• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Homerus —— Eadwig Osmond Winthrop • 55 • 1,13
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    • Daveed —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    • ——
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    • XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    • Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12


    Beschikbare rollen:
    Kapitein (moet een man zijn)
    Stuurman (rechterhand kapitein, moet een man zijn)
    Kwartiermeester (houdt overzicht op de bemanning/deelt orders uit)
    Kok
    Scheepsarts
    Overige bemanning

    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.

    Invullijst:
    • Rol:
    • Naam:
    • Leeftijd (het liefst 22 of ouder):
    • Innerlijk:
    • Uiterlijk:
    • Geschiedenis:
    • Overig:

    Praattopic


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 20:08 ]


    Your make-up is terrible

    Shireen schreef:
    Shireen schreef:


    Victoria 'The Lady' Arche

    ________

    The Quartermaster

    Leeftijd:
    25 jaar, December 31
    Innerlijk:
    Victoria is een extreem nuchter en rustig persoon, en zo is ze altijd al geweest. Ze heeft een merkwaardig talent voor logisch nadenken, en trekt hierdoor vaak aan het langste eind bij het uitvoeren van een plan met betrekking tot zeevaart, maar ook bij manipulatie. Ook al is ze nauwelijks geïnteresseerd in het manipuleren van anderen door bijvoorbeeld twee mensen tegen elkaar uit te spelen, kan ze iemand door haar logische denken vaak goed doorgronden en achter bepaalde beweegredenen van een persoon komen.
          Ze is absoluut geen stoere en ruige piraat, en plant dit ook niet te worden. Als het even kon, zou ze zichzelf daarom ook beschrijven als 'illegale kaper', maar omdat de rest van The Seas Rose de piratenidentiteit maar al te goed vasthoudt, wordt dit voor haar vrijwel onmogelijk gemaakt. Ook al is ze niet ruig, en al helemaal niet grofgebekt, ervaart ze nauwelijks moeite om ervoor te zorgen dat de bemanning naar haar bevelen als kwartiermeester luistert. Dit komt doordat zij iedereen met respect behandeld, en dat ze altijd duidelijk is over wat ze van iemand wil. Daarnaast kan ze -ondanks haar nette taalgebruik- erg streng overkomen als dit nodig is.
          Als het erop aankomt, zal ze een gevecht of verhitte discussie altijd uit de weg gaan. In woorden kan ze zich goed uitdrukken, maar een vechtersbaas is ze totaal niet, en daarnaast ziet ze er het nut niet van in om ruzie met iemand te maken; als diegene toch niet luistert, heeft het geen zin om iets te zeggen. Het komt haar daarom ook bijna nooit voor dat iemand redenen heeft om een gevecht met haar aan te gaan, omdat ze weet dat ze zich bij sommige personen nu eenmaal gedeisd moet houden. Wel draagt ze altijd een kort mes bij zich, voor het geval dat ze zichzelf alsnog moet verdedigen tegen een persoon die het heeft gemunt op een wraakactie of iets dergelijks, tegen de bemanning van The Seas Rose. Ze heeft al enkele keren iemand ofwel zwaar moeten verwonden of toch moeten doden, omdat zij haar aanvielen, meestal omdat ze een vrouw is met een vrouwenlichaam...
          Omdat ze niemand kan intimideren of verwonden met geweld, doet zij dit met haar enige wapen: woorden. Ook al doet ze het dus niet vaak, weet ze hoe ze mensen kan manipuleren, en haar hooghartige taalgebruik kan erg scherp uit de hoek komen als zij dit wil. Als het haar nodig lijkt, kan ze altijd het laatste woord hebben, omdat ze vrijwel altijd iets weet te zeggen. Hier legt ze echter geen nadruk op als doel van een conversatie; haar rustige karakter zorgt ervoor dat ze meestal geen moeite doet om iemand te dissen.
          Ook al heeft ze omdat ze het tegenovergestelde van ruig en stoer is een hele grote muur om zichzelf heen gebouwd, bevriend ze mensen wel graag. Ze doet liever aardig tegen iemand dan gemeen of onbeleefd, en respecteert iedereen tenzij er voor haar een goede reden is om dat niet te doen. Dit ligt vooral aan haar karakter, maar ook deels aan haar opvoeding als kind.

    Uiterlijk:
    Voor een vrouw is ze vrij lang, maar ze zou met haar 1.73m nog een lange weg moeten gaan om boven het mannelijke deel van de bemanning uit te komen. Ook al heeft ze een aardige boezem en brede vrouwenheupen, oogt ze voor de rest vrij mager, maar dit valt minder op door de kleding die ze draagt. Ze is in Londen opgegroeid, en dat is duidelijk aan haar kleding te zien. Ook al zeilt ze tegenwoordig op een piratenschip, draagt ze nog steeds jurken met onderstel. Ze heeft haar kledingstijl echter wel aan haar functie en omgeving aangepast. Ook al is het voor vrouwen mode en norm om een laag uitgesneden bovenlichaam te dragen, komt haar jurk nooit lager dan net onder haar sleutelbeen. Deze keuze heeft ze bewust gemaakt, om door zeelieden minder als een stuk vlees, en meer als een kwartiermeester gezien te worden.
          Haar donkerbruine haren heeft ze daarom vaak ook netjes in een lage, ingewikkelde knot weggestoken. Haar lichtgrijze ogen passen goed bij haar porseleinen huid, waarvan ze door haar kledingstijl ook zo veel mogelijk probeert te bedekken. De zon heeft echter nooit veel invloed op de kleur van haar huid: verbranden doet ze niet snel, en bruinen gebeurt enkel heel lichtelijk. Haar uiterlijk is altijd netjes, zorgvuldig en schoon, en zeker nooit uitbundig. Ze doet er moeite voor om er respectabel uit te zien.

