• De stelling van deze week luidt:
    Het gebruik van mobiele telefoons op de fiets moet, net zoals in België, verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sciles schreef:
    (...)

    Als ik GPS gebruik, dan laat die de route zien en over hoeveel meter ik af moet slaan, dan werkt het niet om steeds aan de kant te gaan stoppen :')


    Dat klopt, maar kijken hoef in principe niet als je geluid aan hebt en je navigatie vertelt waar je heen moet :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sciles schreef:
    (...)

    Als ik GPS gebruik, dan laat die de route zien en over hoeveel meter ik af moet slaan, dan werkt het niet om steeds aan de kant te gaan stoppen :')


    Tja, op die manier. Ik bedoelde eigenlijk gewoon wanneer je 'm aanzette en instelde, je GPS. Dat zou ik van mijn leven niet doen als ik op de fiets zit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Denk ook vooral dat het verschil heel erg ligt tussen wáár een persoon woont. Als je het topic doorleest zijn mensen uit drukke steden eerder geneigd eens te zeggen dan mensen die in een klein stadje wonen, waarschijnlijk omdat die ongelukken n.a.v telefoongebruik minder horen in hun eigen omgeving.

    Gps is in principe ook geen probleem, maar ga even aan de kant staan. Loop je direct niet het risico om per ongeluk verkeerd af te slaan en weer terug te moeten fietsen. Geld ook voor als je boodschappen aan het doen bent, je moeder kan je ook even sms'en en dan kan je kijken wanneer je afstapt en je fiets weg hebt gezet. Waarom je laten afleiden als het ontzettend gevaarlijk is?

    Ik vind dat bellen op de fiets wel gewoon toegestaan moet zijn. Met één hand aan het stuur kan je namelijk nog steeds erg goed opletten. Of desnoods bel je via je oordopjes. Ik vind wel dat sms'en, whatsappen enz. verboden moet worden. Het is eigenlijk bizar hoeveel fietsers daardoor niet op kunnen letten in het verkeer.


    Who thinks sunshine brings happiness, has never danced in the rain.

    Tinkerbellss schreef:
    Ik vind dat bellen op de fiets wel gewoon toegestaan moet zijn. Met één hand aan het stuur kan je namelijk nog steeds erg goed opletten. Of desnoods bel je via je oordopjes. Ik vind wel dat sms'en, whatsappen enz. verboden moet worden. Het is eigenlijk bizar hoeveel fietsers daardoor niet op kunnen letten in het verkeer.


    Wat ik me dan afvraag is wat voor jou het verschil is tussen bellen achter het stuur van een auto en bellen achter het stuur van een fiets - buiten dan het feit dat je bij ongelukken wellicht eerder zelf gewond gaat zijn dan iemand anders, zoals je vaker voor hebt in een auto.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Wat ik me dan afvraag is wat voor jou het verschil is tussen bellen achter het stuur van een auto en bellen achter het stuur van een fiets - buiten dan het feit dat je bij ongelukken wellicht eerder zelf gewond gaat zijn dan iemand anders, zoals je vaker voor hebt in een auto.


    Ik vind dat je hier volledig gelijk in hebt. ^^ Bellen op de fiets blijft gewoon gevaarlijk. Je kan veel minder snel remmen als het nodig moest zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Starlord schreef:
    Eens. Als je deelneemt aan het verkeer moet je opletten op de weg. Anders breng je jezelf en anderen in gevaar.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zie constant mensen op hun telefoons kijken als ze op de fiets zitten, en ze staren echt alleen maar naar het schermpje, zonder op te kijken. Als er dan een auto aankomt, schrikken ze en gaan ze snel aan de kant - want je kan echt niet recht vooruit fietsen als je niet goed oplet.
    Ik gebruik mijn telefoon nooit op de fiets, zelfs niet voor muziek. Door de wind kan ik het vaak niet eens horen en ik heb geen zin om mijn oren te verpesten. Zodra je deelneemt aan het verkeer, vind ik dat je telefoon in je tas of zak moet blijven zitten, tot je op plek van bestemming aan bent gekomen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Is dat het niet al?

    Niet eens, ze mogen het zelf weten, alleen als het fout gaat is het hun schuld :P


    tiptoe through the tulips...

    Gaterne schreef:
    Is dat het niet al?


    Ik citeer de wat er op de website van de overheid staat:

    Waarom is telefoneren tijdens het fietsen niet verboden?
    Omdat fietsen, gelet op hun geringe gewicht en de geringe snelheid die ermee wordt bereikt, aanzienlijk minder gevaar op de weg opleveren.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 18:27 ]


    26 - 02 - '16

    Kilig schreef:
    (...)


    Ik ga zo'n 25 km per uur, dat is scooter snelheid en daar mag je toch ook niet op telefoneren? :W


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Ik ga zo'n 25 km per uur, dat is scooter snelheid en daar mag je toch ook niet op telefoneren? :W


    Ik vind het ook bullshit, maar ja, zo staat het toch echt op die site ;x


    26 - 02 - '16

    Bostick schreef:
    (...)

    Ik ga zo'n 25 km per uur, dat is scooter snelheid en daar mag je toch ook niet op telefoneren? :W

    Maar ga je ook 25 km/u als je telefoneert? Volgens mij fietst iedereen automatisch langzamer als 'ie bezig met andere dingen tijdens het fietsen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kilig schreef:
    (...)

    Ik vind het ook bullshit, maar ja, zo staat het toch echt op die site ;x


    Wat een onzin zeg, die overheid.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.