• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Homerus —— Eadwig Osmond Winthrop • 55 • 1,13
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    • Daveed —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    • ——
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    • XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    • Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12


    Beschikbare rollen:
    Kapitein (moet een man zijn)
    Stuurman (rechterhand kapitein, moet een man zijn)
    Kwartiermeester (houdt overzicht op de bemanning/deelt orders uit)
    Kok
    Scheepsarts
    Overige bemanning

    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.

    Invullijst:
    • Rol:
    • Naam:
    • Leeftijd (het liefst 22 of ouder):
    • Innerlijk:
    • Uiterlijk:
    • Geschiedenis:
    • Overig:

    Praattopic


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 20:08 ]


    Your make-up is terrible

    Nakamura schreef:
    Ik wil best een mannelijk personage op me nemen, maar er is best veel van het praattopic door te lezen, waardoor ik het idee heb dat ik echt gigantisch achter zal lopen als ik aan mijn rol ga beginnen. x:


    Als je een mannelijk personage neemt, kan Justine nog een vrouw nemen als ze wilt, dan hoeft ze geen man. Het praattopic staat inderdaad niet echt vol met belangrijke informatie atm. ;3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je een mannelijk personage neemt, kan Justine nog een vrouw nemen als ze wilt, dan hoeft ze geen man. Het praattopic staat inderdaad niet echt vol met belangrijke informatie atm. ;3

    Stiekem zou ik dat onwijs vinden als dat mogelijk is...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Prima, dan neem ik wel een man. ^_^ Ik ga zo even de rollen doorlezen om te zien wat voor iets ik nog kan aanmaken. Sowieso een gewoon bemanningslid, geen vreemde titels en zo, dat hoeft allemaal niet van mij.

    Ik maak toch altijd relatielijstjes voor alle rollen die meedoen, dus dat komt goed uit.


    I'm your little ray of pitch black.

    Kunnen jullie een gil geven als er weer meiden mogen, ik heb liever bij mijn eerste rpg een meisjesrol, aangezien ik nog nooit een jongen gespeeld heb.


    ''Bad Girls Are The Best Girls.''


    N A M E


    • Voornaam: Bone
    • Achternaam: [Onbekend]
    • Bijnamen: Houdt hier totaal niet van, dus accepteerd het niet.
          — Wordt het liefst zo genoemd: Bone.

    S H O R T C U T


    • Leeftijd: Zesendertig jaar.
          — Ziet er zo oud uit: Zesendertig jaar.
          — Gedraagt zich zo oud: Soms ouder, maar meestal rond zijn leeftijd.
    • Geslacht: Man.
    • Geboortedatum: Geloofd dat het zeventien april is.
    • Nationaliteit: Amerikaans—Engels.
    • Geloof: Ongelovig.
    • Seksualiteit: Heteroseksueel.
    • Moedertaal: Engels.
          — Gesproken talen: Velen, maar niets volledig.
    • Relatiestatus: Single.

    A P P E A R A N C E


    • Grootte: Precies twee meter.
    • Gewicht: Heeft een goed gewicht.
    • Lichaamstype: Gespierd.
          — Moedervlekken: Enkele, verspreid over zijn gehele lichaam.
          — Littekens: Enkele, opnieuw verspreid.
          — Kenmerken: De doodse blik die soms in zijn ogen te vinden is.
    • Huidskleur: Blank, maar door de zon gekleurd.
    • Gezicht: Redelijk ovaal, al helpt zijn sik daaraan mee.
          — Expressief gezicht: Enkel wanneer hij hiervoor kiest.
          — Wenkbrauwen: Donkerblond en borstelig.
          — Wimpers: Lichter van kleur, echter wel lang.
          — Ogen: Felblauw.
          — Neus: Kort en slang, behalve het onderste gedeelte.
          — Gezichtsbeharing: Lichtblonde sik, verder vooral stoppeltjes.
          — Lippen: Vollere onderlip dan bovenlip.
          — Wangen: Vallen niet bepaald op, geen aparte kleur.
          — Lach: Te minuscuul over het algemeen.
    • Haren: Wordt meestal naar achteren gewreven met wat vet.
          — Haarkleur: Een mengelmoes van lichtblond en donkerblond.
          — Haarlengte: Halflang.
          — Haarstijl: Stijl.
    • Handen: Meestal vuil, wat groter.
          — Gebruikte hand: Rechts.
          — Nagels: Meestal zien ze er vies uit.

    • Stem: Hees, mannelijk, aantrekkelijk.
          — Accent: Een licht Engels accent.
          — Volume: Ligt aan de persoon met wie hij spreekt.
          — Manier van spreken: Rustig, kalm.
          — Woordenschat: Niet bepaald breed.
          — Eigenaardigheden: Rond soms zinnen niet af.
    • Lach: Enkel als hij iets echt grappig vind.
          — Ligt het bij wie hij is: Niet zozeer.

    C H A R A C T E R

    Positive —
    Realistisch
    Waakzaam
    Beschermend

    Vastberaden
    Behoedzaam
    Opmerkzaam
    Gepassioneerd
    Ontspannen
    Onafhankelijk
    Experimenteel
    Detailgericht
    Negative —
    Onbeschaafd
    Mysterieus
    Eigenzinnig

    Achterdochtig
    Onbetrouwbaar
    Genotzuchtig
    Haatdragend
    Ondankbaar
    Dominant
    Ongemanierd
    Prikkelbaar
    • Korte toelichting drie positieve eigenschappen: Sommige personen hebben doelen voor ogen die teveel fantasie bevatten, maar daarbij staat Bone met beide benen op de grond. Hij weet welke punten hij oprecht kan bereiken, en welke een simpele droom moeten blijven. Soms kan hij anderen er wel voor vervloeken. Verder is de man waakzaam, niet enkel op vreemden maar ook mensen die hij als vrienden ziet — al ziet hij er niet gauw veel als een vriend. In het verleden hebben ze Bone vaak te pakken gehad, en dan was het natuurlijk iemand die hij oprecht als een vriend zag.Dit maakt hem — vreemd genoeg — wel beschermend over de personen die belangrijk voor hem zijn, dit is immers pas echt wanneer iemand laat zien dat ze geen verkeerde bedoelingen met hem hebben en aan zijn kant staan, ondanks alles.
    • Korte toelichting drie negatieve eigenschappen: Onbeschaafd is een kernwoord om Bone te omschrijven, al beseft hij het zelfs soms niet. Hij kan soms erg barbaars overkomen tegen iemand die belangrijk voor hem is, maar dan zonder enig weten. Verder is de man erg mysterieus, of je hem nu al jaren kent of eén uur, veel zal hij niet zomaar over zichzelf vertellen. Sowieso is de man niet echt spraakzaam, wanneer hij iets met één woord kan afhandelen — of het liefst enkel een gevaar — zul je hem leren kennen wanneer hij op zijn gemak is. Verder is Bone een eigenzinnige man, hij leeft zijn leven zoals hij dat wil en doet dingen die hij zelf logisch vindt. Hij probeert er niet oprecht mensen mee te kwetsen, maar er is zeker een kans dat het gebeurd.
    • Meest op zijn gemak wanneer: Hij in zijn eentje is, of met iemand die hij echt kan vertrouwen.
    • Gemoedsrust waarin hij meestal te vinden is: Waakzaam.
          — Temperament: Heeft een lang lontje.
          — Onzekerheden: De angst dat hij weer vertrouwen in iemand legt en het hem weer in zijn hielen bijt.
          — Nerveuze tics: Kijkt iemand dan doordringend aan om zo te laten zien dat hij niet nerveus is.
          — Angsten: Alleen sterven.
    • Masker voor buitenwereld: Mysterieus.
    • Hoe ziet hij zichzelf: Als een zacht gekookt ei, omdat hij zo vroeger was.
          — Hoe denkt hij dat anderen hem zien: Mysterieus.
    • Eerste indruk die anderen zullen hebben: Mysterieus, ervaren.
    T H E N & N O W
    • Opgevoed door ouders: Nee.
    • Leven zijn ouders nog: Heeft oprecht geen idee.
          — Vertel meer: Hij weet de namen niet meer van zijn ouders, vooral omdat iedereen deed alsof deze niet bestonden. Evenals zijn zusje, die samen met haar ouders verdwenen is toen Bone vier jaar was. In die jaren heeft Bone gereisd, al was het meestal stiekem op schepen. Op wonderbaarlijke wijze is hij op tienjarige leeftijd eens op een piratenschip gekropen, waar hij enkele jaren heeft rondgelopen als schrobber. Daarna is hij van schip tot schip vertrokken, en nu is hij hier beland, alweer zo'n tien jaar.
    • Vader: Iets met een M.
    • Moeder: Heeft geen flauw idee.
    •Sibling: Zusje, weet haar naam niet meer.
    • Geboorteplek: Amerika, ergens.
    • Huidige woonplek: Op het schip.
    • Heeft gewoond in: Overal zo'n beetje, maar nooit echt een woonplek.

