• Lieve users

    Het is eindelijk zover! Uit de 49 inzendingen maken onderstaande tien kandidaten kans om het crewteam aan te vullen.

    Tijdens deze ronde krijg jij, de user, kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met de users is het dan ook uitermate belangrijk dat je iemand kiest waarmee je in de toekomst graag mee wilt samenwerken. Daarom is deze ronde volledig aan de users toegewijd. Jouw stem is dus van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. In dit topic is het mogelijk om je stem uit te brengen gebaseerd op enkel hun voorstelling die je hieronder vindt of je stelt een vragensessie op voor bepaalde/alle kandidaten om zo het vermogen van de kandidaten te testen.

    Maak dus geen overhaaste beslissingen, want je krijgt twee weken de tijd om kennis te maken met de kandidaten en eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:

    * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
    * De 10 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
    * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
    * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts heeft dus geen zin.
    * We weten nog niet hoeveel kandidaten bemiddelaar worden.

    Klik hier voor de poll!


    Het lijkt mij ten eerste erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden!
    Ik vind het niet alleen fijn om een luisterend oor te bieden, maar zoek ook nog liever samen naar een oplossing voor het probleem.
    Ik ben geduldig, oplossingsgericht en heb inlevingsvermogen. Met deze drie eigenschappen denk ik goed de rol van bemiddelaar te vervullen.
    Als je vragen hebt, persoonlijke of bemiddelaars-gericht, stel ze gerust!
    Opm: Megan is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.




    Ik ben Margot en ik zou graag bemiddelaar worden. Quizlet is voor veel mensen de enige plek waar ze hun problemen kunnen delen en het is voor mij dan ook belangrijk dat de goede sfeer van Quizlet behouden blijft, zodat mensen het idee hebben dat er met hun problemen goed om gegaan wordt. Ik ben eerlijk, doe altijd mijn best om zaken goed te verwoorden en ik luister graag naar anderen. Ik heb ondertussen de nodige levenservaring: als studentmentor heb ik ervaring opgedaan als vertrouwenspersoon en bemiddelaar. Ik hoop dat ik binnenkort de users van Quizlet ook mag bij staan!



    Het beschrijven van mezelf is moeilijk aangezien ik mezelf niet honderd procent ken en dat is één van de redenen waarom ik graag de titel van bemiddelaar krijg. Deze ervaring helpt me om op latere leeftijd praktische ervaring op te doen voor mijn opleiding als orthopedagoge (BE). Graag help ik mensen, win hun vertrouwen en begeleid hen naar een vreedzame of/en draagbare toekomst. Recht maken wat krom is, is mijn motto. Onvoorwaardelijke acceptie, zelfontplooiing en geduld zijn deugden waar ik volledig achter sta. Als er verdere vragen zijn, kan je me persoonlijk aanspreken. Met al de liefde, Sara (Fugitivo).



    Dag lief Quizlet! Mijn naam is Lotte, ik ben achttien lentes jong en een bevlogen rechtenstudent aan de leukste universiteit van Nederland. Hoewel voor velen waarschijnlijk nog een onbekend gezicht, hoop ik dat dit geen drempel zal vormen om me deze twee weken toch het hemd van mijn lijf te vragen, zodat we elkaar beter leren kennen. Aan mij zullen jullie namelijk een betrouwbare, empathische en geduldige bemiddelaar hebben, die graag de tijd voor jullie neemt en immer een luisterend oor biedt. Ik zie jullie vragen dus met alle liefde tegemoet: ik beantwoord ze graag! Veel liefs, Lotte.



    Mijn naam is Maia, en wat ben ik enorm blij dat ik deze kans heb gekregen!
    Quizlet is voor mij belangrijk, maar ook voor jullie, het heeft me veel heeft geholpen en het is een plek waar ik geweldige personen heb leren kennen. Ik zou graag iets terug willen doen, zodat iedereen een fijne tijd heeft hier en zich thuis voelt op Q. Ik zal mijn uiterste best doen jullie te helpen!
    Ik wil mezelf uitdagen om meer inzicht te krijgen in anderen, iedereen heeft een andere manier van communiceren. Ruzies zijn niet te vermijden, maar soms is een helpende hand genoeg.
    Opm: Maia is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Mijn naam is Sylvie, ik ben eenentwintig jaar en zit hier al ongeveer vier jaar lang. Ik ben een enthousiaste teamplayer die geeft om deze site en zijn users. Met mijn luisterend oor ben ik bereid om naar al je verhalen te luisteren en eventueel advies te geven als je daar om vraagt. Met mijn helpende hand ben ik bereid om alle ruziënde partijen aan te horen en samen met hen tot een oplossing te komen. Als bemiddelaar zal ik meer dan honderd procent achter mijn functie staan en deze site graag mee helpen ondersteunen. Op mij kan je rekenen!



