Eens en Oneens. - Ik vind niet dat je moet internetten, sms'en, Whatsappen, bellen, oid op je mobiel als je aan het fietsen bent. Ikzelf doe dit ook wel 'ns vluchtig, maar merk dan toch dat ik niet meer goed op het verkeer letten kan. Het is inderdaad net als in de auto: je zit achter een stuur, je bestuurt een voertuig en je neemt deel in het verkeer. Welliswaar met een iets minder gevaarlijk voertuig, maar toch kun je goede ongelukken veroorzaken! Dus ik vind dat dat ding gewoon in je broekzak, tas of jas, achter je bh of waar dan ook hoort, maar niet in je hand. Daarentegen vind ik wel dat je muziek mag luisteren, mits je nog wat van het verkeer horen kan. Ik luister vaak maar met één oortje, soms met twee oortjes maar dan zacht, zodat ik mijn omgeving ook nog horen kan. (Ok, niet de vogeltjes, maar de auto's enz.) Dit vind ik geen probleem en ook niet echt iets wat niet mag.. De reden 'je hoort het verkeer niet', vind ik onjuist: je kunt er één dragen, je kunt het zacht zetten EN... In de auto heb je ook een radio en hoor je ook niet al het verkeer aankomen!
Dus: Mobiel op de fiets mag. Maar niet in je hand!
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.