    • Waar ziet hij zich in vijf jaar: Stiekem met een vrouw en kinderen.

    L O V E
    • Geaardheid: Heteroseksueel.
    • Oogje op: Staat iemand hier open voor?
          — Dynamiek tussen hen: -
          — Favoriete bezigheid samen: -
    • Neemt hij initiatief: Ja.
          — Rustig aan / duikt erin: Ligt aan de situatie.
    • Flirterig aangelegd: Ja.
    • Snel jaloers: Nee.
    • Partners verleden: Niet al te veel.
    • Bindingsangst: Nee.
          — Verlatingsangst: Nee.
    • Open in relatie: Nee.
          — Volledig vertrouwen: Stiekem niet.
          — Volledig te vertrouwen: Ja.
    • Op welke leeftijd maagdelijkheid verloren: Veertien jaar.
          — Waar: Op een schip.
          — Met wie: Een veel oudere vrouw.
    • Soort van zoener: Assertief, agressief en dominant.
          — Turn-ons: Een vrouw die weet wat ze wil, een vrouw die strijd om de leiding.
          — Turn-offs: Een vrouw die over haar heen laat lopen, een angstig muurbloempje.
    • Geloofd hij in ware liefde: Ja, stiekem in ieder geval.
    • Wil hij kinderen: Ja.
    • Wil hij trouwen: Ja.

    E X T R A
    • Hobby's: Vechten / sparren, anderen onder de tafel zuipen, reizen.
    • Diepste geheim: Kan erg gevoelig worden door gewonde dieren.
    • Doelen in toekomst: Een vrouw en kinderen krijgen.
    • Angsten: Alleen sterven zonder enige legacy.
    • Verslavingen: Ja.
          — Waaraan: Alcohol.
          — Waarom: Om zijn trieste bedoeling weg te zuipen.
    Likes —
    Zwaardvechten
    Vrouwen
    Plezier
    Alcohol
    Zon, zee, schepen
    Seks
    Alleen zijn
    Slapen
    Dislikes —
    Goud
    Drukte
    Pistolen / geweren
    Boeken
    Alleen slapen
    Schoonmaken
    Roddelen
    Vals gezang
    • Belangrijkste bezit: Een rood haarlint van zijn zusje.

    R E L A T I O N S H I P S
    • Bekenden. . .
          — Naam persoon:
          — Hoe / waar ontmoet:
          — Gedrag tegenover hem / haar:
    • Vrienden. . .
          — Naam persoon:
          — Hoe / waar ontmoet:
          — Gedrag tegenover hem / haar:
    • Beste vrienden. . .
          — Naam persoon:
          — Hoe / waar ontmoet:
          — Gedrag tegenover hem / haar:
    • Collega's. . .
          — Naam persoon:
          — Hoe / waar ontmoet:
          — Gedrag tegenover hem / haar:
    • Vijanden. . .
          — Naam persoon:
          — Hoe / waar ontmoet:
          — Gedrag tegenover hem / haar:
    • Persoon die hij / zij het meest vertrouwd:


    I'm your little ray of pitch black.


    • Naam:
    Vincent, zijn achternaam weet hij niet.
    Iedereen noemt hem ''Vince''.
    • Leeftijd (het liefst 22 of ouder):
    22, aangezien hij de jongste is op het schip (mag het?)
    • Innerlijk:
    Vincent is erg op zich zelf en wijkt anderen af, hij houd ook niet van gezelschap en is
    niet bang dat mensen over hem praten, hij weet het. Hij is ook bedachtzaam en kan
    emoties van je gezicht aflezen, zelfs als je het super goed probeert te verstoppen.

    • Uiterlijk:


    Blond haar dat naar achteren is gedaan met gel, en tattoos op beiden armen.

    • Geschiedenis:
    Hij weet er niet veel van, zelfs niet dat hij een tweeling is en een zusje heeft.
    Hij is de zoon van captain Agrilles (wees niet bang, niemand kent hem :p).
    En is samen met zijn broer de oudste van de kinderen. Hij weet wel dat zijn zusje
    ''Nijntje'' heeft bestaan, maar die is verdronken voordat Vincent op het schip aankwam,
    mensen pesten hem nog wel met Nijntje en ze weten dat Nijntje zijn kwetsbaarste punt is.

    • Overig:
    Hij leest veel boeken, en kan met 1 hand iemand neersteken.
    Hij heeft de genen van zijn vader die 16 jaar de zeeën. tot een hel gemaakt heeft.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 17:33 ]


    ''Bad Girls Are The Best Girls.''

    Charlie is ook 22 dus de jongste is niet heel logisch denk ik ^^ (En ze is een vrij klein meisje dus ziet er ook iets jonger uit dan de rest, gezien de meeste jongens al langer zijn en ze is nog klein ook, vandaar)


    obsessive rage

    Nakamura schreef:
    Prima, dan neem ik wel een man. ^_^ Ik ga zo even de rollen doorlezen om te zien wat voor iets ik nog kan aanmaken. Sowieso een gewoon bemanningslid, geen vreemde titels en zo, dat hoeft allemaal niet van mij.

    Ik maak toch altijd relatielijstjes voor alle rollen die meedoen, dus dat komt goed uit.

    CHERONAAAAA. Holy shit. Ik herkende je helemaal niet door je nieuwe naam. Shame on me.

    @ Armbandje: Wil je misschien je rol wat uitgebreider maken? Ik vind hem wel erg kort.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    (...)
    CHERONAAAAA. Holy shit. Ik herkende je helemaal niet door je nieuwe naam. Shame on me.

    @ Armbandje: Wil je misschien je rol wat uitgebreider maken? Ik vind hem wel erg kort.

    LUCCAAAA. Haha, woop woop. Ja, normaal ben ik niet zo van de Japanse namen als gebruikersnaam, maar ach. x:


    I'm your little ray of pitch black.

    Nakamura schreef:
    (...)
    LUCCAAAA. Haha, woop woop. Ja, normaal ben ik niet zo van de Japanse namen als gebruikersnaam, maar ach. x:

    Hehe, ik wel! Maar dat wist je wel. Wilde je trouwens beginnen met onze ORPG? Ik denk niet dat het handig is om hier te bespreken, maar beter dan op whatsapp, omdat je mobiel kuren heeft.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    • Naam: Sitka Skythe
    • Leeftijd : negenentwintig jaar.
    • Geslacht : Vrouw.
    • Geboortedatum : 27 Maart.
    • Nationaliteit : Scandinavisch.
    • Moedertaal : Noors.

    UITERLIJK

    • Oogkleur : Lichtblauw • Haarkleur : Asblond.
    • Lengte : 1.69 Mtr • Gewicht : 59 Kg
    • Lichaam : Atletisch.

          Sitka is van nature asblond en heeft lichtblauwe ogen. Ze draagt uitzonderlijke kapsels, die altijd in het bezit zijn van geraffineerde vlechten en wat feitelijk weinig omkijken en verdere verzorging nodig heeft. Wat in haar situatie als piraat zeer ideaal is.