    Geschiedenis:
    Victoria is geboren en getogen in Londen, en bracht vooral veel tijd door met haar vader, Lord Arche, nadat haar moeder op jonge leeftijd aan ziekte was gestorven. Haar leven in Londen was dat van een rijke court-lady. Ze werd thuis geschoold door de beste onderwijzers, en werd als lievelingetje van haar vader meegenomen naar allerlei belangrijke events. Nadat de bemanning dit verhaal hoorde, heeft ze haar bijnaam 'The Lady' gekregen.
          Haar vader werkte voor de koninklijke marine, en werd als admiraal ingezet om naar de Bahamas te zeilen om een bepaald pirateneiland de kop in te drukken. Aangezien deze klus niet als extreem risicovol gezien werd, en Lord Arche het niet zag zitten om zijn 18-jarige dochter alleen in Londen achter te laten, besloot hij haar mee te nemen naar dit eiland: Nassau.
          In de eerste instantie leek alles op het eiland goed te gaan. Victoria bleef in hun huis in het binnenland, terwijl Lord Arche zijn werk op het strand deed. Maar een plotselinge opstand geleid door beruchte piratenkapitein Flint en black marketeer Guthrie joeg hem de dood in. Victoria werd eerst ontvoerd en vastgehouden door Flint, in de hoop dat hij losgeld voor haar zou kunnen verdienen, maar nadat hij erachter kwam dat al haar nabije familie dood was, en hij dus aan niemand om losgeld kon vragen, liet hij haar vrij. Victoria had echter nergens om naartoe te gaan, dus bleef ze rondzwerven in Nassau, een tijd waarin ze veel mensen leerde kennen en veel banden legde met het eiland. Haar leven was turbulent, maar wel onder controle en rustig, terwijl ze Eleanor Guthrie hier en daar hielp met het verhandelen van gestolen goederen.
          Totdat een nieuwe piratenkapitein het eiland betrad: Edward Low. Met geweld dwong hij Guthrie ertoe om hem zijn goederen te laten verhandelen, ondanks dat hij het gehele eiland teisterde met zijn sadistische en agressieve gedrag. Dit leidde ertoe dat Guthrie persoonlijk door hem bedreigd werd, waardoor zij Victoria inzette als tussenpersoon. De kalmte en nuchterheid die Victoria toen al overheerste, leek na verloop van tijd een bepaalde kalmte in Low los te maken, waarbij zijn charmes tegelijkertijd de toen nog makkelijk beïnvloedbare Victoria overwonnen.
          Veel details over de Low-Arche 'affaire' zijn er niet, maar geruchten zijn er in overvloed. Het enige dat zeker is, is dat het er heftig aan toe ging. Het ene moment pure, vurige liefde, het andere moment een bloederige afrekening van Low met iemand die een verkeerde blik op Victoria had geworpen, en weer het andere moment had Low het op Victoria zelf gemunt, en ging het er hardhandig aan toe.
          Uiteindelijk viel Low in zijn graf doordat Guthrie genoeg had van zijn overheersing van het eiland, en zij Flint inzette om hem uit te schakelen. Victoria heeft vandaag de dag nog steeds geen idee wat ze van zijn dood moet denken. Ze weet dat wat hij deed, en wat hij haar aandeed, compleet fout was, maar daarnaast was ze simpelweg zwaar verliefd op hem.
          Na Low's dood heeft Flint ervoor gezorgd dat ze het eiland kon verlaten, omdat zij gezien werd als 'Low's girl', en Low vooral na zijn dood nog veel haat ontving. Hij stuurde haar naar Port Royal, waar zij zich eerst vestigde als zwarte handelaar binnen een grotere organisatie, maar werd daarna gevraagd om kwartiermeester van The Seas Rose te worden. Aangezien zij dit zag als een hele promovering, nam ze deze kans met beide handen aan.

    Overig:
    De dood van zowel haar vader als Low (en de daarbij horende destructieve relatie) hebben ervoor gezorgd dat ze is wie ze nu is, en dat ze die hoge muren om zichzelf heen heeft gebouwd, zodat haar nooit meer aangedaan kan worden wat Low haar heeft aangedaan.



    'If we could just focus on getting our supplies, we'll get back to killing each other later.'


    'Intellectual values earn and hold my respect not whomever swings the sharpest sword.'


