• Er is een nieuw boek van Stephenie Meyer! Nou ja, "nieuw". Het verbijstert me een beetje dat hier nog geen topic over bestond, eigenlijk. (cat)




    Waar het op neerkomt is dat Meyer fanfiction van haar eigen boek heeft geschreven en dat nu uitgeeft als feesteditie vanwege Twilights tiende verjaardag. De hoofdpersonen heten niet meer Bella en Edward, maar Beau en Edythe. Jacob is nu Julie en verder schijnt de inhoud van het boek min of meer copy-paste te zijn van Twilight, met hier en daar een enkele veranderde zin.





    Dus, wat denken jullie hiervan? Ik vraag me persoonlijk nog steeds half af of dit niet gewoon een heel, heel uitgebreide practical joke is (het antwoord lijkt helaas nee), maar ik kan het tegelijkertijd niet helpen onder de indruk te zijn van Stephenie Meyers bussiness sense. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Keates schreef:
    Ik blijf dit topic volgen in de hoop op meer hilarische vergelijkingen. :Y)


    Kijk naar de Twitter waar ik naar heb gelinkt! Daar staan een hele hoop foto's. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik denk dat het interessanter zou zijn geweest als Jacob nog steeds een jongen was geweest. Dat zou de love triangle een soort nieuwe twist geven of zo :')
    Maar het het is inderdaad wel behoorlijk uitmelken van één verhaal. Mag ik trouwens zeggen dat ik Beaufort een beetje een belachelijke naam vind.
    Ik vind die vergelijkingen overigens wel grappig ^^


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Gayle schreef:
    Ik heb vandaag een stukje gelezen in de boekwinkel. Ik heb echt heel hard gelachen!

    Ze vragen er trouwens ook nog een 20 euro voor. Ik haal hem wel een keer bij de bieb.


    Ergens ben ik nu ook wel nieuwsgierig, maar twintig euro heb ik er inderdaad écht niet voor over. Ik zie wel of ik het ooit ergens kan lenen of zo. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kwam al wat tegen op Tumblr, maar ik dacht dat het een grap was :')


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Square schreef:
    (...)

    Kijk naar de Twitter waar ik naar heb gelinkt! Daar staan een hele hoop foto's. ^^


    Als mijn mobiel morgen geen ass is, of ik beschikking heb tot een laptop dan zal ik dat doen. :Y)

    Echt, volgens mij moet ik mijn mobiel maar Ass(hole) noemen, zo vervelend als dat ie vaak is. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    BlueJays schreef:
    Ik denk dat het interessanter zou zijn geweest als Jacob nog steeds een jongen was geweest. Dat zou de love triangle een soort nieuwe twist geven of zo :')
    Maar het het is inderdaad wel behoorlijk uitmelken van één verhaal. Mag ik trouwens zeggen dat ik Beaufort een beetje een belachelijke naam vind.
    Ik vind die vergelijkingen overigens wel grappig ^^


    Ja! Bisexual love triangle. Ik ben voor. (bloos)
    Het is trouwens wel interessant dat letterlijk íédereen een ander gender is dan in Twilight, op Bella's ouders na. Sue Clearwater, waarmee Charlie (Bella's vader) in Breaking Dawn iets had, is nu dus een man, maar Charlie is ook nog steeds Charlie. Dat biedt tenminste een beetje mogelijkheid tot diversiteit. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vici schreef:
    Ik kwam al wat tegen op Tumblr, maar ik dacht dat het een grap was :')


    Ik in eerste instantie ook. Maar nee, dit is net zo echt als Donald Trump for President en het prog-rock album van de paus. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik in eerste instantie ook. Maar nee, dit is net zo echt als Donald Trump for President en het prog-rock album van de paus. :W


    Damn en dan komt er zeker ook zo'n populariteit-golf aan voor de namen 'Beaufort' en 'Edythe'. Arme kinderen... :c


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Vici schreef:
    (...)

    Damn en dan komt er zeker ook zo'n populariteit-golf aan voor de namen 'Beaufort' en 'Edythe'. Arme kinderen... :c


    Haha, ik vind Beau nog kunnen, maar Edythe is gewoon een vreselijke spelling. Het schijnt te worden uitgesproken als Edith, dus schrijf dan ook gewoon Edith. Al die meisjes zullen hun hele leven lang mensen moeten verbeteren. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zag hier laatst een artikel op facebook over, maar ik dacht dat het gewoon een fanvideo moest zijn geweest die viral was gegaan, of zo. :'D Maar goed, dit was niet helemaal de AU die ik gekozen zou hebben om te publiceren voor de tiende verjaardag van dat boek, hoewel ik wel kan waarderen dat ze dat gewoon doet. Ik bedoel, yolo, als ik zo'n bekend boek had geschreven zou ik waarschijnlijk er ook maar gewoon voor gaan en allemaal rare fanfic publiceren onder het mom van 'eigenlijk ook canon want nu ben ik God'.

    Maar goed, maak mij maar wakker wanneer ze een lesbische versie heeft geschreven voor de vijfentwintigste editie, of zo. Of een versie waarin Bella doorheeft dat het best wel creepy is dat Edward haar stalkt in haar slaap en een alarm op haar raam laat zetten. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik zag hier laatst een artikel op facebook over, maar ik dacht dat het gewoon een fanvideo moest zijn geweest die viral was gegaan, of zo. :'D Maar goed, dit was niet helemaal de AU die ik gekozen zou hebben om te publiceren voor de tiende verjaardag van dat boek, hoewel ik wel kan waarderen dat ze dat gewoon doet. Ik bedoel, yolo, als ik zo'n bekend boek had geschreven zou ik waarschijnlijk er ook maar gewoon voor gaan en allemaal rare fanfic publiceren onder het mom van 'eigenlijk ook canon want nu ben ik God'.

    Maar goed, maak mij maar wakker wanneer ze een lesbische versie heeft geschreven voor de vijfentwintigste editie, of zo. Of een versie waarin Bella doorheeft dat het best wel creepy is dat Edward haar stalkt in haar slaap en een alarm op haar raam laat zetten. :W


    Of dat ze dood gaat. Ik pleit nog steeds voor een nieuw einde van breaking dawn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wiarda schreef:
    Ik zag hier laatst een artikel op facebook over, maar ik dacht dat het gewoon een fanvideo moest zijn geweest die viral was gegaan, of zo. :'D Maar goed, dit was niet helemaal de AU die ik gekozen zou hebben om te publiceren voor de tiende verjaardag van dat boek, hoewel ik wel kan waarderen dat ze dat gewoon doet. Ik bedoel, yolo, als ik zo'n bekend boek had geschreven zou ik waarschijnlijk er ook maar gewoon voor gaan en allemaal rare fanfic publiceren onder het mom van 'eigenlijk ook canon want nu ben ik God'.

    Maar goed, maak mij maar wakker wanneer ze een lesbische versie heeft geschreven voor de vijfentwintigste editie, of zo. Of een versie waarin Bella doorheeft dat het best wel creepy is dat Edward haar stalkt in haar slaap en een alarm op haar raam laat zetten. :W


    Haha, ik zag in de Tumblr tag van Life and Death een post van mensen die van plan zijn om die lesbische versie van Twilight te schrijven. Sowieso zitten er nu opeens een heleboel vrouwen in het verhaal, dus dat betekent meer mogelijkheden voor femslash fic. Dat is tenminste iets. :'D

    En oeh, een versie waarin Bella beseft dat Edward een vampier is en in plaats van gewoon "vampires" besluit om "how to be a vampire hunter" te googlen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gayle schreef:
    (...)

    Of dat ze dood gaat. Ik pleit nog steeds voor een nieuw einde van breaking dawn.


    +1


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Gayle schreef:
    (...)

    Of dat ze dood gaat. Ik pleit nog steeds voor een nieuw einde van breaking dawn.


    Wat Breaking Dawn betreft kan ik je niet helpen, maar het schijnt dat deze genderswap een "twist ending" heeft. :'D Geen idee wat ik me daaronder moet voorstellen, maar goed.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    O hell no, heeft die vrouw geen sense of imagination? Wtf dude, dit laat mijn mening juist verergeren over de boeken en haar als schrijfster :}


    Don't walk. Run, you sheep, run.