          De zoute zee heeft allang zijn sporen op haar huid achtergelaten, waardoor ze er niet bepaald “breekbaar” en “als porselijn” uitziet. Haar voorkomen staaft dan ook haar “ruwe” karakter, al was dit al zo nog voordat ze een piraat werd. Sitka heeft er nooit echt als een meisje-meisje uitgezien, en zal dit ook zeker niet snel doen.

          Haar atletische bouw, maakt dat ze slank doch gespierd is. Sitka is – toch zeker in vergelijking met de meeste vrouwen – ontzettend sterk en doet ook niet snel onder voor het mannelijke geslacht. Al moet ze het uiteindelijk in een één-opéén gevecht meer van haar behendigheid en uithoudingsvermogen hebben dan van pure kracht.

          Haar lichamelijke porporties zijn in verhouding en persoonlijk heeft ze een hekel aan te lage décolletè, te korte rokken en te hoog uitgesneden splitten. In dat opzicht legt ze ook niet graag de nadruk op de rondingen die ze wel heeft en laat ze zeker niet graag teveel huid zien. Sitka heeft altijd al een schijthekel aan jurken en korsetten gehad, al kleedt ze zichzelf wel graag naar behoren. Vaak zijn het verzorgde tunieken van dure stof of met gedetailleerde borduusels en nauwaansluitende broeken, veelal in grijze- en blauwe tinten.
    Sieraden draagt Sitka ook wel, maar deze zijn niet al te opzichtig voorzien van edelstenen of iets dergelijks. Ook verkiest ze zilver boven goud.      

    KARAKTER

          Sitka is altijd al een sterke, onafhankelijke vrouw geweest. Ze is opgegroeit met het harde vissersbestaan en dit heeft haar dus ook daadwerkelijk gehard en weerbaar gemaakt. De laatste jaren is ze echter sterk veranderd door al wat er gebeurd is. Ze is vooral meedogenlozer en hardvochtiger geworden.

          Sitka houdt zich wel voornamelijk op de achtergrond. Ze is echter niet compleet onzichtbaar en iedereen kent haar ook wel doordat ze menig respect heeft verworven mettertijd. Ze is niet de persoon die direct problemen maakt of conflicten opzoekt. Ze is niet extravagent en is ook zeker niet theatraal van aard. Ze is vooral direct en omonwonden. Als ze iets te zeggen heeft, doet ze dit, kort en krachtig. Echt in het bezit van humor is Sitka niet. Ze is eerder het wat serieuze type met een non-chalante houding die alles van een afstandje gade slaat.

          Overdreven vrouwelijk gedraagt Sitka zich ook niet, dit heeft ze ook nooit gedaan. Ze hoort al van jongs af bij de jongens, en ook op The Seas Rose is dit niet anders. Ze vind dan ook eerder aansluiting en kameraadschap bij de mannen dan bij de vrouwen. Dit maakt echter ook dat ze niet snel verliefd wordt, of zich aangetrokken voelt tot iemand.

          Een diepere vriendschap sluit Sitka dan ook niet snel. Bij de crew staat ze dan ook vooral bekend als Skythe, en ondanks dat The Seas Rose haar “thuis” is geworden door de jaren heen, laat ze niemand echt dichterbij komen. Slechts één of twee op het schip zullen haar daadwerkelijk Sitka noemen.

    SITKA SKYTHE
    • Sit–Ka Sky–the
          Sitka wordt voornamelijk aangesproken met haar achternaam, waarbij de uitspraak harder klinkt dan het oorspronkelijke woord “Scythe”. Haar naam staat – ondanks de hardere klank – dan ook voor wie ze is aangezien de zeis hoort bij de personificatie van de dood. Ze is in dat opzicht letterlijk “de doodsbrenger”.
          Slechts een handvol noemt Sitka daadwerkelijk bij haar voornaam. Dit zijn degenen die in de loop van tijd dichter naar haar toe zijn gegroeid en degenen die ze mag.
          En dan is er nog de enkeling die haar Sith mag noemen, al heeft Sitka die naam in jaren niet meer gehoord, aangezien ze de afkorting simpelweg niet meer kan verdragen.

