• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*

My fake plants died, because I did not pretend to water them.

Typische actie van mij... opnieuw beginnen omdat ik besloten heb dat het begin wat ik had, niet goed is om een begin te zijn :'D

Dus ik heb hetgeen ik heb geschreven de afgelopen dagen gewoon heerlijk verplaatst naar een leeg documentje zodat ik die woorden niet helemaal kwijt ben en het geheid nog wel kan gebruiken ergens, maar voor nu... ik zit weer met een leeg documentje :'D

Achja, komt wel goed want ik ben zo altijd wat zoekende in het begin met waar ik daadwerkelijk wil starten met het verhaal, gewoon omdat er teveel opties zijn. En bij mij is het gewoon niet altijd even goed in de uitwerking, of dat het dan toch niet zo wordt als ik in gedachten had. Het idee kan dan wel geniaal zijn, maar soms is het gewoon wat teleurstellend in de uitwerking en dan kan ik beter gewoon overgaan op een ander idee dat wel werkt :'D

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Aw, jammer dat je opnieuw 'moest' beginnen Justine! Maar als het zorgt voor een beter stuk tekst dan is het natuurlijk niet anders. ^^

Ik moet mezelf eens even pushen om wat meer te schrijven en niet zo te blijven hangen bij één stuk denk ik. :'D
    Ben eigenlijk nog niet eens zoveel opgeschoten.

SonOfGondor schreef:
    Net iets op tv over de eerste wereldoorlog, wat weer tot meer research leidde. Handig!

En, aan iedereen in dit topic: wees niet zo streng/kritisch op jezelf. Je kunt nooit iets schrijven dat helemaal perfect is. Zelfs als je een perfect hoofdstuk hebt, houd je dat geen heel verhaal voor. Natuurlijk is het goed om je woorden nog eens na te kijken, maar ga je er niet blind op staren. Ik weet zeker dat jullie allemaal veel beter zijn dan jullie denken. Soms moet je het gewoon laten gaan en lekker online zetten. You can do it, q-mensen!

Dit ja, anders haak je af omdat het te veel tijd kost!

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Ik heb geen idee waarom maar tegenwoordig kort iedereen alles af. Of ze veranderen het, je kunt cadeau nu ook correct spellen als 'kado'. Nou ik be dus de enige die ik houD zeg met een d, maar in de klas word ik dan heel raar aan gekeken XD Ik bleef het gebruiken en nu kijkt de juf ons gek aan, iedereen heeft het gewoon van me over genomen (': Maar nu gebruik ik zelf ook af krotigen als gw, Hgh enzo ik vond het heel grappig dat iedereen hier Q zegt..

i wanna die with you once or twice.

Woops ik klikte dit topic aan en toen flipte mijn mobiel hem. Het kan zijn dat ik daardoor per ongeluk iets aangepast of zo heb?

Happy Birthday my Potter!

Ik ben nu eenmaal heel kritisch en streng voor mezelf - en ook wel voor mensen in m'n omgeving. Aard van het beestje, zeg maar. Als je iets doe, moet je het goed doen, en anders gewoon niet. Dat is nu eenmaal een instelling die ik heb, en dat verander je niet zomaar. Het is gewoon hoe ik in het leven staat, en over het algemeen is het echt geen slechte instelling want je geraakt daardoor wel waar je wilt staan in het leven, maar met schrijven en m'n creatieve uitingen ondervind ik zeker wel de nadelige kant ervan, want voor mij persoonlijk zijn de dingen niet snel goed genoeg.

Daarom is SOTY ook wel een uitdaging omdat ik echt wel probeer het meer los te laten, zeg maar. En hetgeen dat ik geschreven heb, is opzicht niet slecht en ik kan er nog best tevreden over zijn, maar het fungeert gewoon niet als begin, en dat is voor mij nog iets anders dan daadwerkelijk kritisch zijn en elke zin minstens 5 keer herschrijven omdat het niet goed genoeg is :'D

Online zetten doe ik sowieso niet graag en zeker niet snel, gewoon omdat ik niet tegen die stress en zenuwen kan van: wat zullen mensen ervan vinden :'D Maar goed, daar ga ik me vanaf volgende maand overheen moeten zetten. Inderdaad, zoals de meesten ben ik wel van plan eerst een voorraadje te schrijven ^_^

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Lucens schreef:
    Ik heb geen idee waarom maar tegenwoordig kort iedereen alles af. Of ze veranderen het, je kunt cadeau nu ook correct spellen als 'kado'. Nou ik be dus de enige die ik houD zeg met een d, maar in de klas word ik dan heel raar aan gekeken XD Ik bleef het gebruiken en nu kijkt de juf ons gek aan, iedereen heeft het gewoon van me over genomen (': Maar nu gebruik ik zelf ook af krotigen als gw, Hgh enzo ik vond het heel grappig dat iedereen hier Q zegt..