    Ik ben Floor (14) en wil op een goede manier overkomen, maar niet perfect lijken; dit ben ik ook absoluut niet.
    Daarom heb ik een paar mensen gevraagd (Q en niet) om mij in één woord te beschrijven.
    Spontaan, gezellig, vrolijk, lief, liefdevol, supererggestoordmaarwelsuperlief en perfect zijn de uitkomsten.* Niet allemaal even serieus, maar dat ben ik ook (meestal) niet.
    Dit lijkt me een goede combinatie voor bemiddelaar en zeker omdat ik het heel graag wil. Ik wil mensen helpen en Quizlet helpen, omdat iedereen het waard is te genieten van Quizlet en er zoveel mogelijk plezier te hebben.



    Hallo iedereen,
    Sommigen van jullie zullen mij waarschijnlijk kennen, dankzij mijn kenmerkende blauwe teksten. Voor wie mij nog niet kent, ik ben Kim en ik ben twintig jaar oud.
    Graag wil ik bemiddelaar worden, omdat ik Quizlet gezelliger wil maken en houden. Daarnaast kan ik goed luisteren naar andere mensen en wil ik het liefst het naadje van de kous weten.
    Ook ben ik ervan overtuigd dat ruzie niet per se slecht is. In een ruzie durven de meeste mensen meer te zeggen en als je het goed uit praat, kan het alleen maar helpen.
    Vragen mag je altijd stellen!
    Opm: Kim is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Hallo!
    Ik ben Loïs. Ik ben 18 jaartjes oud. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn, van boeken tot schilderen! Ik wil heel graag mensen helpen op deze site en ik hoop dit ook echt te kunnen doen in de toekomst. Ik zal altijd klaarstaan om anderen te helpen, ook als ik geen bemiddelaar word c:! Ruzies zijn helaas onvermijdelijk en ik wil graag helpen met het bemiddelen van deze ruzies, zodat er een oplossing kan worden gevonden tussen beide partijen. Ik wil dit bereiken door naar beide partijen te luisteren en me neutraal en volwassen op te stellen.
    Opm: Loïs is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Lieve users! Mijn naam is Evi en ik zou ontzettend graag bemiddelaar worden. De redenen hiervoor zijn simpel, namelijk om de site een veiligere omgeving te maken voor users die zich niet op hun gemak voelen en om de sfeer onderling positief te houden. Ik ben ervan overtuigt dat jullie dat kunnen, maar als het kan zou ik daar graag nog een handje bij helpen! We houden met z'n allen van deze site en het is belangrijk dat we dat zo houden. Liefs!
    Opm: Evi is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.


    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Groeten van de moderators en de bemiddelaars

    Vragen gesteld door users:
    Painkiller: Wat onderscheidt jou van de anderen?

    Painkiller:
    - Megan: Wat motiveert jou om deze functie te vervullen?
    - Margot: Op welke wijze zou je een ruzie/discussie behandelen?
    - Sara: Hoe wil je anderen helpen zichzelf te vinden?
    - Lotte: Denk je dat je studie (rechten) een hulp kan bieden om de functie van bemiddelaar te vervullen? Zo ja, op welke manier?
    - Maia: Hoe wil je graag het inzicht krijgen in andere users?
    - Sylvie: Op welk vlak denk je een voordeel te hebben bij de andere kandidaten?
    - Floor: Wat drijft jou bemiddelaar te willen zijn?
    - Kim: Heb je een levenservaring die je kan helpen de functie te beoefenen? Zo ja, welke?
    - Loïs: Hoe start je met de aanpak van een ruzie?
    - Evi: Welke persoonlijke eigenschappen zullen je helpen de functie uit te kunnen oefenen?


    Cordon: De moderators doen iets wat heel erg oneerlijk is tegenover de usergemeenschap, bijvoorbeeld: ze liegen over het beleid. Als bemiddelaar zie je dit
    uiteraard gebeuren en als bemiddelaar voel je je uiteraard ook verantwoordelijk voor de eerlijkheid van de mods naar de users. Wat is jouw reactie?


    Eigengrau: Noem redenen waarom wij absoluut níét op jou zouden moeten stemmen. ;p

    Liopleurodon: Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?

    Chrysalism: Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?

    Chrysalism: Hoe reageren jullie op ruzies in real life?

    Chrysalism: Stel dat er een ruzie is, met de ene user ben je bevriend en met de andere user totaal niet, daar irriteer je je dood aan. Hoe los je dit dan op? Zou je partij trekken? Zou je een compromis sluiten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?


