Founder schreef:
(...)
Toch ben ik het eens met mezelf. :') Iedereen heeft wel eens het gevoel dat jij zelf of je groep beter is dan de ander. Kinderen maar ook volwassenen krijgen dit heel makkelijk aangeleerd. Denk bijvoorbeeld aan het "bruine ogen blauwe ogen" experiment, die werkt op jong en oud. Je bent misschien heel hard tegen racisme, en toch ga je racistische gevoelens krijgen. (Klik hier moest je een voorbeeld van zo'n experiment willen zien.)
Ik zei ook niet dat ik beter voel dan andere groepen tho haha.
Natuurlijk mag je het eens zijn met je eigen mening. En ik heb er veel over gehoord (blue eyes brown eyes). Ik zelf had het specifiek over racisme en niet discrimineren.
Discriminatie, mensen in hokjes plaatsen, vooroordelen en al die andere onzin gewoon zwaar dom en meestal is het ook gewoon zwaar hypocritisch. Iedereen denkt natuurlijk anders over een ander persoon maar om het uit te spreken is een tweede. Ik vind het ook gewoon onrespectvol om zulke dingen te doen tegenover jezelf, omdat er geen één ding op de wereld is die iemand beter maakt dan de andere mensen. Het enige wat ik specifiek wil zeggen tegen een bevolkingsgroep (oorspronkelijk nederlanders) dat ze wel wat meer open minded af en toe mogen zijn. Niet per se iedereen, maar ik word het zat om telkens raar aan gekeken te worden in de tram als me pa me belt in het italiaans. Ook altijd bij openbare plekken hoor en zie ik vaak gewoon dat mensen elkaar vies maar ook echt gewoon walgelijk aankijken. Het maakt me ook helemaal niks uit wat je doet of hoe dan ook, maar hou het dan lekker voor jezelf weetje. Zoals ik al zei, je haalt in prencipe jezelf neer qua respect als je het uit richting mensen. Vaak zat heb ik ook gewoon de meest domme en echt oerdomme dingen gezien van mensen.
Kortom: acties maken de mensen gewoon raar. Snap ook nooit waarom er altijd zo'n gedachtengang moet zijn in de wereld.
Never forget who you are and where you come from