• De stelling van deze week luidt:
    Het gebruik van mobiele telefoons op de fiets moet, net zoals in België, verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind dit een hele moeilijke.
    Mijn eerste reactie was, DAFUQ? Ik vind al die kleine regeltjes echt nergens op slaan en de overheid wordt steeds meer een betuttelend Big-Brother-like dinges. En daar ben ik het absoluut NIET mee eens. Niet, dus.
    Zo vind ik het ook 'prima', niet het juiste woord maar boeien als mensen door eigen toedoen een ongeluk krijgen. Bijv zuipen, mobiel of idk what else. Aan de andere kant, andere weggebruikers moeten we voor hun beschermen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ik kan er niet tegen als mensen ongelukken veroorzaken waaraan anderen serieuze verwondingen overhouden.

    Dus ik houd me even neutraal hier :Y)

    Ik ben het er mee eens. Er is een reden waarom het niet is toegestaan achter het stuur en dat is dan ook elk stuur. Ik gebruik nooit mijn gsm terwijl ik aan het rijden ben, zowel bij mijn auto als bij de fiets. Dan zet ik me even aan de kant en stuur ik het berichtje. Het leidt je enorm af en ook al kan je misschien niet zo veel schade toebrengen aan anderen als bij de auto, kan je jezelf er wel ongelofelijk in de problemen mee brengen. Een ongeluk is zo gebeurd.


    What would Emma do?

    Knopfler schreef:
    (...)

    Voor dat soort situaties moet je echt een fuck-you-attitude kunnen creëren. Als ik echt in the middle of nowhere zit op een pad waar enkel fietsers en voetgangers zitten en ik zie niemand anders, dan bel ik al eens heel op een verdwaalde keer, maar ik zou het van mijn leven niet in mijn hoofd krijgen dat te doen waar ik andere mensen bij zie - omdat dat gewoon gevaarlijk is. Daarbij, hoe weet je of iets belangrijk is? Ik steek mijn gsm altijd in mijn boekentas zodat ik niet verleid zou worden er wat op te doen. Je kunt aan een oproep niet zien of-ie belangrijk is en dan moet je je afvragen: Nou gewoon even niet opnemen of mijn leven riskeren in 't verkeer?


    Nou, als je iets belangrijks verwacht, zoals een telefoontje van de dokter o.i.d., en verder nooit gebeld wordt...

    Ik heb m'n gsm ook altijd in m'n tas zitten, maar als ik een belangrijk telefoontje verwacht dan stop ik 'm in m'n jaszak. ook als ik geen tas bij me heb zit hij in m'n jaszak, maar dan wordt ik nog wel eens verleid om te gaan whatsappen o.i.d.

    Daarbij scheelt het ook dat ik in de middle of nowhere woon en op het fietspad bijna nooit iemand rijdt totdat ik in de bewoonde wereld ben, en dat ik nooit gebeld wordt tenzij het écht belangrijk is, haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eens. Je kan niet én op het verkeer letten én bezig zijn met je telefoon. Als het zo belangrijk is sta je maar even stil. Stel je veroorzaakt wel een ongeluk omdat jij niet aan het opletten bent en de tegenpartij raakt gewond; dan moet je je echt even af gaan vragen of het het waard is dat ene berichtje naar je vriendin te sturen terwijl je jezelf en anderen er mee in gevaar brengt.

    @Lupton, ook dan kan je alsnog later je doktor terug bellen of stil gaan staan, dus zelfs dan, zou je eigenlijk niet bezig moeten zijn met je telefoon.

    Helemaal mee eens. Je brengt gewoon jezelf en anderen in gevaar. Persoonlijk vind ik bovendien dat muziek luisteren ook verboden zou moeten worden, aangezien je het verkeer veel minder hoort.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ergens ben ik het er mee eens, omdat ik meegemaakt heb wat het kan veroorzaken. Met onze klas gingen we op sportdag met de fiets, een klasgenoot van mij fietste achter een andere klasgenoot van mij, maar ze was terwijl aan het sms'en. Uiteindelijk reed zij dus in het wiel van de klasgenoot voor haar en vielen ze beiden op straat. Bij de ene viel de fiets op haar en de andere kon de dag erna met krukken naar school komen. Op zich viel dit nog mee, maar stel dat je op die manier onder een auto komt? Levensgevaarlijk.


