Johan waadde zich verder het meer in. Hij bleef met zijn ogen het water afspeuren, op zoek naar Racquel. Hij vond het ontzettend irritant dat hij haar niet uit zijn hoofd kon zetten en besloot het maar gewoon af te handelen door haar op te zoeken.
Op een gegeven moment ontdekte hij haar contour en toen ze zich omdraaide, was haar mooie, gave gezicht te zien in het maanlicht. Heel even dacht hij dat hij het zich verbeeldde, maar toen besefte hij dat ze naar hem keek. Ze was ongeveer vijftien meter van hem verwijderd en er zwommen allemaal mensen om hen heen, maar ze keek naar hem. Zijn blik gleed naar beneden. Hij kon enkel haar bovenlichaam zien, maar voelde zich erg schuldig toen hij besefte dat hij naar haar borsten zat te kijken. Hij keek haar weer aan, maar ze keek nog steeds naar hem. Ze leek geamuseerd en dook toen plotseling onder water. Het was donker, dus kon hij niet zien waar ze gebleven was; hij zuchtte en zakte dieper in het water om zijn teleurstelling te verbergen. Had hij te lang gewacht? Had hij te lang gestaard? Had hij haar gewoon aan moeten spreken? Om de een of andere reden leek dat heel gek, nu ze beide geen kleding droegen.
Had zij zich maar zo aangeboden als Helen.
Hij keek opnieuw om zich heen, maar kon haar niet langer ontwaren tussen de rest. Hij kon zich niet voorstellen dat ze nog steeds onder water was en begon zich zorgen te maken dat er iets met haar was gebeurd. Hij waadde zich verder door het water, naar de plek waar ze zojuist nog was geweest. Vanzelfsprekend was ze daar niet meer, al had hij stiekem gehoopt van wel.
‘Boe.’
Hij draaide zich geschrokken om; zijn hart begon sneller te kloppen toen Racquel daar stond, gevaarlijk dichtbij. Ze keek hem aan met een zelfverzekerde, ondeugende blik in haar ogen. Het bloed steeg hem naar zijn wangen en hij was zich nog veel bewuster van zijn naaktheid dan daarvoor.
‘Je zocht mij, hè?’ Ze zette nog een klein stapje dichterbij, waardoor haar borsten nog geen tien centimeter van zijn lichaam verwijderd waren.
Hij slikte moeizaam. ‘J-ja.’ Hij schaamde zich kapot voor zijn gestotter en voor het feit dat hij niets beters wist te zeggen.
‘Waarom?’ Ze zette haar vinger op zijn lichaam en het leek of ze iets probeerde te tekenen; iedere plek op zijn huid waar ze hem aanraakte, begon te tintelen en te gloeien. Het was maar goed dat hij zich in het water bevond, want hij stond te trillen op zijn benen.
‘Ik - ik wilde je spreken. Je leren kennen. Met je praten.’ Hij besefte ergens vaag dat ze veel te goed wist waar ze mee bezig was, maar werd bedwelmd door haar verschijning en haar geur.
‘Praten?’ Ze trok haar wenkbrauwen op, al vormde er zich nog steeds een lach om haar mond. ‘Ik kan me veel leukere dingen bedenken om te doen.’
Johan slikte moeizaam. Zijn hart bonsde als een bezetene in zijn borst en zijn temperatuur steeg toen ze nog dichterbij kwam en haar lippen op die van hem drukte. Hij was zich heel erg bewust van haar borsten die tegen zijn torso drukten en kuste haar terug, terwijl hij zijn armen om haar heen sloeg en daardoor nog iets dichter bij haar kwam. Zijn hele lichaam trilde, maar de kus was verrukkelijk. Hij kon zich niet herinneren ooit zo’n gepassioneerde kus met iemand te hebben gedeeld; Anna was altijd teder geweest, maar had zich nooit zo gegeven als Racquel nu deed. Met Anna was een kus een kus geweest; dit was zoveel meer.
Toen hun kus beëindigde, keek ze hem opnieuw ondeugend aan. Zonder haar blik van zijn ogen af te wenden, pakte ze zijn handen en legde die op haar borsten; daarna kuste ze hem weer. Ze had zijn hele hoofd op hol gebracht en was zich nergens anders meer van bewust dan van haar, van haar lichaam, van haar aanrakingen.
Uiteindelijk pakte ze zijn hand en trok ze hem mee richting het strand; hij volgde gedwee. Hij protesteerde niet toen ze het zand opliep en hij de rest van haar lichaam kon zien; hij volgde gedwee toen ze naar haar kleding liep. Ze trok haar ondergoed aan, pakte haar kleding op en fluisterde daarna in zijn oor: ‘Ga je mee naar mijn huisje?’
Hij slikte en knikte. Ze volgde hem naar zijn kleding en wachtte geduldig toen ook hij een onderbroek aantrok; daarna pakte ze opnieuw zijn hand en liep ze met hem verder van het strand vandaan. Ze zei niets. Hij wist niet waar haar ‘huisje’ was; hij wist niets van haar. Hij wist alleen dat hij niets anders wilde dan met haar meegaan, dat het geen optie was om dat niet te doen.
Ze liepen vijf minuten toen ze plotseling stopte. Ze legde haar vinger op haar lippen en pakte toen uit de zak van haar broekje een bos sleutels. Ze opende daarmee de deur van één van de stacaravans - Johan had niet eens doorgehad dat ze tussen stacaravans hadden gelopen - en liet hem binnen.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain