• http://newsmonkey.be/article/54287

Na dit gezien te hebben, heb ik wel respect voor de betareaders die dit dagelijks tegenkomen, sommige zijn écht ergerlijk.

Maar mijn vraag is dus hoe schrijf je nou sowieso (dit is de speling die ik door de jaren heb geleerd.)?

Om het topic nuttig te houden: wat is volgens jou de meest ergerlijke taalfout?

Sorry als het fout staat.

"Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

Morticia schreef:
    I gotta admit: aan de meeste punten heb ik me vooral vroeger (en soms zelfs hedendaags) schuldig gemaakt.

+ Ik schrijf zelf altijd zoiezo, maar ik weet wel dat het sowieso is. Ik heb alleen geen zin om dat te veranderen of iets. Idunno, ik heb er geen erg in ofzo.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Td fouten maak ik zelf erg veel. Waar ik me echt aan erger zijn dan en als fouten...

What do we say to the god of death? ''Not today.''

Gunnulfsen schreef:
    Sowieso is zo'n makkelijk woord maar zoveel mensen schrijven het verkeerd, zelfs docenten. En wat ik dodelijk irritant vind is mensen die een spatie zetten tussen het laatste woord uit hun zin en het leesteken. Een klasgenootje van mij (6V) doet dat altijd en ik snap het niet. Waarom zou je zo typen ?
    En word(t), je vult toch gewoon loop(t) in en dan zie je of er een t aan moet of niet?
    Of -t of -d aan 't einde van een woord. Simpele regeltjes...

Helaas gaat het niet zo makkelijk als "simpele regeltjes" leren. Heel veel leerlingen hebben moeite met de klassieke regelmethode en het is dus aan de docent om te een andere manier te vinden om de leerlingen het goed aan te leren, maar dat gebeurt nog niet overal.

Big girls cry when their hearts are breaking

Ziegler schreef:
    (...)

Helaas gaat het niet zo makkelijk als "simpele regeltjes" leren. Heel veel leerlingen hebben moeite met de klassieke regelmethode en het is dus aan de docent om te een andere manier te vinden om de leerlingen het goed aan te leren, maar dat gebeurt nog niet overal.

Dat snap ik! Maar als er in mijn jaar een toets wordt gegeven waarvoor we letterlijk alle spellingsregels moeten leren en oefenen, en er dan nog steeds mensen 'hij heeft gekochd' schrijven, vind ik dat toch echt wel een kwestie van leren.

I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

Ik word altijd super zenuwachtig van dit soort topics, omdat ik sowieso de helft van die fouten dikwijls maak en het niet eens doorheb, haha. Maar zolang iemand zijn best doet het goed te doen, vind ik het persoonlijk nooit zo vervelend. Het is vooral dat wanneer iemand het geen reet kan schelen hoe fout hij/zij schrijft of praat en ook je tips/verbeteringen in de wind slaat, ik echt geïrriteerd raak. Ik ben bijvoorbeeld echt zo'n als/dan verbeteraar, omdat het gewoon heel duidelijk fout klinkt als je het mij vraagt, maar mensen willen het vaak niet eens goed doen en dan krijg ik echt moordneigingen, ghehe :Y)

Happy Birthday my Potter!

Gunnulfsen schreef:
    (...)

Dat snap ik! Maar als er in mijn jaar een toets wordt gegeven waarvoor we letterlijk alle spellingsregels moeten leren en oefenen, en er dan nog steeds mensen 'hij heeft gekochd' schrijven, vind ik dat toch echt wel een kwestie van leren.

Oei dat is inderdaad wel een grote fout, haha. Dat vind ik inderdaad ook dat het geleerd kan worden!

Big girls cry when their hearts are breaking

Ik kan vooral niet tegen fouten die gewoon zo onlogisch zijn, dat niemand anders ze maakt, en dan vraag ik me soms af 'hoe kom je er in godsnaam op om dat woord zo te schrijven?'
    Of d/t fouten. Of constructiefouten.
    Vraag maar aan mijn zusje, die telkens gek wordt als ik haar nog maar aankijk terwijl ze iets moet schrijven voor school :')

But I still have this faith in the truth of my dreams.

Margherita schreef:
    Ik kan vooral niet tegen fouten die gewoon zo onlogisch zijn, dat niemand anders ze maakt, en dan vraag ik me soms af 'hoe kom je er in godsnaam op om dat woord zo te schrijven?'
    Of d/t fouten. Of constructiefouten.
    Vraag maar aan mijn zusje, die telkens gek wordt als ik haar nog maar aankijk terwijl ze iets moet schrijven voor school :')

Ooh, ik ken iemand die altijd 'begong' schrijft in plaats van 'begon'. Hoe zie je nou niet dat niemand dat doet?

Your make-up is terrible

Needles schreef:
    (...)

Ooh, ik ken iemand die altijd 'begong' schrijft in plaats van 'begon'. Hoe zie je nou niet dat niemand dat doet?

Ehh *eyewtiches*

Al moet ik met het schaamrood op mijn wangen toegeven dat mijn brein vorige week zo mush was, dat ik 'zij' typte in plaats van 'zei' ;-;

But I still have this faith in the truth of my dreams.

Margherita schreef:
    (...)

Ehh *eyewtiches*

Al moet ik met het schaamrood op mijn wangen toegeven dat mijn brein vorige week zo mush was, dat ik 'zij' typte in plaats van 'zei' ;-;

Die fout vind ik logischer dan gekochd en begong, ja sorry hoor maar je ziet toch dat het niet klopt?

En soms verwissel ik zei en zij ook nog wel hoor :Y)

"Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

Ziegler schreef:
    (...)

Mijn docent heeft grappige liedjes voor de meest belangrijke basisspellingregels, haha. Ik heb ze niet echt nodig, maar vind het wel een leuk idee en denk dat het best handig kan zijn. (;

Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

Homura schreef:
    (...)
    Mijn docent heeft grappige liedjes voor de meest belangrijke basisspellingregels, haha. Ik heb ze niet echt nodig, maar vind het wel een leuk idee en denk dat het best handig kan zijn. (;

really? Ik wil ze best wel weten, gewoon uit nieuwsgierigheid :Y)

Square schreef:
    Het is inderdaad sowieso, met twee s'en. ^^

En heel eerlijk? Waar ik me het meest aan erger, veel meer dan "hun gaan" of "groter als ik", zijn mensen die ongevraagd fouten van iemand anders verbeteren. (cat)

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Margherita schreef:
    (...)

Ehh *eyewtiches*

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze fout ook nog wel eens gemaakt heb (toen ik een tijdje terug een verhaal van mezelf nakeek op spellingsfouten, kwam ik hem meerdere keren tegen). Of dat ik 'ligt' schreef in plaats van 'licht' of zoiets, maar ik denk dat je dat soort fouten eerder maakt, omdat het allebei bestaande woorden zijn en je er daardoor makkelijker overheen kijkt als je het terugleest.

"Take my advice; I don't use it anyway."

De fouten die ik het meest maak zijn toch wel de dt-fouten.

Fouten die ook veel gemaakt worden, zijn contaminaties. Denk aan overnieuw, uitprinten, nachecken, optelefoneren, duur kosten... Dit soort fouten maak ik zelf volgens mij niet vaak, maar ik kom ze wel veel tegen.

[ bericht aangepast op 6 okt 2015 - 22:10 ]

Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…