• Ja. Nou eigenlijk niet. Maar zo voelt het wel. Zijn er hier nog meer mensen die proberen een leven te leiden zonder alle extra suikers?
    Ik eet niet helemaal suikerloos. Suiker zit in brood, in soep, in rookvlees.. als ik dat allemaal zelf zou moeten gaan maken (alhoewel je rookvlees niet zelf kan maken, dus dan moet ik daar weer een alternatief voor verzinnen waar dan zeker ook weer suiker in zit...) dan kost me dat veel te veel tijd en geld.
    Toch probeer ik de dagen door te komen zonder plakken ontbijtkoeken - die kan ik nog wel eens aanzien voor een gezonder alternatief voor snoepjes en koekjes, maar toch zit ook daar suiker in en zal mn bloedsuikerspiegel stijgen waardoor ik daarna wéér zin heb in suiker, en dat soort dingen meer. Frisdrank kan ik gelukkig wel makkelijk laten staan.

    Maar toch he.. als ik dan weer eens een keer een periode heb van een paar dagen of een week waarin ik het mezelf wel gun, omdat ik het voor wat voor reden dan ook nodig denk te hebben.. dan ben ik gelijk weer 'verslaafd'. Dan duurt het weer weken voor ik de knop weer om heb gezet. Die knop is sinds zaterdag eindelijk weer om. Wist je dat het twee weken duurt voordat je geen behoefte meer hebt aan suiker? 14 dagen waarom ik na een lange dag thuis kom en honger heb en het gevoel heb dat mijn yoghurt zonder toegevoegde suikers niet genoeg is en ik zooo graag iets van suiker tot me wil nemen.

    Tot zo ver mijn geklaag _O_
    Dit zal vast mijn laatste topic ook niet zijn over suiker, haha.

    Ik doe altijd een beetje suiker in mijn koffie of thee, maar voor de rest eet ik eigenlijk amper koeken en echt snoep lust ik niet.
    In mijn havermout doe ik wel altijd suiker, misschien moet ik dat maar eens zonder gaan proberen.

    Zoals je zegt zit er in heel veel dingen suiker, maar daar let ik eigenlijk niet echt speciaal op. Brood vind ik daar bijvoorbeeld veel te lekker voor (en dan zal ik die goede laag boter op een heerlijk stokbrood maar even niet vermelden) (;


    The soul needs autumn.

    Jup :') Ik probeer echt al een half jaar te minderen, maar het gaat lastig als er standaard een onbeheerde zak marsen in de keukenla ligt damn.

    Ik heb 't gewoon langzaamaan gedaan, maar ik snoepte al heel weinig eigenlijk. Ik dronk heul veel ijsthee en dat is nu allemaal water, thee of dun aangelengde limonade. Daarnaast eet ik 's middags vaak noten als tussendoortje, omdat ik toch wel snel zin krijg in iets. Ik ben nu bezig om m'n yoghurt zonder suiker te eten en in koffie van 1 naar 2 klontjes. :'D Ik merk wel dat ik iets nu vaak te zoet vind - als m'n vader me weer eens limonade geeft en er een liter siroop in gooit 'fzo. "Maar ik heb er héél weinig in gedaan..."


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omfg 14 dagen ;o Ja ik ken de ellende :D.
    Dat gaat met pieken en dalen. Ik heb vandaag wel kwarktaart, een krakeling in een mini blokje chocola gehad trouwens, dus echt suikerloos leef ik niet, maar de verslaving daar ben ik wel af en dit doe ik echt bij lange na niet elke dag x]. Normaal gesproken eet ik dat ook niet, vooral niet op een werkdag en eet ik meestal m'n lunch gedeeld door 3 porties, dus dan zorg ik dat t een royale lunch is die ik rustig door 3 kan verdelen.
    Butyea, die verslaving kickt echt heel snel in. Ik kan zuipen als een malle en vervolgens zo lang als ik wil van de drank afblijven. Doe ik dat met suiker dan ben ik de volgende dag vrolijk aan het vreten.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 20:21 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Wij hebben niet veel snoep/koek in huis dat ik lust, dus ik kan de drang makkelijk weerstaan. En wij hebben sinds enkele weken Hello Fresh en dat is eigenlijk heel gezond eten. Dus zoveel suiker eet ik niet. Ik drink wel een halve liter frisdrank op een dag gemiddeld. Maar ik compenseer dat met veel thee. =)
    Vandaag nog maar 1 glas cola gedronken en straks pompelmoessap. =)

    Ik heb graag fruit als suikerinitiatief. Meloenen zijn nog steeds redelijk qua prijs in de winkel. Dus ik vraag af en toe of ons mama dat meeneemt. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Wij hebben niet veel snoep/koek in huis dat ik lust, dus ik kan de drang makkelijk weerstaan. En wij hebben sinds enkele weken Hello Fresh en dat is eigenlijk heel gezond eten. Dus zoveel suiker eet ik niet. Ik drink wel een halve liter frisdrank op een dag gemiddeld. Maar ik compenseer dat met veel thee. =)
    Vandaag nog maar 1 glas cola gedronken en straks pompelmoessap. =)

    Ik heb graag fruit als suikerinitiatief. Meloenen zijn nog steeds redelijk qua prijs in de winkel. Dus ik vraag af en toe of ons mama dat meeneemt. =)

    Ja, dit hebben wij ook, echt handig met mensen die alleen maar drop eet dat ik niet te vreten vind. Of groentjes, bah. Die zooi vreet ik echt alleen als ik snipverkouden ben. Ik heb mezelf inmiddels redelijk geleerd van de bonbons af te blijven omdat daar toch meer in zit dan ik eerst dacht >.> En ik eet weer met kleine bordjes nu ik in de zomervakantie een paar kilo ben aangekomen (fuck you bmi, GROEN zal ik zijn). Maar goed, als je eenmaal verslaafd bent.. das naar ><. Ik heb ook altijd weken nodig om weer normaal te doen als ik eenmaal goed toegeef aan suiker en vettige zooi.


    No growth of the heart is ever a waste

    Iets als fruit? Daar zit nogal veel suiker in en het is toch niet erg ongezond.


    I am an idiot, I move.

    Ik eet eigenlijk weinig snoep, in m'n broodtrommel vind je meestal brood met worst en ook wat tomaatjes en nootjes

    Maar ik gooi meestal wel honing door m'n havermout hahahaha. Verder drink ik vooral water, maar echt minder suiker eten, nah


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Awh, ik snap je struggles helemaal,, Em! Ooit probeerde ik het ook, ik faalde hard xd.


    -

    @wervelwind en de rest: Jullie zullen je verbazen in hoeveel producten suiker zit en hoeveel suiker daar dan in zit. Probeer het eens met een suikerloos alternatief of zonder suiker als je zelf ergens suiker in gooit, probeer het een paar dagen en je zult merken dat je behoefte aan suiker toeneemt. Je krijgt immers die suiker die je gewent was niet meer binnen.

    @Trees: Ja, dat is echt lastig, haha. Ik ken het. Nu ligt onze kast net weer vol met kruidnoten, pepernoten, van die mega speculaasbrokken.. Damn.

    @Ja, dat krijg je dan. Dat je het te zoet vind. Eigenlijk is dat goed. En nog beter is om helemaal geen limonade te nemen ;)

    @ Sam, ik blijf me verbazen dat je dat niet bij alcohol hebt, daar zit toch mega veel suiker in juist? x)

    @Erica; 'nog maar 1 cola?' Jeetje. Dat is echt een suikerbom, wist je dat? Je kan nog zo veel compenseren met thee, wedden dat als je een tijdje stopt met die frisdrank dat je dan echt behoefte voelt aan suiker. Nu voel je dat waarschijnlijk ook maar geef je daar gelijk gehoor aan door die cola te nemen.

    @ Andrea, ja fruit eet ik ook inderdaad ^^ Maar dan ook weer op vaste tijdstippen (ik moet echt op bepaalde momenten iets eten, anders geef ik veel te snel toe aan het honger gevoel en eet ik veel te veel).

    Ik probeer over het algemeen weinig suikers tot mij te nemen omdat ik geen zin heb in gaatjes. Dik word ik toch wel, want ik houd van eten. Maar inderdaad, suiker zit overal in! Ik probeer dus vooral van de grootgevers af te blijven als frisdrank en snoep, maar voor de rest ben ik al blij als er iets vegetarisch is, wat ik eet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik drink nooit echt frisdrank, dus ik heb er nooit echt last van gehad om af te kicken, haha. Soms eet ik wekenlang geen suiker en dan weer wel. Ik krijg er alleen heel snel buikpijn van waardoor ik suiker in het algemeen gewoon wat vaker laat staan.
    Ik vind het eerder lastig om dingen te laten staan die we in huis hebben. Als we ze niet hebben, hoef ik het vaak ook niet.

    Wij halen trouwens tegenwoordig ons vlees bij de ecoslager of bioslager, of zoiets, die stoppen er dus geen toegevoegde troep in. ;3

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 20:53 ]


    Your make-up is terrible

    Ik wil ook niet helemaal suiker vrij. :v) Ik houd nou eenmaal van desserts en gebakjes! Maar probeer zoveel mogelijk te beperken. Het liefst zou ik nog zonder pakjes enz. koken, want daar zitten zoveel verborgen, bewerkte suikers in. n-n


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb een paar keer leuke pogingen gedaan tot suikerafkicken, maar helaas ben ik een gevalletje van Zeer Zwaar Verslaafd en krijg ik er meteen enorme koppijn en duizeligheid van. Meestal word ik laaaaang voordat die veertien dagen zijn verstreken zo gek van de afkickverschijnselen dat ik zo weer een hele bak Ben & Jerry's in mijn holle kies schuif. :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Maar biologisch gezien hebben we wel suiker nodig he mensen! Het is juist het teveel aan suiker wat niet goed is, helemaal geen suiker is ook weer niet goed!
    Die suiker zal wel verborgen zitten in verschillende producten als je zoveel mogelijk suiker eet, maar het is maar dat jullie het weten.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 21:11 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt