• De stelling van deze week luidt:
    Het gebruik van mobiele telefoons op de fiets moet, net zoals in België, verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens.


    26 - 02 - '16

    Als een van de gebruikers ben ik er toch mee eens. Het gebruik maken van mobiele telefoons blijft gevaarlijk op het verkeer. Hoe voorzichtig je ook mag zijn.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 5:31 ]

    Ligt eraan - bellen of muziek luisteren vind ik dat wel gewoon moet kunnen, maar om echt bezig te zijn ermee en niet het grootste gedeelte van je aandacht voor het fietsen besteedt, dat mag best illegaal worden van mij.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik woon in België, en ik ben eens dat het verboden is.
    Maar als ik naar school ga -altijd met de fiets- rijd ik in een rustig baantje enkel voor fietsers, dus vind ik dat je daar wel muziek mag luisteren.
    En ik had totaal geen idee dat die wet bestond haha

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 9:08 ]


    " A real girl isn't perfect and a perfect girl isn't real " - Harry Styles

    Ik kom ook uit België en ik vind het een goede wet.
    Al overtreed ik hem eerlijk gezegd vaak genoeg.


    ain't no rest for the wicked.

    Oneens en eens als ik lang moet fietsen, dan komt het nog wel eens voordat ik geen leuk liedje luister en dan moet ik deze gewoon veranderen en soms duurt dat nu eenmaal even. Maar dat betekent niet dat ik niet op de weg Let....


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik ben het hier helemaal mee eens, sommige rijden zo asociaal op de weg doordat ze muziek zitten te luisteren en dit zo hard staat merken ze vaak niet eens dat er een auto achter zich rijdt en rijden ze vaak zonder te kijken of richting aan te geven de weg schuin over (levensgevaarlijk, want als automobilist moet je dat allemaal maar ruiken zeker?) -dit is gebaseerd op wat ik dagelijks zie, dus nee ik klets niet zomaar uit mijn nek. Of ze zitten zo druk te app'en of sms'en dat alles om zich heen er niet toe doet. Ik vind dat we tegenwoordig veel te verslaafd zijn aan onze telefoons. Als je deel neemt aan het verkeer moet je gewoon niet met je telefoon bezig zijn vind ik. Een automobilist mag ook niet bezig zijn met zijn telefoon achter het stuur dus waarom zou dat voor een fietser of voetganger anders moeten zijn? We delen allemaal mee aan het verkeer, niet alleen mensen die in een auto zitten. Ik zou er niets op tegen hebben als dit ook doorgevoerd zou worden in Nederland.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 9:36 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik kom uit België en ik vind het een hele goede wetgeving. Het is op z'n minst zo gevaarlijk als achter het stuur van een auto met je gsm bezig te zitten, want dan heb je geen aandacht meer voor de weg - of toch in even veel. Je kan niet even veel aandacht aan de weg besteden als je tegelijk aandacht besteed aan je gesprek/spel/liedje. In het verkeer moet je gehoor top zijn - een en moet je ook gewoon opletten. Het is dubbel zo gevaarlijk voor jou en daarbij - als je een ongeluk hebt met een auto, is het sowieso wellicht weer de schuld van die bestuurder, terwijl de fietser niet op de weg lette en, als voorbeeld, misschien daarbovenop nog eens van links kwam en toch is het sowieso deels de schuld van de auto omdat jij een zwakke weggebruiker bent. Fietsen met je gsm in de aanslag maakt het verkeer er echt niet veiliger op.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn eerste reactie als Belg: 'is dat verboden in België?' o_o
    Maar daar ben ik het mee eens. Ik kan het zelf niet, want dan let ik totaal niet op waar ik fiets. Hoe kan iemand anders dat dan wel?


    Let the Night embrace you

    Gedeeltelijk eens. Op lange rustige fietspaden in mijn rustige dorp vind ik het prima kunnen om muziek te luisteren en af en toe op mijn mobiel te doen. Daarentegen, doordeweeks in Utrecht moet ik het niet proberen om met mijn mobiel te prutsen op de fiets, want dan word ik binnen 5 seconden aangereden.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Nyx schreef:
    Mijn eerste reactie als Belg: 'is dat verboden in België?' o_o
    Maar daar ben ik het mee eens. Ik kan het zelf niet, want dan let ik totaal niet op waar ik fiets. Hoe kan iemand anders dat dan wel?


    Mag inderdaad niet, heb ik gehoord tijdens mijn verkeerslessen. Ergens waren ze wel interessant, though. :Y) Zelfs niet om als licht te gebruiken, je mag hem niet vast hebben. Ik vind het eigenlijk best wel logisch.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    In een drukke stad misschien, in een weiland of op een rustige weg maakt t minder uit zo lang je niet smst. Muziek luisteren moet wel kunnen sowieso, ben nooit aangereden terwijl ik dat deed (wel eens doordat een auto besloot te parkeren op een kruispunt). Mijn mening is hier een beetje over verdeeld. Telefoneren op een rustige weg met de fiets is ok, smsn in een drukke stad niet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens.. Zijn bij ons in het dorp de laatste paar jaar een aantal jongeren aan gestorven..
    Als automobilist kan ik me er ook super erg aan irriteren.. Er zullen vast jongeren zijn die dit tegelijk kunnen, maar dat geld lang niet voor iedereen..
    Het gebruik van mobiele telefoon in de auto mag van mij veel zwaarder beboet worden.. (mits niet handsfree natuurlijk!)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Als je nou net gebeld wordt terwijl je met haast ergens heen bent en het is belangrijk, of je moet even bellen om te melden dat je later komt o.i.d., en je kan niet afstappen terwijl je belt, dan kan dat wel denk ik. Bellen moet gewoon kunnen.

    Maar whatsappen of sms'en op de fiets is geen goed idee, want dan ben je minder oplettend. Ik luister zelf ook nooit muziek op de fiets omdat ik dan nooit de vrachtwagens of brommers/motors aan kan horen komen en dan dus niet weet wanneer ik opzij moet of even uit moet kijken en niet zomaar gaan slingeren o.id.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eens. Als je deelneemt aan het verkeer moet je opletten op de weg. Anders breng je jezelf en anderen in gevaar.


    Happy Birthday my Potter!