Met zachte, masserende bewegingen bracht Ellie de shampoo in haar zwarte haren aan. De masserende bewegingen verminderden haar zware hoofdpijn niet en ze sloot haar ogen toen ze de shampoo uitspoelde en het warme water langs haar gezicht naar beneden stroomde. Ze wilde zichzelf zo lang mogelijk opsluiten in het douchehokje, zodat ze het gesprek met Mosh nog niet aan hoefde te gaan. Wat ze hadden gedaan was stom. Heerlijk en geweldig, maar ontzettend stom. Ze waren nota bene vrienden! Zoiets kon alles verpesten in een vriendschap. Dit was ook helemaal niets voor haar. Zoiets deed ze nooit, en zeker niet met vrienden. Ellie draaide de kraan uit en wikkelde haar haren in een handdoek. Terwijl ze zich bukte om zichzelf af te drogen voelde ze steken in haar hoofd en ze kreunde zacht. Veel alcohol, skinnydippen, seks, warmte. Blijkbaar was het geen goede combinatie en zorgde het voor flinke katers. Ze kamde met trage bewegingen de klitten uit haar haren en stak het vervolgens in een rommelige knot op haar hoofd. Ze slenterde met haar toilettas onder haar arm terug naar haar tent en wilde rechtsomkeert maken toen ze Jasper en DJ voor hun tent een broodje zag eten. DJ zwaaide echter al vrolijk en wenkte haar.
‘El, kom even zitten!’
Ellie twijfelde heel even, maar ging uiteindelijk toch zitten. Jasper sloeg haar met een grijns gade en Ellie wierp hem een waarschuwende blik toe. ‘Zeg maar niets.’
‘Niet zo fris?’ lachte hij.
‘Dat is een understatement,’ zuchtte Ellie, die haar handen tegen haar slapen drukte. ‘Jouw vrouw heeft mij dronken gevoerd, het is haar schuld.’
‘Niet waar,’ protesteerde DJ grijnzend. ‘Je hebt ze zelf opgedronken.’
Ellie blies haar een kushandje toe en DJ bood haar een broodje aan. ‘Laat me het goedmaken. Eet gezellig mee.’
‘Ik heb niet echt honger. Ik denk dat alles dat ik nu in mijn mond stop er weer uit komt.’ Ze wreef met haar hand over haar buik.
‘Je moet wel iets eten, anders wordt het alleen maar erger. Ik spreek uit ervaring, kom op.’ Ze duwde een broodje in Ellies hand, die met tegenzin een hap nam.
‘Heb je ook geskinnydipt?’ vroeg DJ.
‘Ook?’ Ellie trok haar wenkbrauw op. ‘Jullie ook dus. Ha!’ Ze begon te lachen toen ze DJ rood zag worden. ‘Nou, jullie zijn niet de enige. Het meer lag behoorlijk vol met naakte mensen gisteravond.’ Ze schudde haar hoofd en nu was het DJs beurt om haar wenkbrauwen op te trekken.
‘Ik heb iets gedaan wat ik niet had moeten doen.’
‘Wat dan?’ vroeg DJ, die meteen bezorgd keek.
‘Ik heb gisteravond…’ Ellie zocht naar woorden, maar er was niet echt een perfecte woordkeuze voor wat ze te zeggen had. ‘Ik heb seks gehad met Mosh.’
DJ verslikte zich in haar drinken en keek haar met grote ogen aan. ‘Met Mosh? Dat meen je niet?’
‘Ik meen het wel. Ik ben zo stom geweest Deej,’ zei Ellie wanhopig. ‘Mosh en ik zijn vrienden. Zoiets kan een vriendschap zwaar verpesten.’
‘Dat is volgens mij wel even je minste zorg nu,’ zei DJ, die haar drinken maar liet staan. ‘Mosh heeft toch nog steeds een relatie met Noa?’ Ze keek naar Jasper, die goed bevriend was met Mosh, die langzaam knikte.
Ellie keek hen geschokt aan. ‘Nog steeds een relatie? Je maakt een geintje. Je maakt een geintje, toch? Jasper, zeg het.’ Ze keek hem wanhopig aan, en opnieuw schudde hij zijn hoofd.
‘Geen geintje,’ antwoordde hij.
‘Mosh zei dat – hij zei dat hij geen relatie had.’ Ellie trok haar knieën op en voelde ineens tranen in haar ogen prikken. Het was al erg genoeg dat ze seks met elkaar hadden gehad, maar Mosh was dus nog steeds samen met Noa. Hij had tegen haar gelogen.
‘Jullie moeten me geloven als ik zeg dat ik dit nooit had gedaan als ik dat had geweten. Ik kon altikd goed opschieten met Noa.’
‘Ik geloof je,’ zei DJ zacht.
Ellie sloeg haar handen voor haar gezicht en voelde haar hoofdpijn verergeren. ‘Ik ben zo stom geweest. Hoe kan ik haar nu onder ogen komen? Moet ik iets tegen haar zeggen? Mijn excuses aanbieden? Help me.’ Ze wilde nu vast niets meer met haar te maken hebben.
‘Misschien moet je eerst met Mosh gaan praten?’ opperde Jasper voorzichtig.
‘Ja… Hem de kans geven zijn verhaal te laten doen?’ zei DJ vertwijfeld.
‘Misschien wel ja.’ Ellie legde haar broodje terug. Ze had nu helemaal geen trek meer. ‘Hebben jullie hem al gezien?’
‘Nog niet, maar misschien zijn we hem misgelopen toen we naar het bakkertje zijn geweest.’
‘Hmm.’ Ellie stond op en pakte haar toilettas, die ze onder haar arm nam. ‘Je hoort nog van me,’ mompelde ze, terwijl ze terugliep naar haar tent en haar spullen daar dumpte. Na een moedeloos rondje rondom het terrein kwam ze tot de conclusie dat Mosh ongetwijfeld nog zijn roes lag uit te slapen, en dat het moment nog wat langer uitgesteld moest worden. Ellie ging een beetje verslagen in het zand zitten en dacht terug aan vannacht. Ze had nooit verwacht dat de avond zo zou eindigen, maar ze had wel intens genoten van Mosh. Hij ook van haar, wist ze. Hoewel het niet erg lang had geduurd, was er wel een soort passie geweest die ze al een tijdje niet had gevoeld. Hij had dingen met haar gedaan die haar deden verlangen naar meer, maar ze wist dat dat niet meer kon. Niet met Mosh. Hij was haar vriend, en het kon al helemaal niet meer nu ze wist dat hij nog samen met Noa was.
[ bericht aangepast op 5 sep 2016 - 19:30 ]
You were born with wings. Why prefer to crawl through life?