    JEUGD

    • Vader : Halvard • Moeder : Silla - overleden
    • Oudste broer : Eirik • Middelste broer : Jorunn • Jongste broer : Bodin

          Sitka is opgegroeid in het noorden van Noorwegen, temidden van drie oudere broers en een vader wiens leven gewijd was aan het ruige vissersbestaan. Hartje winter trokken ze de zee op voor enkele maanden, stormen en kou trotserend om zoveel mogelijk vis te vangen. Ze is al van jongsaf het ruige zeeleven gewend en het is dan ook niet zo heel verwonderlijk dat Sitka het als piraat er niet zo slecht vanaf brengt.

    LATER


    • Echtgenoot : Einar • Zoontje : Eben

          Sitka heeft geen ongewone jeugd gehad, buiten het feit misschien dat ze meer een jongensbestaan leidde, altijd omringd werd door haar broers en het ruige zeeleven verkoos boven het burgerlijke plattelandsleven. Een huwelijk bleef echter niet uit op haar achttiende, toen ze haar levensgezel vond in Einar. Een vooral ruige man met een veel te grove woordenschat en een klein hartje, die zijn leven evenzeer wijdde aan het ruwe vissersbestaan.

          Ondanks de komst van hun zoontje Eben, gaf Sitka de zee niet op. Elke winter ging zij mee met Einar, die zich had weten op te werken als kapitein van een tamelijk vissersschip, de Nordkapp. Haar jongste broer Bodin was inmiddels een andere weg ingeslagen en hij en diens vrouw zorgden tijdens de winterperiode voor Eben, tot deze oud genoeg was en zijn eerste winter mee kon.

          Het was echter een noodlottige winter. De Nordkapp kwam terecht in de vaarwateren van piraten. Het piratenschip overmeesterde hen en Einar werd bruut vermoorden, evenals het overgrote deel van de bemanningsleden. De toen zevenjarige Eben werd gevangen gezet voor wie weet wat ze met hem van plan waren en als enige vrouw aan boord, was Sitka zowaar een nog gruwelijker lot toebedeeld…

    PIRATERIJ
          Sitka werd die nacht keer op keer verkracht en gemarteld en toen er van haar amper nog iets over was, werd ze overboord gekieperd en voor dood achtergelaten op zee. Alles wat haar lief was, alles wat haar wereld maakte, was haar afgenomen en het enige waaraan ze zich kon vastklampen, was aan de gedachte wraak te nemen op hen die haar dit hadden aangedaan.

          Sitka wist te overleven, al is het haar nog altijd een raadsel hoe. Ze was echter vastbesloten Eben te zoeken en zich te wreken, op welke manier ook, en gaf het ruige vissersbestaan op. Ze ruilde deze in voor een ander, nog ruiger leven op zee en kwam uiteindelijk terecht op The Seas Rose, drie jaar geleden.

    GEHEIM
          De zoektocht naar Eben en haar verlangen naar wraak stuwt haar voort, maar niemand heeft ook maar weet van haar verleden. Het zeeleven zit in haar natuur, waardoor het simpelweg lijkt of Sitka nooit iets anders is geweest dan piraat. Nochtans verraad de grimmige trek die veelal rond haar lippen speelt, dat zij – net als iedere andere piraat – een verhaal te vertellen heeft.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:

    • Naam: Sitka Skythe
    • Leeftijd : negenentwintig jaar.
    • Geslacht : Vrouw.
    • Geboortedatum : 27 Maart.
    • Nationaliteit : Scandinavisch.
    • Moedertaal : Noors.

    UITERLIJK

    • Oogkleur : Lichtblauw • Haarkleur : Asblond.
    • Lengte : 1.69 Mtr • Gewicht : 59 Kg
    • Lichaam : Atletisch.

          Sitka is van nature asblond en heeft lichtblauwe ogen. Ze draagt uitzonderlijke kapsels, die altijd in het bezit zijn van geraffineerde vlechten en wat feitelijk weinig omkijken en verdere verzorging nodig heeft. Wat in haar situatie als piraat zeer ideaal is.