    Chrysalism: Stel, een user en een moderator hebben ruzie, hoe lossen jullie dit op?

    ImAwesome: Als je al weinig tijd hebt, hoe denk je dan dit erbij te kunnen gaan doen?

    Avandra: Hoe denk je dat je je hoort te gedragen als bemiddelaar op het userforum en voldoet jouw gedrag zich ook aan die gestelde voorwaarden?

    Avandra: Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?

    Eigengrau: Zou jij ooit besluiten om een zaak te weigeren om een bepaalde reden? Zo ja, welke zaken zouden dan te zwaar kunnen zij voor jou, denk je? (Qua inhoud van de zaak, dus niet omdat het bijvoorbeeld een is waarbij een vriend is betrokken of wegens tijdgebrek/persoonlijke problemen, ...)

    Baelor: Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijnn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?

    Liopleurodon: Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?

    Liopleurodon: Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?

    Parada: Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?

    Baelor: Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?

    Ballard: Moest je het niet halen en er volgt een mod verkiezing. Ik zeg trouwens niet dat er eentje komt, haha. Maar ja, mijn vraag is dus: wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?

    Cordon: Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?
    Wat als je beschuldigt wordt van partijdigheid?


    Painkiller: Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.

    Liopleurodon: Hebben jullie schrik dat het gaat uitdraaien op een 'populariteitswedstrijd'?

    Painkiller: Stel er ontstaat een ex aeqo maar er is nog maar één plek vrij. Maar één van de twee kan door en jij bent één daarvan. Zou jij je opofferen geen bemiddelaar te worden? Zo nee, wat zou je dan doen?

    BIitzkrieg: Deze is specifiek voor Floor:
    Je geeft aan in je stukje tekst dat je niet altijd even serieus bent, zou dit geen belemmering kunnen zijn? Aangezien ik vind dat dit een serieuze positie is waarbij je toch wel wat professionaliteit moet overbrengen.


    Avandra: Zijn er volgens jullie punten van verbetering voor de bemiddelaars? En hoe denk je dat jij als individu deze kan verbeteren? Met andere woorden, wat wil je bereiken met de functie bemiddelaar?

    Baelor: Stel: Ik zeg dat het sowieso vriendjespolitiek wordt, omdat ik nooit op iemand zou stemmen die ik niet vertrouw, al geeft die zo'n goede antwoorden. (Dat zeg ik ook, maar dat betekent niet dat ik onmiddellijk op vriendjes ga stemmen, aangezien er meer mensen zijn die ik vertrouw dan mijn "vriendjes". Wat vinden jullie daarvan? Hoe gaan jullie daarmee om?

    Eigengrau: Jan en Piet hebben elkaar leren kennen op Quizlet en zijn hierdoor beste vrienden geworden. Ze spreken regelmatig af, bellen elke dag en staan bij wijze van spreken als getrouwd met elkaar op Facebook. Naast user helpt Piet ook nog mee door zijn functie als moderator, terwijl Jan geen baantje heeft. Nu is het zo dat Piet regelmatig kleine dingen die hij achter de schermen opvangt, deelt met Jan. Zo wist Jan al voordat het openbaar werd gemaakt dat er 49 aanmeldingen waren voor de verkiezingen, kwam hij te weten dat een van de mods geen voorstander was van een ban die een bepaalde user recent had gekregen wegens ruzie op het forum en wist hij wat de achterliggende reden van een crewlid was om te stoppen met zijn functie. Zaken waarmee het team zeker niet zou kunnen lachen als het uitgelekt zou worden, maar Piet weet dat Jan te vertrouwen is en deze dingen niet doorvertelt, waardoor hij ze toch tegen hem zegt.
    Op een bepaald moment komt Piet echter iets te weten dat strikt geheim moet blijven voor de users (bijvoorbeeld dat Rutger heeft besloten om de site te stoppen omdat deze te weinig geld opbrengt), maar hij vertelt dit toch. Jan is hierdoor zo ontzettend geschrokken en boos dat hij Piet waarschuwt dat hij deze informatie openbaar wil maken. Naast het feit dat dit voor redelijk grote rellen en schandalen op het forum zou zorgen, weet Piet zeker dat hij uit de crew geschopt wordt als bekend raakt dat hij al die dingen heeft gelekt. De twee willen dit onderling oplossen, maar Jan houdt voet bij stuk dat hij dit echt niet langer geheim kan houden. Piet is zo wanhopig dat hij jou als bemiddelaar contacteert en je smeekt om dit op te lossen tussen jullie. Hij wil alleen dat je deze zaak absoluut niet op het bemiddelaarforum zet, ook niet anoniem, en echt met niemand van de crew deelt, omdat hij zijn functie niet kwijt wil. Jij bent goed bevriend met Piet en vindt hem een enorm goede moderator, maar weet zelf ook wel dat hij zo goed als zeker zijn baan zal verliezen als jij hem verklikt en je vindt het echt niet door de beugel kunnen dat hij al deze belangrijke informatie heeft gelekt.
    Hoe pak jij dit aan? Verraad je Piet of besluit je om deze zaak in je eentje af te handelen zonder dat iemand hier iets vanaf weet? Wat als bemiddelen geen zin blijkt te hebben en Jan morgen een topic opent waarin hij alles bekend maakt en jou en Piet aan de schandpaal nagelt?