    16 - 09 - '17

    Raylen schreef:
    Eens. Je kan niet én op het verkeer letten én bezig zijn met je telefoon. Als het zo belangrijk is sta je maar even stil. Stel je veroorzaakt wel een ongeluk omdat jij niet aan het opletten bent en de tegenpartij raakt gewond; dan moet je je echt even af gaan vragen of het het waard is dat ene berichtje naar je vriendin te sturen terwijl je jezelf en anderen er mee in gevaar brengt.

    @Lupton, ook dan kan je alsnog later je doktor terug bellen of stil gaan staan, dus zelfs dan, zou je eigenlijk niet bezig moeten zijn met je telefoon.


    Jap, anders mag die dokter straks naar jou komen door een accident. Well, dan kan hij zijn praatje wel doen, maar efficiënt is 't niet. :')

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 21:50 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mee eens

    Je hebt mensen zoals m'n broer, die tegen lantaarns oprijden om dat ze op zijn mobieltjes zitten ( 2x zelfs)

    Ik ben zelf ook schuldig aan telefoon gebruik op de fiets, maar ik let altijd wel prima op.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Ik ben het er mee eens maar ik heb ook weleens de GPS/ navigatie nodig, dat moet wel kunnen vind ik


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik vind het best interessant om te zien hoe er zo'n verschil zit in meningen over dit waar het mag en waar het niet mag - er ligt een duidelijke scheidingslijn en dat vind ik echt leuk om te zien. Dat maakt een discussie net zo leuk. (krul)

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik ben het er mee eens maar ik heb ook weleens de GPS/ navigatie nodig, dat moet wel kunnen vind ik


    Je vraagt het? Als ik ergens de weg niet weet, zoek ik het van tevoren op en anders vraag ik het - is trouwens minder geldverspilling aan 3G. (krul)

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 23:00 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    Ik vind het best interessant om te zien hoe er zo'n verschil zit in meningen over dit waar het mag en waar het niet mag - er ligt een duidelijke scheidingslijn en dat vind ik echt leuk om te zien. Dat maakt een discussie net zo leuk. (krul)

    (...)

    Je vraagt het? Als ik ergens de weg niet weet, zoek ik het van tevoren op en anders vraag ik het - is trouwens minder geldverspilling aan 3G. (krul)


    Dan moet je ook maar net iemand kunnen vinden die je helpen wilt :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sciles schreef:
    (...)

    Dan moet je ook maar net iemand kunnen vinden die je helpen wilt :')


    Als je je GPS wil gebruiken, kan je je ook even aan de kant zetten. Dat is veel veiliger ;)


    What would Emma do?

    Sciles schreef:
    (...)

    Dan moet je ook maar net iemand kunnen vinden die je helpen wilt :')


    Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt moeite mee. Als iemand voorbij komt en ik vraag het, heb ik altijd antwoord gekregen (als die mensen het wisten, natuurlijk). Ik weet niet of daar zo'n verschil in zit tussen Nederland en België, maar ik heb er nooit echt een probleem mee gehad.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens, ik heb vaak genoeg gehad dat ik bv onderweg was naar de winkel en dat mijn moeder me belde om nog wat extra's mee te nemen, of om iets te halen bij een andere winkel. Ik ga niet uitgebreid zitten bellen of wappen, maar even een berichtje of een kort telefoontje moet kunnen. Ik heb nog bijna nooit een ongeluk ermee gehad en ik luister ook 99 van de 100 keer muziek. Maar misschien komt dit ook wel omdat ik in een klein provinciestadje woon waar het nooit heel druk is.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Anzu schreef:
    (...)

    Als je je GPS wil gebruiken, kan je je ook even aan de kant zetten. Dat is veel veiliger ;)


    Als ik GPS gebruik, dan laat die de route zien en over hoeveel meter ik af moet slaan, dan werkt het niet om steeds aan de kant te gaan stoppen :')

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 23:11 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered