• Er is een nieuw boek van Stephenie Meyer! Nou ja, "nieuw". Het verbijstert me een beetje dat hier nog geen topic over bestond, eigenlijk. (cat)




    Waar het op neerkomt is dat Meyer fanfiction van haar eigen boek heeft geschreven en dat nu uitgeeft als feesteditie vanwege Twilights tiende verjaardag. De hoofdpersonen heten niet meer Bella en Edward, maar Beau en Edythe. Jacob is nu Julie en verder schijnt de inhoud van het boek min of meer copy-paste te zijn van Twilight, met hier en daar een enkele veranderde zin.





    Dus, wat denken jullie hiervan? Ik vraag me persoonlijk nog steeds half af of dit niet gewoon een heel, heel uitgebreide practical joke is (het antwoord lijkt helaas nee), maar ik kan het tegelijkertijd niet helpen onder de indruk te zijn van Stephenie Meyers bussiness sense. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb de tweets ook gelezen, echt hilarisch. Het einde is trouwens wel anders dan in twilight.

    In deze editie word Beau blijkbaar meteen vampier op het einde, en de epiloog is dat hij vanuit de verte naar zijn eigen begrafenis kijkt. Ik gok dat Stephene hem meteen vampier kon maken nu omdat er toch geen kans meer was op enge vampier kinderen omdat Edythe een vrouwelijke vampier is.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Meyer vind ik dus geen goede schrijfster, al is dit wel hartstikke hilarisch.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Als het boek in de bib staat, zal ik het lezen. Kopen? Nee.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chandler schreef:
    Ik heb de tweets ook gelezen, echt hilarisch. Het einde is trouwens wel anders dan in twilight.

    In deze editie word Beau blijkbaar meteen vampier op het einde, en de epiloog is dat hij vanuit de verte naar zijn eigen begrafenis kijkt. Ik gok dat Stephene hem meteen vampier kon maken nu omdat er toch geen kans meer was op enge vampier kinderen omdat Edythe een vrouwelijke vampier is.


    Oké het klinkt misschien stom maar kun je er niet bij zetten dat je gaat spoileren? Ik weet dat je het onder een spoiler knop hebt staan maar die gebruikt iedereen en vaak niet voor spoilers en nu is het boek voor mij verpest want ik wou hem wel lezen, hoe belachelijk iedereen hem hier ook schijnt te vinden.=\

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 21:38 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Oké het klinkt misschien stom maar kun je er niet bij zetten dat je gaat spoileren? Ik weet dat je het onder een spoiler knop hebt staan maar die gebruikt iedereen en vaak niet voor spoilers en nu is het boek voor mij verpest want ik wou hem wel lezen, hoe belachelijk iedereen hem hier ook schijnt te vinden.=\


    Ik vond het zelf toch duidelijk dat ze het alternatieve einde ging vertellen, al weet ik niet hoe de rest daar tegenover staat. (:


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Ik vond het zelf toch duidelijk dat ze het alternatieve einde ging vertellen, al weet ik niet hoe de rest daar tegenover staat. (:


    Nou ja ik ben van alles tegelijkertijd aan het doen dus ik was niet zo oplettend/op mijn hoede als ik duidelijk had moeten zijn, maar goed.=d


    You were born original, don't die as a copy.

    Oké ik ga het niet ontkennen: als ik dit boek tegenkom in de bib, gaat ie denk ik wel mee...

    Nieuwsgierigheid is af en toe echt een verschrikkelijke eigenschap


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik probeer nog steeds te bevatten dat ze dit heeft gedaan en ondertussen heb ik alle reacties gelezen.

    Wat bezielde haar in vredesnaam? Nu ben ik toch wel teleurgesteld in haar. Ik had niet gedacht dat ze het succes op die manier zou uitmelken, geef dan een Twilight versie vanuit Edward uit.


    Physics is awesome

    Ik zou het nog wel lezen, al is het maar omdat ik het echt grappig vind. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Quokka schreef:
    Ik probeer nog steeds te bevatten dat ze dit heeft gedaan en ondertussen heb ik alle reacties gelezen.

    Wat bezielde haar in vredesnaam? Nu ben ik toch wel teleurgesteld in haar. Ik had niet gedacht dat ze het succes op die manier zou uitmelken, geef dan een Twilight versie vanuit Edward uit.


    Dat wilde ze doen, maar het werd gelekt en toen stopte ze ermee. Ze was er weer aan begonnen en toen kwam Grey uit, daarna had ze gewoon geen zin meer.


    Your make-up is terrible

    Dat eerste wist ik het, maar ik twijfelde of dat waar was. 50 shades of grey was dus echt eerst een fanfictie van Twilight?!

    Was Grey dan in het begin (toen het nog een fanfictie was) een vampier?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Dat eerste wist ik het, maar ik twijfelde of dat waar was. 50 shades of grey was dus echt eerst een fanfictie van Twilight?!

    Was Grey dan in het begin (toen het nog een fanfictie was) een vampier?


    Yap. 8D

    Haha, ja hij was eerst Edward.


    Your make-up is terrible

    Quokka schreef:
    Dat eerste wist ik het, maar ik twijfelde of dat waar was. 50 shades of grey was dus echt eerst een fanfictie van Twilight?!

    Was Grey dan in het begin (toen het nog een fanfictie was) een vampier?


    Ja het was eerst een twilight fanfictie. Dat staat ook helemaal in het begin van het boek. :')

    Van grey weet ik het niet want ik heb het eerste boek nooit uitgelezen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Needles schreef:
    (...)

    Yap. 8D

    Haha, ja hij was eerst Edward.


    Waarom ben ik hier überhaupt verbaasd over? Na alles wat ik qua fanfictie heb gelezen, zou ik toch niet verbaasd moeten zijn.


    Physics is awesome

    Wauw. Nope not gonna buy or read it. Ik vind alleen The Short Second Life of Bree Tanner goed. Verder mag ze wat mij betreft een cursus creative writing gaan volgen, want nu maakt ze zichzelf en haar eigen bestseller gewoon belachelijk in een poging grappig te zijn.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2015 - 8:26 ]


    Happy Birthday my Potter!