    All done!
    I'd like to hear some opinions (nerd)

    P.S. Als haar geschiedenis té Black Sails related is dan hoor ik het graag, maar hier heb ik wel lang over nagedacht :Y)


    Ik ga deze serie nu wel toevoegen aan mijn kijk-lijst.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Shireen schreef:
    (...)

    Hehe, just the characters :3
    Maar kijk jij dus ook Black Sails? (:

    Ik kijk ook Black Sails, ja. Ben alleen pas bij de eerste aflevering.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2016 - 12:27 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marmoreal schreef:
    Mag ik een man reserveren? Ik weet nog niet goed wat ik met hem van plan ben, maar ik dacht aan een soort priesterrol, als dat toegelaten is?

    En wat is dan je idee wat de reden is dat hij op een piratenschip bevindt?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Marmoreal schreef:
    Mag ik een man reserveren? Ik weet nog niet goed wat ik met hem van plan ben, maar ik dacht aan een soort priesterrol, als dat toegelaten is?


    Mij lijkt het wel een interessant idee (:
    Misschien als reden dat hij een soort plicht van God voelde om deze 'barbaren' het geloof aan te leren of zo?


    how dare you speak of grace

    Tarrant schreef:
    (...)
    En wat is dan je idee wat de reden is dat hij op een piratenschip bevindt?


    Door toeval of omdat hij geen andere keus had? Hmm. Hij was vroeger priester in een dorpje, maar door bepaalde redenen moest hij daar weg en werd hij crewlid van een piratenschip. Niet meer als priester, natuurlijk, al houdt zijn geloof in God stand en hij probeert nu nog steeds het Woord van God te verspreiden. Zoiets?

    @Shireen: of dat (':

    Ik ga dit later nog verder uitwerken.


    kindness is never a burden.

    Leuk idee, maar waarom zou een piratenkapitein zoiets toelaten? Ik denk niet dat het erg realistisch is op een priester op een piratenschip te zetten.


    Your make-up is terrible

    Geen probleem, geef me dan maar een gewoon crewlid (:


    kindness is never a burden.

    Assassin schreef:
    Leuk idee, maar waarom zou een piratenkapitein zoiets toelaten? Ik denk niet dat het erg realistisch is op een priester op een piratenschip te zetten.


    Het hangt ervan af wat voor kapitein het is. Was er niet in On Stranger Tides een priester? Ik weet niet meer wat het verhaal daar omheen was, maar misschien kan er daaruit een idee gehaald worden.
    Maar een gewoon crewlid is ook leuk hoor (:


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Het hangt ervan af wat voor kapitein het is. Was er niet in On Stranger Tides een priester? Ik weet niet meer wat het verhaal daar omheen was, maar misschien kan er daaruit een idee gehaald worden.
    Maar een gewoon crewlid is ook leuk hoor (:


    De dochter van Blackbeard had hem aan boord gehaald om zijn ziel te redden. Maar hij was vastgebonden aan de mast, lol.

    @Marmoreal, ik vind het verder geen probleem als hij voormalig priester was, trouwens.


    Your make-up is terrible

    Oké, bedankt!


    kindness is never a burden.

    @ Shireen: Dat klopt, maar dat betekend natuurlijk niet dat we van allerlei ideeën 'over gaan pakken' als het ware om het idee te laten kloppen. Ik weet niet of je het verhaallijn hebt gelezen, maar dit is een van de gevreesde piratencrews, dus ik moet Nikki/Assassin gelijk geven hierin.

    @ Marmoreal: Dat hij een voormalige priester was is voor mij ook geen probleem, maar laat het voor de rest wel bij de verhaallijn/crew passen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    (...)

    De dochter van Blackbeard had hem aan boord gehaald om zijn ziel te redden. Maar hij was vastgebonden aan de mast, lol.

    @Marmoreal, ik vind het verder geen probleem als hij voormalig priester was, trouwens.


    Ohja! Haha, nee dan wordt het hem niet :p


    how dare you speak of grace

    Tarrant schreef:
    @ Shireen: Dat klopt, maar dat betekend natuurlijk niet dat we van allerlei ideeën 'over gaan pakken' als het ware om het idee te laten kloppen. Ik weet niet of je het verhaallijn hebt gelezen, maar dit is een van de gevreesde piratencrews, dus ik moet Nikki/Assassin gelijk geven hierin.

    @ Marmoreal: Dat hij een voormalige priester was is voor mij ook geen probleem, maar laat het voor de rest wel bij de verhaallijn/crew passen.


    'Beter goed gejat dan slecht bedacht', zeg ik altijd maar. Ik vind het zelf nooit zo'n groot probleem, maarja, I'll let you guys decide ofc.
    Ja ik heb de verhaallijn gelezen hoor, hihi, maar bijgeloof kan bij elke kapitein voorkomen :p

    [ bericht aangepast op 26 juni 2016 - 14:30 ]


    how dare you speak of grace

    Ik heb echt de neiging om nog een vrouw aan te maken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    Ik heb echt de neiging om nog een vrouw aan te maken.


    Wat is je idee?


    how dare you speak of grace