Graham
Aandachtig en vol schok hoorde ik het hele verhaal van Vittoria aan. Aandachtig was ik voorover geleund en had ik haar hand beetgepakt als steun. Magie was voor mij niet te begrijpen, maar in de Gold familie leek dit alles een dagelijkse bezigheid. 'Daarna voelde ik me ineens raar, alsof er iets macht van me probeerde te nemen, iets duistere ik kreeg ineens de neiging om mijn vader te doden.' Mijn mond viel open van verbazing. "Vermoorden?" fluisterde ik zachtjes en ongeloofwaardig. Dit was niet de Vittoria die ik kende. Iemand had volgens mij weer met magie gespeelt. 'En weet je Graham, als ik bij jou ben heb ik het gevoel dat jij alle slechte bij mij wegvaagt en alle goede bij mij naar boven brengt.' ze zei het op fluistertoon en daar was ik blij mee. Ik glimlachte naar naar Vittoria, maar keek in mijn ooghoek snel naar Ruby, die nu naast die man was gaan zitten. Haastig leunde ik over de tafel heen en gaf ik Vittoria een zoen. "Dit ben jij niet Vittoria. Je was jezelf niet. We weten allebei dat jij niemand iets kwaads wil doen." Ik keek weer even gauw naar de twee aan de bar. "Was jij het niet die mij gered heeft van je vader. Je hielp mij, maar deed hem niks." Met een serieuze blik sprak ik haar moed in. "Kom op Vittoria, laat jezelf niet gebruiken als een pop, puppy of slaaf." Het was gek dat ik dit zei, want ik werd al tijden zo gebruikt had ik het gevoel.
August
Ruby keek de sheriff verbaast na, terwijl deze opstand en naar het meisje was gelopen wat net binnenkwam. Ruby schoof een plekje op en zat nu naast mij. Ik schoof mijn koffie wat meer de bar op en draaide mij richting Ruby met een lach op zijn gezicht. 'Lekker geslapen?' glimlachte ze. 'Ik heb echt een enorme kater,' zuchtte ze vervolgens. "We kunnen allebei constantere dat ik een betere nachtrust heb gehad dan jij of dat ik beter tegen drank kan. Ik gok op een combinatie van beide." ik moest even lachen om wat ik zelf zei. 'Dus je wist al van het sprookjesboek af? Henry zei dat hij je had ontmoet.' Nu pas keek Ruby mij aan. Ik knikte zachtjes. "Dat klopt, maar ik wist niet dat Henry het broertje was van Red Riding Hood. Ze was toch enig kind?" Ik schudde mijn hoofd. "Sorry flauw grapje," ik nam weer een slok van mijn koffie. "Dan heeft hij waarschijnlijk alles verteld wat ik hem heb verteld?" ik keek Ruby vragend aan.
If no one else will defend the world then I must