• [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 14:49 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Iratus / Quinn

    Ik rol met mijn ogen. Zijn sarcasme was duidelijk voor mij bedoelt. Ik grinnik zachtjes.
    Ik heb gewoon de neiging om mensen snel te vertrouwen.
    'Dus, Setha... Hoe leid dit gesprek verder?'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    'Dus, Setha... Hoe leid dit gesprek verder?'
    "Waarom denk je dat ik zo'n watje bent die overal om huilt? Waarom heb je zulke vooroordelen?" vraag ik teleurgesteld aan haar, ik had haar slimmer ingeschat. Soms wel handig dat ik gedachten kan lezen, maar misschien angstaanjagend voor degene waarmee ik aan het praten ben.

    Jo Sparrow
    "Niet echt, ik wilde het gewoon weten..." toen schoot me ineens een vraag te binnen, "Tibo, weet je echt niet meer hoe het meisje eruit ziet?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Martyr

    'O, wat onschuldig, gedachteslezen. Nee, je bent helemaal te vertrouwen.' Setha kijkt me verbaasd aan.
    'Nee, het lukt bij mij niet, sukkel. Natuurlijk kun je mijn gedachtes niet lezen, die van mij zijn constant bevroren, maar leuk geprobeerd.'


    i wanna die with you once or twice.

    Maya

    Opeens vraagt Jo iets over hoe "het" meisje eruitziet, ik kijk eerst even naar Jo en volg haar blik dan richting Tibo, 'Meisje? waar gaat dit over?' vraag ik dan.


    Just be yourself

    Iratus / Quinn

    'Omdat,' zeg ik uiteindelijk, als Martyr klaar is, 'je ook huilt. Ik weet niet waarom. Sorry hoor, maar als ik controle over het weer heb, of gedachtes kan lezen, en als ik dan opeens twee jongeren tegenkom, dan ga ik niet huilen.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    "Crying off my face again"


    'O, wat onschuldig, gedachteslezen. Nee, je bent helemaal te vertrouwen.' Ik kijk hem verbaast aan.
    'Nee, het lukt bij mij niet, sukkel. Natuurlijk kun je mijn gedachtes niet lezen, die van mij zijn constant bevroren, maar leuk geprobeerd.' ik kijk hem rustig aan, nuttige info maar ik ben er niet door gekwetst...
    'Omdat,' zegt ze uiteindelijk, als Martyr klaar is, 'je ook huilt. Ik weet niet waarom. Sorry hoor, maar als ik controle over het weer heb, of gedachtes kan lezen, en als ik dan opeens twee jongeren tegenkom, dan ga ik niet huilen.'
    "En hoe weet jij dat ik huil om jullie...?" vraag ik kalm.



    Jo Sparrow
    I'am a Ghost of a Girl


    Ik hoor ze praten maar ik ga even zitten en klik de tv aan. Tibo legt alles wel uit.
    Het nieuws gaat aan, ik wacht even tot ik een Egyptisch meisje zie,
    "Het meisje word gezocht wegens hekserij en moorden, ze heeft 2 jaar in de gevangenis gezeten maar is toen ontsnapt... Ze is betrapt op het vermoorden van haar broertje... Vind haar of het kan je eigen zoontje worden..." snel zet ik hem op pauze en ga zwijgend bij de anderen staan.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 10:49 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus / Quinn

    Geërgerd bestudeer ik Setha's gezicht.
    'Dat zeg ik ook niet, idioot.'

    Hoe dom kan je zijn?

    De gedachte komt al binnen voor ik het doorheb. Ik moet me echt voor haar afsluiten.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    "Crying off my face again"


    'Dat zeg ik ook niet, idioot.' ik weet een ding, ze kan zichzelf niet bedwingen, ohw als ik dat niet kon waren er grote problemen, dan was de wereld waarschijnlijk allang vergaan.
    In haar hoofd ging ze verder en zei dat ik dom was, ik keer haar nuchter aan, ze mag zelf weten wat ze van me vind...
    Ik kijk even naar haar broer, Martyr, die eigenlijk haar broer niet is maar ach, dat laat ik even achterwegen...
    "En nee, ik ben niet betrouwbaar, daarom word ik ook gezocht door de FBI en de politie, nu je zin?" zeg ik wat bozer, ik sluit me even af van de natuur, gelukkig kan ik dat en doet de natuur nu niets. Ik hoor een wagen en zie zwaailichten, ik ga voor ze staan en kijk wie het zijn, de politie heeft me gevonden, "Blijf achter me!" schreeuw ik naar achter terwijl ik onweer creëer. En kwamen twee mannen uit met een pistool, ik had maar een blikseminslag nodig, de auto stond in de fik en de mannen waren verbrand. Even laat ik het regenen en het vuur dooft, laat een kleine orkaan komen en sleep de auto naar de andere kant van de wereld. Ik draai me om, "Waar waren we?" vraag ik rustig.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus / Quinn

    'Hm, dat zag er elegant uit,' zeg ik gladjes. Dit levert me een geïrriteerde blik op. 'En inderdaad, we vertrouwen je niet. Maar vergis je niet in ons. Nou, de groeten, als je toch niets van ons wil weten.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    "Crying off my face again"


    'Hm, dat zag er elegant uit,' zegt ze gladjes. 'En inderdaad, we vertrouwen je niet. Maar vergis je niet in ons. Nou, de groeten, als je toch niets van ons wil weten.'
    "Ik wil nog een ding weten van jullie, waarom zijn jullie meteen zo gemeen? Ik kom mijn excuses aanbieden en jullie worden meteen boos.."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus / Quinn

    Toch nog wat interesse dus.

    'Wij worden niet 'meteen boos'. En zo zijn wij, egoïstisch en arrogant.'

    Net als jij.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    "Crying off my face again"


    Toch nog wat interesse dus.
    'Wij worden niet 'meteen boos'. En zo zijn wij, egoïstisch en arrogant.'
    Net als jij.
    Ik kijk haar aan, "En waarom ben ik egoïstisch en arrogant?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus / Quinn

    'Waarom wil je dat weten. het is gewoon mijn mening over jou. En nu wil ik graag naar mijn huis, als je het niet erg vind. Ik heb het koud, door al die regen. Ik ben doorweekt.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Setha
    "Crying off my face again"


    'Waarom wil je dat weten. het is gewoon mijn mening over jou. En nu wil ik graag naar mijn huis, als je het niet erg vind. Ik heb het koud, door al die regen. Ik ben doorweekt. "
    Rustig keek ik haar aan, beledegingen deden me niet zoveel meer, vroeger waren het eerder klappen, dus nu ben ik blij dat het met woorden gaat.
    "Wat jij wilt..." zeg ik en loop een stukje achteruit, "Laat de god van Seth je beschermen..." zeg ik en kijk naar boven, een vallende ster, "Hij doet je niets meer... Tot ik zeg dat hij dat wel mag doen..." ik grijns even, een lange tijd niet meer gedaan, "Pas wel op voor het onweer..." zeg ik en laat het onopvallend onweren. En ook echt hard onweren, "Wel thuis!" schreeuw ik nog.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iratus

    Er komen nog een paar pesterige woorden uit haar mond, ook dingen die ik nauwelijks begrijp. Maar ik maak me er geen zorgen over.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner