• De stelling van deze week luidt:
    Het gebruik van mobiele telefoons op de fiets moet, net zoals in België, verboden worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lupton schreef:
    Als je nou net gebeld wordt terwijl je met haast ergens heen bent en het is belangrijk, of je moet even bellen om te melden dat je later komt o.i.d., en je kan niet afstappen terwijl je belt, dan kan dat wel denk ik. Bellen moet gewoon kunnen.

    Maar whatsappen of sms'en op de fiets is geen goed idee, want dan ben je minder oplettend. Ik luister zelf ook nooit muziek op de fiets omdat ik dan nooit de vrachtwagens of brommers/motors aan kan horen komen en dan dus niet weet wanneer ik opzij moet of even uit moet kijken en niet zomaar gaan slingeren o.id.


    Voor dat soort situaties moet je echt een fuck-you-attitude kunnen creëren. Als ik echt in the middle of nowhere zit op een pad waar enkel fietsers en voetgangers zitten en ik zie niemand anders, dan bel ik al eens heel op een verdwaalde keer, maar ik zou het van mijn leven niet in mijn hoofd krijgen dat te doen waar ik andere mensen bij zie - omdat dat gewoon gevaarlijk is. Daarbij, hoe weet je of iets belangrijk is? Ik steek mijn gsm altijd in mijn boekentas zodat ik niet verleid zou worden er wat op te doen. Je kunt aan een oproep niet zien of-ie belangrijk is en dan moet je je afvragen: Nou gewoon even niet opnemen of mijn leven riskeren in 't verkeer?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens, al woon ik in België. Ik kan me echt irriteren aan mensen die aan het sms'en/Whatsappen zijn en daardoor de hele baan rond zwalpen en niet door lijken te hebben hoe gevaarlijk dat dat is. Sinds ik zelf een keer bijna van mijn sokken werd gereden toen ik naar muziek luisterde, door een auto die ervan uitging dat ik wel in de berm zou rijden, blijven mijn oortjes mooi in mijn tas zitten :')
    Ook bellen vind ik eigenlijk te gevaarlijk, maar op bijvoorbeeld een fietswegel moet dat nog kunnen.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:25 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Lupton schreef:
    Als je nou net gebeld wordt terwijl je met haast ergens heen bent en het is belangrijk, of je moet even bellen om te melden dat je later komt o.i.d., en je kan niet afstappen terwijl je belt, dan kan dat wel denk ik. Bellen moet gewoon kunnen.

    Maar whatsappen of sms'en op de fiets is geen goed idee, want dan ben je minder oplettend. Ik luister zelf ook nooit muziek op de fiets omdat ik dan nooit de vrachtwagens of brommers/motors aan kan horen komen en dan dus niet weet wanneer ik opzij moet of even uit moet kijken en niet zomaar gaan slingeren o.id.


    Handsfree.

    Ik ben het er mee eens, al vind ik niet dat ´muziek luisteren´ onder gebruiken van je telefoon telt. Sommige mensen schijnen nogal eens te vergeten dat je ook muziek kan luisteren op een mp3 speler. Die zijn toch ook niet verboden?


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Ik ben het er mee eens, al vind ik niet dat ´muziek luisteren´ onder gebruiken van je telefoon telt. Sommige mensen schijnen nogal eens te vergeten dat je ook muziek kan luisteren op een mp3 speler. Die zijn toch ook niet verboden?


    Ik ben het met Nikki eens.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:58 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Starlord schreef:
    Eens. Als je deelneemt aan het verkeer moet je opletten op de weg. Anders breng je jezelf en anderen in gevaar.


    26 - 02 - '16

    Eens. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook andere in gevaar. Heb respect en ga aan de kant staan als je een berichtje krijgt of gebelt wordt, of wacht tot je thuis bent en bekijk het berichtje..


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    WeasIey schreef:
    Ligt eraan - bellen of muziek luisteren vind ik dat wel gewoon moet kunnen, maar om echt bezig te zijn ermee en niet het grootste gedeelte van je aandacht voor het fietsen besteedt, dat mag best illegaal worden van mij.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bostick schreef:
    Eens. Je brengt niet alleen jezelf, maar ook andere in gevaar. Heb respect en ga aan de kant staan als je een berichtje krijgt of gebelt wordt, of wacht tot je thuis bent en bekijk het berichtje..

    Hier ben ik het mee eens, dus ook eens voor de stelling.

    Muziek lusiteren moet kunnen, maar een koptelefoon is ook niet superhandig, wnart dan hoor je de omgeving niet meer.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Eens, in het verkeer moet je 100% aandacht hebben.


    Queer zijn is gewoon alles

    Zelf ben ik van België, maar vind dat er nog steeds veel met gsm's in de hand word gefietst. Toch is het een goede wet.


    I wanna be a wizard!

    Nyx schreef:
    Mijn eerste reactie als Belg: 'is dat verboden in België?' o_o
    Maar daar ben ik het mee eens. Ik kan het zelf niet, want dan let ik totaal niet op waar ik fiets. Hoe kan iemand anders dat dan wel?


    Dat jij het niet kan wil niet zeggen dat niemand het kan :')

    Verder vind ik dat muziek luisteren verder gewoon moet kunnen. Ik zou het nogal belachelijk vinden als dat zelfs al niet meer mag.

    Zelf stuur ik iemand wel eens een berichtje terwijl ik fiets, maar als ik zie dat er een auto aankomt dan stop ik er gewoon even mee. Als ik in de binnenstad fiets dan laat ik hem wel gewoon in m'n jaszak zitten.

    Ik bedacht me ook net: wat als iemand zijn/haar mobiel gebruikt om de weg te kunnen vinden? Ik gebruik mijn mobiel daar ook regelmatig voor.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nyx schreef:
    Mijn eerste reactie als Belg: 'is dat verboden in België?' o_o
    Maar daar ben ik het mee eens. Ik kan het zelf niet, want dan let ik totaal niet op waar ik fiets. Hoe kan iemand anders dat dan wel?

    In België staan er boetes op van €110 (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Starlord schreef:
    Eens. Als je deelneemt aan het verkeer moet je opletten op de weg. Anders breng je jezelf en anderen in gevaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sciles schreef:
    (...)

    Dat jij het niet kan wil niet zeggen dat niemand het kan :')

    Verder vind ik dat muziek luisteren verder gewoon moet kunnen. Ik zou het nogal belachelijk vinden als dat zelfs al niet meer mag.

    Zelf stuur ik iemand wel eens een berichtje terwijl ik fiets, maar als ik zie dat er een auto aankomt dan stop ik er gewoon even mee. Als ik in de binnenstad fiets dan laat ik hem wel gewoon in m'n jaszak zitten.

    Ik bedacht me ook net: wat als iemand zijn/haar mobiel gebruikt om de weg te kunnen vinden? Ik gebruik mijn mobiel daar ook regelmatig voor.


    Dat laatste doe ik ook, maar dan hou ik hem wel aan het stuur en kijk ik af en toe naar de hand waar mijn mobiel in zit. Als ik de route moet plannen stop ik wel even met fietsen om hem in te voeren.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind dat muziek luisteren en misschien bellen nog best zou mogen, maar sms'en vind ik geen goed idee. Dus deels eens, deels oneens.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 13:01 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…