          De zoute zee heeft allang zijn sporen op haar huid achtergelaten, waardoor ze er niet bepaald “breekbaar” en “als porselijn” uitziet. Haar voorkomen staaft dan ook haar “ruwe” karakter, al was dit al zo nog voordat ze een piraat werd. Sitka heeft er nooit echt als een meisje-meisje uitgezien, en zal dit ook zeker niet snel doen.

          Haar atletische bouw, maakt dat ze slank doch gespierd is. Sitka is – toch zeker in vergelijking met de meeste vrouwen – ontzettend sterk en doet ook niet snel onder voor het mannelijke geslacht. Al moet ze het uiteindelijk in een één-opéén gevecht meer van haar behendigheid en uithoudingsvermogen hebben dan van pure kracht.

          Haar lichamelijke porporties zijn in verhouding en persoonlijk heeft ze een hekel aan te lage décolletè, te korte rokken en te hoog uitgesneden splitten. In dat opzicht legt ze ook niet graag de nadruk op de rondingen die ze wel heeft en laat ze zeker niet graag teveel huid zien. Sitka heeft altijd al een schijthekel aan jurken en korsetten gehad, al kleedt ze zichzelf wel graag naar behoren. Vaak zijn het verzorgde tunieken van dure stof of met gedetailleerde borduusels en nauwaansluitende broeken, veelal in grijze- en blauwe tinten.
    Sieraden draagt Sitka ook wel, maar deze zijn niet al te opzichtig voorzien van edelstenen of iets dergelijks. Ook verkiest ze zilver boven goud.      

    KARAKTER

          Sitka is altijd al een sterke, onafhankelijke vrouw geweest. Ze is opgegroeit met het harde vissersbestaan en dit heeft haar dus ook daadwerkelijk gehard en weerbaar gemaakt. De laatste jaren is ze echter sterk veranderd door al wat er gebeurd is. Ze is vooral meedogenlozer en hardvochtiger geworden.

          Sitka houdt zich wel voornamelijk op de achtergrond. Ze is echter niet compleet onzichtbaar en iedereen kent haar ook wel doordat ze menig respect heeft verworven mettertijd. Ze is niet de persoon die direct problemen maakt of conflicten opzoekt. Ze is niet extravagent en is ook zeker niet theatraal van aard. Ze is vooral direct en omonwonden. Als ze iets te zeggen heeft, doet ze dit, kort en krachtig. Echt in het bezit van humor is Sitka niet. Ze is eerder het wat serieuze type met een non-chalante houding die alles van een afstandje gade slaat.

          Overdreven vrouwelijk gedraagt Sitka zich ook niet, dit heeft ze ook nooit gedaan. Ze hoort al van jongs af bij de jongens, en ook op The Seas Rose is dit niet anders. Ze vind dan ook eerder aansluiting en kameraadschap bij de mannen dan bij de vrouwen. Dit maakt echter ook dat ze niet snel verliefd wordt, of zich aangetrokken voelt tot iemand.

          Een diepere vriendschap sluit Sitka dan ook niet snel. Bij de crew staat ze dan ook vooral bekend als Skythe, en ondanks dat The Seas Rose haar “thuis” is geworden door de jaren heen, laat ze niemand echt dichterbij komen. Slechts één of twee op het schip zullen haar daadwerkelijk Sitka noemen.

    SITKA SKYTHE
    • Sit–Ka Sky–the
          Sitka wordt voornamelijk aangesproken met haar achternaam, waarbij de uitspraak harder klinkt dan het oorspronkelijke woord “Scythe”. Haar naam staat – ondanks de hardere klank – dan ook voor wie ze is aangezien de zeis hoort bij de personificatie van de dood. Ze is in dat opzicht letterlijk “de doodsbrenger”.
          Slechts een handvol noemt Sitka daadwerkelijk bij haar voornaam. Dit zijn degenen die in de loop van tijd dichter naar haar toe zijn gegroeid en degenen die ze mag.
          En dan is er nog de enkeling die haar Sith mag noemen, al heeft Sitka die naam in jaren niet meer gehoord, aangezien ze de afkorting simpelweg niet meer kan verdragen.