Ik vind het ook wel wat raar om ik houd met een "d" vanachter uit te spreken. Dat je 'm schrijft, tot daar aan toe, dat doe ik ook, maar "ik houd" echt zo uitspreken klinkt gewoon niet en ik vraag me zelfs af of het juist is.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Probie schreef:
    (...)

Ik vind het ook wel wat raar om ik houd met een "d" vanachter uit te spreken. Dat je 'm schrijft, tot daar aan toe, dat doe ik ook, maar "ik houd" echt zo uitspreken klinkt gewoon niet en ik vraag me zelfs af of het juist is.

Hou is ook spreektaal. Dus gelukkig hoeven we niet houd te zeggen. Dat zou zo raar klinken.

KyloRen schreef:
    (...)
    Hou is ook spreektaal. Dus gelukkig hoeven we niet houd te zeggen. Dat zou zo raar klinken.

Dat is net wat ik zeg: Het klinkt gewoon zo uitermate vreemd om te zeggen "ik houd van jou". ^^

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Ik snap niet hoe sommige mensen er op komen dat je 'ik hou' schrijft, waar komt die D dan vandaan bij 'hij houdt' :'), maar met spreektaal vind ik 'ik houd' ook inderdaad weer gewoon fout klinkem'. Echter snap ik het bijvoorbeeld weer wel met het woordje 'wil' en mensen die schrijven 'hij wilt' terwijl er bij 'wil' nooit een 't' achter komt, maar dat leren sommige leraren geeneens meer aan bij mij op school...

[ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 11:27 ]

We've lived in the shadows for far too long.

Vellichor schreef:
    Ik snap niet hoe sommige mensen er op komen dat je 'ik hou' schrijft, waar komt die D dan vandaan bij 'hij houdt' :'), maar met spreektaal vind ik 'ik houd' ook inderdaad weer gewoon fout klinkem'. Echter snap ik het bijvoorbeeld weer wel met het woordje 'wil' en mensen die schrijven 'hij wilt' terwijl er bij 'wil' nooit een 't' achter komt, maar dat leren sommige leraren geeneens meer aan bij mij op school...

Jij wilt kan wel, het heeft zelf de voorkeur - hij wilt inderdaad niet. (: Ik hou en ik houd kan ook allebei, maar ik vind het ook een stuk mooier met gewoon een "d" erachter. ^^

Ik schrijf ook 'ik houd' maar als ik het in de spreekvorm uit, dan laat ik die -d weg.

26 - 02 - '16

Mijn proloog is af en ik ga er vanaf nu niets meer aan veranderen... hoop ik hahah :'D
    Nah, ik zal proberen om er nu gewoon vanaf te blijven en verder te gaan met het eerste hoofdstuk.

Ondertussen ben ik ook al de layout op Q aan het maken. Daardoor wil ik het juist nog liever snel online zetten, maar ik houd me in. :Y)

Ik ben dit beu - ik wil schrijven, maar dan ga ik weer twijfelen over het verhaal, over mijn personages, over alles en dan lees ik andere verhalen (Waarom doe ik dat toch?) en dan is het helemaal hopeloos. Terwijl ik op enthousiaste momenten echt achter m'n verhaal sta.

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

Wasikowska schreef:
    Ik ben dit beu - ik wil schrijven, maar dan ga ik weer twijfelen over het verhaal, over mijn personages, over alles en dan lees ik andere verhalen (Waarom doe ik dat toch?) en dan is het helemaal hopeloos. Terwijl ik op enthousiaste momenten echt achter m'n verhaal sta.

Vergelijken met andere verhalen heeft helemaal geen zin. Jij schrijft op je eigen manier. Misschien moet je jezelf verbieden naar de andere stories te kijken en gewoon lekker gaan schrijven? You can do it!

Rest in Peace, Son of Gondor