• De stelling van deze week luidt:
    Het gebruik van mobiele telefoons op de fiets moet, net zoals in België, verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Galathynius schreef:
    (...)
    Maar ga je ook 25 km/u als je telefoneert? Volgens mij fietst iedereen automatisch langzamer als 'ie bezig met andere dingen tijdens het fietsen.


    Ik zit sowieso niet op mijn mobiel op de fiets, ik ben niet levensmoe, lol.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Wat een onzin zeg, die overheid.


    Yup. Zo zijn er nog veel meer dingen waar ik het niet mee eens ben, maar dat is niet bestemd voor dit topic.


    26 - 02 - '16

    Kilig schreef:
    (...)

    Yup. Zo zijn er nog veel meer dingen waar ik het niet mee eens ben, maar dat is niet bestemd voor dit topic.


    Jaa, ik hou me daar ook maar stil over, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ah, de geringe snelheid. Ik vraag me af of ze erover nagedacht hebben dat die auto's die van rechts komen wél een snelheid hebben die fataal kan zijn?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bostick schreef:
    (...)

    Ik zit sowieso niet op mijn mobiel op de fiets, ik ben niet levensmoe, lol.

    Uiteraard wil ik wel dood, als ik google maps gebruik om niet te verdwalen. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eens


    It's high noon.

    Nyx schreef:
    Mijn eerste reactie als Belg: 'is dat verboden in België?' o_o
    Maar daar ben ik het mee eens. Ik kan het zelf niet, want dan let ik totaal niet op waar ik fiets. Hoe kan iemand anders dat dan wel?


    Lang Leve Pizza

    Galathynius schreef:
    (...)
    Uiteraard wil ik wel dood, als ik google maps gebruik om niet te verdwalen. :')


    Dat zeg ik toch niet, jezus.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik woon in België, en wist niet dat het verboden was (muziek luisteren wel).
    Bovendien krijg ej vaak getoeter als je even je gsm checkt op de fiets; autobestuurders accepteren het niet terwijl ze zelf wel spelletjes iztten te spelen achter het stuur.
    Eens.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Abstergo schreef:
    (...)

    Dat zeg ik toch niet, jezus.

    Jij bent niet levensmoe aangezien je geen telefoon gebruikt op de fiets, draai dat om dan ben ik duidelijk wel levensmoe.

    OT: Ik ben het oneens met deze stelling. Ik vind het juist fijn dat de overheid ons niet loopt te baby'en en aangeeft dat ze ons verantwoordelijk genoeg vindt om zelf te beslissen waar je wel en niet je telefoon kan gebruiken. Mijn ervaring met de echte whatsappers is dat zij zo fucking sloom rijden dat ze daadwerkelijk voor elke dreiging kunnen remmen. Ook doen zij dit vrijwel altijd op fietsbanen, niet op de openbare weg. Als ze dat niet zo doen en er gebeurt iets, dan is dat hun eigen schuld. Sowieso heb ik geen probleem met mensen die bellen op de fiets, je ziet dan nog gewoon prima wat er om je heen gebeurd. Ikzelf zou niet zonder mijn tellie op de fiets kunnen tbh, ik ben altijd verdwaald en ik ga dan of bellen of ik gebruik google maps. Dus ja, oneens.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Galathynius schreef:
    (...)
    Jij bent niet levensmoe aangezien je geen telefoon gebruikt op de fiets, draai dat om dan ben ik duidelijk wel levensmoe.

    OT: Ik ben het oneens met deze stelling. Ik vind het juist fijn dat de overheid ons niet loopt te baby'en en aangeeft dat ze ons verantwoordelijk genoeg vindt om zelf te beslissen waar je wel en niet je telefoon kan gebruiken. Mijn ervaring met de echte whatsappers is dat zij zo fucking sloom rijden dat ze daadwerkelijk voor elke dreiging kunnen remmen. Ook doen zij dit vrijwel altijd op fietsbanen, niet op de openbare weg. Als ze dat niet zo doen en er gebeurt iets, dan is dat hun eigen schuld. Sowieso heb ik geen probleem met mensen die bellen op de fiets, je ziet dan nog gewoon prima wat er om je heen gebeurd. Ikzelf zou niet zonder mijn tellie op de fiets kunnen tbh, ik ben altijd verdwaald en ik ga dan of bellen of ik gebruik google maps. Dus ja, oneens.


    Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland zit, maar als je in België in een aanrijding betrokken raakt met een zwakke weggebruiker (als niet zwakker weggebruiker, uiteraard), is het praktisch altijd jouw fout, tenzij je kunt bewijzen dat die persoon zelfmoord wilde plegen. Ik weet er het fijne niet van, maar het is zoiets en om eerlijk te zijn vermijd ik zo'n situaties liever.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland zit, maar als je in België in een aanrijding betrokken raakt met een zwakke weggebruiker (als niet zwakker weggebruiker, uiteraard), is het praktisch altijd jouw fout, tenzij je kunt bewijzen dat die persoon zelfmoord wilde plegen. Ik weet er het fijne niet van, maar het is zoiets en om eerlijk te zijn vermijd ik zo'n situaties liever.

    Dat is hier ook zo. Ik rijd ook auto en ik heb gewoon geleerd om heel goed op te letten. Op het moment dat ik een fietser spot moet je je gewoon aanpassen en op je hoede zijn. Ze hoeven namelijk niet per se op hun tel te kijken om gevaarlijk te zijn. :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Verboden gaat wel ver hoor
    Ik bedoel, een boete voor fietsen met een telefoon??


    You can't make everybody happy, you're not a Nutella jar

    Jxsmijn schreef:
    Verboden gaat wel ver hoor
    Ik bedoel, een boete voor fietsen met een telefoon??


    Voor je een boete uit kan delen moet het verboden zijn, volgens mij.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Knopfler schreef:
    (...)

    Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt moeite mee. Als iemand voorbij komt en ik vraag het, heb ik altijd antwoord gekregen (als die mensen het wisten, natuurlijk). Ik weet niet of daar zo'n verschil in zit tussen Nederland en België, maar ik heb er nooit echt een probleem mee gehad.


    Ik heb vaak genoeg rot op naar mijn kop gekregen dus ik vraag het niet meer.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."