral een beetje ongeïnteresseerd overkomen. Een keer of twee kan gebeuren maar als iemand vaker op mij vergeet te reageren stop ik ook met praten, want dan vinden ze het duidelijk niet belangrijk genoeg. Maar dat is mijn mening en ik vergeet ook bijna nooit te antwoorden, misschien ligt het wel aan iets anders.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Same. Ik vergeet het ook te vaak. Meestal lees ik het berichtje al maar reageer ik nog niet. En dan is de melding weg en vergeet ik het gewoon helemaal.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen