• In de nacht van zondag op maandag is een bijzonder verschijnsel aan de hemel te zien: een maansverduistering die samenvalt met een supermaan. Resultaat: een grote donkerrood gekleurde volle maan.
    De baan van de maan is niet precies rond. Soms staat de satelliet dichter bij de aarde, soms verder weg. Tijdens een supermaan is de afstand het kortst en kan de maan 14 procent groter lijken en 30 procent helderder schijnen.
    Dat zo'n supermaan samenvalt met een totale maansverduistering, komt niet vaak voor. De laatste keer was in 1982.
    Het weer zit zondagnacht waarschijnlijk mee. Er wordt weinig bewolking verwacht. Alleen mist zou roet in het eten kunnen gooien, meldt Weerplaza.


    Superbloedmaan en apocalyps

    In Nederland begint de eclips om 02.11 uur. De totale verduistering duurt van 04.11 uur tot 05.24 uur. Om 07.25 uur is de maan weer helemaal uit de schaduw van de aarde.
    Onheilsprofeten zien de komende 'superbloedmaan' als een teken voor de naderende apocalyps, ook omdat het al de vierde eclips is sinds april vorig jaar. Een christelijke groep in de VS voorziet wereldwijd overstromingen, aardbevingen en mogelijk een kernoorlog.
    Volgens een Brits getijdenbureau heeft de positie van de maan wel invloed op de zeespiegel, maar zal de die nauwelijks hoger zijn door de supermaan.
    Ook ruimtevaartorganisatie NASA ziet geen reden tot doemdenken. "Het zijn gewoon bewegende hemellichamen", zegt Noah Petro van NASA's Goddard Space Flight Center. "Hun banen brengen ze af en toe in een positie waar alles samenvalt. Als dat gebeurt kun je drie of vier eclipsen achter elkaar zien of een eclips en een supermaan."

    Wie de verduisterde supermaan zondagnacht mist, moet weer een paar jaar wachten. De volgende is in 2033.


    Bron: nos.nl


    26 - 02 - '16

    't mooiste was nog "the shining edge" bij het eind. Oh wauw dat was prachtig!
    Ook was het de eerste keer dat ik vallende sterren heb gezien.
    Kortom; dit was de mooiste nacht die ik heb meegemaakt ^^

    Tunes schreef:
    't mooiste was nog "the shining edge" bij het eind. Oh wauw dat was prachtig!
    Ook was het de eerste keer dat ik vallende sterren heb gezien.
    Kortom; dit was de mooiste nacht die ik heb meegemaakt ^^


    Volgende maand weer een grote vallende sterrengroep (:


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    (...)

    Volgende maand weer een grote vallende sterrengroep (:


    ... en tegen die tijd heb ik een date ik ga ervoor.


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    ... en tegen die tijd heb ik een date ik ga ervoor.


    Ik wil ook een date met jou (cat)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ^ I laughed :')

    Mercator schreef:
    (...)

    Ik wil ook een date met jou (cat)


    alleen als jij betaalt


    i put the fun in funeral

    Ok


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik wil de plek middenin.

    -
    Moet zeggen dat de foto's best gaaf zijn trouwens, maar denk niet ik zelf langer dan 10 seconden zou kijken. Tenzij alles een rode gloed zou hebben, maar dat viel wel mee, geloof ik


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    Ik wil de plek middenin.

    -
    Moet zeggen dat de foto's best gaaf zijn trouwens, maar denk niet ik zelf langer dan 10 seconden zou kijken. Tenzij alles een rode gloed zou hebben, maar dat viel wel mee, geloof ik

    sorry daar ga ik al zitten creepen terwijl ik al hun eten opeet

    Als die sterrenregen nou ook eens gewoon op een vrijdag of zaterdag valt zou het wel fijn zijn. Allemaal zombies vandaag op school. (cat)

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 23:46 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Yo saar onze date wordt wel wat crowded


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    Yo saar onze date wordt wel wat crowded


    I get it! Ongewenst D:


    Sarah = ongewoon sexy

    Mercator schreef:
    Yo saar onze date wordt wel wat crowded


    als ze maar betalen


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    als ze maar betalen


    Eens (cat)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mercator schreef:
    (...)

    Eens (cat)


    0.50 euro p.p? Het moet zeker niet duurder worden dan de meeste openbare toiletten


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga mee op de date, over iedereen heen liggen en ongepaste dingen zeggen waar niemand om moet lachen, zodat er ongemakkelijke stiltes ontstaan.


    Tijd voor koffie.