Ik ben nu eenmaal heel kritisch en streng voor mezelf - en ook wel voor mensen in m'n omgeving. Aard van het beestje, zeg maar. Als je iets doe, moet je het goed doen, en anders gewoon niet. Dat is nu eenmaal een instelling die ik heb, en dat verander je niet zomaar. Het is gewoon hoe ik in het leven staat, en over het algemeen is het echt geen slechte instelling want je geraakt daardoor wel waar je wilt staan in het leven, maar met schrijven en m'n creatieve uitingen ondervind ik zeker wel de nadelige kant ervan, want voor mij persoonlijk zijn de dingen niet snel goed genoeg.
Daarom is SOTY ook wel een uitdaging omdat ik echt wel probeer het meer los te laten, zeg maar. En hetgeen dat ik geschreven heb, is opzicht niet slecht en ik kan er nog best tevreden over zijn, maar het fungeert gewoon niet als begin, en dat is voor mij nog iets anders dan daadwerkelijk kritisch zijn en elke zin minstens 5 keer herschrijven omdat het niet goed genoeg is :'D
Online zetten doe ik sowieso niet graag en zeker niet snel, gewoon omdat ik niet tegen die stress en zenuwen kan van: wat zullen mensen ervan vinden :'D Maar goed, daar ga ik me vanaf volgende maand overheen moeten zetten. Inderdaad, zoals de meesten ben ik wel van plan eerst een voorraadje te schrijven
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.