    JEUGD

    • Vader : Halvard • Moeder : Silla - overleden
    • Oudste broer : Eirik • Middelste broer : Jorunn • Jongste broer : Bodin

          Sitka is opgegroeid in het noorden van Noorwegen, temidden van drie oudere broers en een vader wiens leven gewijd was aan het ruige vissersbestaan. Hartje winter trokken ze de zee op voor enkele maanden, stormen en kou trotserend om zoveel mogelijk vis te vangen. Ze is al van jongsaf het ruige zeeleven gewend en het is dan ook niet zo heel verwonderlijk dat Sitka het als piraat er niet zo slecht vanaf brengt.

    LATER


    • Echtgenoot : Einar • Zoontje : Eben

          Sitka heeft geen ongewone jeugd gehad, buiten het feit misschien dat ze meer een jongensbestaan leidde, altijd omringd werd door haar broers en het ruige zeeleven verkoos boven het burgerlijke plattelandsleven. Een huwelijk bleef echter niet uit op haar achttiende, toen ze haar levensgezel vond in Einar. Een vooral ruige man met een veel te grove woordenschat en een klein hartje, die zijn leven evenzeer wijdde aan het ruwe vissersbestaan.

          Ondanks de komst van hun zoontje Eben, gaf Sitka de zee niet op. Elke winter ging zij mee met Einar, die zich had weten op te werken als kapitein van een tamelijk vissersschip, de Nordkapp. Haar jongste broer Bodin was inmiddels een andere weg ingeslagen en hij en diens vrouw zorgden tijdens de winterperiode voor Eben, tot deze oud genoeg was en zijn eerste winter mee kon.

          Het was echter een noodlottige winter. De Nordkapp kwam terecht in de vaarwateren van piraten. Het piratenschip overmeesterde hen en Einar werd bruut vermoorden, evenals het overgrote deel van de bemanningsleden. De toen zevenjarige Eben werd gevangen gezet voor wie weet wat ze met hem van plan waren en als enige vrouw aan boord, was Sitka zowaar een nog gruwelijker lot toebedeeld…

    PIRATERIJ
          Sitka werd die nacht keer op keer verkracht en gemarteld en toen er van haar amper nog iets over was, werd ze overboord gekieperd en voor dood achtergelaten op zee. Alles wat haar lief was, alles wat haar wereld maakte, was haar afgenomen en het enige waaraan ze zich kon vastklampen, was aan de gedachte wraak te nemen op hen die haar dit hadden aangedaan.

          Sitka wist te overleven, al is het haar nog altijd een raadsel hoe. Ze was echter vastbesloten Eben te zoeken en zich te wreken, op welke manier ook, en gaf het ruige vissersbestaan op. Ze ruilde deze in voor een ander, nog ruiger leven op zee en kwam uiteindelijk terecht op The Seas Rose, drie jaar geleden.

    GEHEIM
          De zoektocht naar Eben en haar verlangen naar wraak stuwt haar voort, maar niemand heeft ook maar weet van haar verleden. Het zeeleven zit in haar natuur, waardoor het simpelweg lijkt of Sitka nooit iets anders is geweest dan piraat. Nochtans verraad de grimmige trek die veelal rond haar lippen speelt, dat zij – net als iedere andere piraat – een verhaal te vertellen heeft.




    LAGERTHA. YAS QUEEN.


    how dare you speak of grace

    Ik zou echt heel blij zijn als er nog wat mannelijke rollen komen. 8D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik zou echt heel blij zijn als er nog wat mannelijke rollen komen. 8D

    Sorry, ik heb er echt teveel nu.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sableye schreef:
    (...)
    Sorry, ik heb er echt teveel nu.


    I know, ik had gehoopt dat er misschien nog wat nieuwe mensen op af zouden komen. 8D


    Your make-up is terrible