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 15:20 ]

    Ik zal vanavond op de casus reageren.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chrysalism schreef:
    Stel, een moderator scheldt een user uit via een reactie op het forum waar iedereen dit kan zien en verwijdert vervolgens de reactie. De uitgescholden user zegt hier iets van en er volgt een ruzie. Hoe los jij dit op?

    Damn, mijn vorige bericht is weg. :/
    Mocht ik het bericht gezien hebben, zal ze allebei een bericht sturen en vragen aan de moderator in kwestie waarom diegene dat gezegd had tegen de user. Iemand met zo'n functie hoort zich niet zo te gedragen. Dan zal ik met de andere bemiddelaars overleggen van hoe en wat en kijken of ze willen bemiddelen.
    Wanneer ik het niet heb gezien, zal ik eerst om bewijs vragen.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 14:38 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Avandra schreef:
    Even een voorbeeldcase voor de kandidaten.

    Hallo bemiddelaar x

    Ik heb ruzie met UserA en ik vind dat helemaal niet leuk. Het begon allemaal toen ik een topic opende over mijn verhaal dat ik ga publiceren. UserA zei dat het ontzettend onorigineel was en niemand het ooit wou lezen. Dat vond ik helemaal niet leuk en toen heb ik gezegd dat ze maar geen reactie moest plaatsen als ze niets positiefs te zeggen had. Toen begon ze in mijn gastenboek vervelende dingen te schrijven. Dat kon ik wel nog negeren, maar toen ik vandaag wou meedoen met een RPG ging ze tegen de organisator zeggen dat ze me niet mochten aanvaarden omdat ik dom was en niet kon schrijven. Ik weet echt niet wat ik die user misdaan heb, want ik deed helemaal niks verkeerds. Kan jij dit voor mij oplossen?

    Groetjes
    UserB


    Hoe reageer je op deze zaak? Behandel deze case door een bericht naar beide partijen te sturen. Je kiest zelf hoeveel berichten je naar beide partijen stuurt vooraleer je de zaak als afgehandeld ziet.


    Beste UserB

    Bedankt voor je berichtje. Ik vind het heel erg vervelend dat dit allemaal gebeurde en ben bereid je hier mee te helpen. Ik zal UserA een berichtje sturen met de vraag of hij/zij wil meewerken om samen tot een oplossing te komen. Ik deel je nu al wel mee, dat als UserA niet instemt om mee te werken, ik je helaas niet verder kan helpen met bemiddelen.

    Ik hou je op de hoogte van zodra ik meer weet.

    Groetjes
    Sylvie


    Beste UserA

    Ik kreeg een berichtje van UserB over een conflict tussen jullie. Hij/zij heeft mij hier echter gevraagd om hulp met bemiddelen. Nu is mijn vraag aan jou of jij bereid bent om mee te werken, zodat jullie samen tot een oplossing kunnen komen om dit conflict op te lossen? Als dat zo is, dan hoor ik ook heel graag jouw kant van het verhaal.

    Ik hoop snel iets van je te horen.

    Groetjes
    Sylvie


    16 - 09 - '17

    Avandra - Even een voorbeeldcase voor de kandidaten.

    Hallo bemiddelaar x

    Ik heb ruzie met User A en ik vind dat helemaal niet leuk. Het begon allemaal toen ik een topic opende over mijn verhaal dat ik ga publiceren. User A zei dat het ontzettend onorigineel was en niemand het ooit wou lezen. Dat vond ik helemaal niet leuk en toen heb ik gezegd dat ze maar geen reactie moest plaatsen als ze niets positiefs te zeggen had. Toen begon ze in mijn gastenboek vervelende dingen te schrijven. Dat kon ik wel nog negeren, maar toen ik vandaag wou meedoen met een RPG ging ze tegen de organisator zeggen dat ze me niet mochten aanvaarden omdat ik dom was en niet kon schrijven. Ik weet echt niet wat ik die user misdaan heb, want ik deed helemaal niks verkeerds. Kan jij dit voor mij oplossen?

    Groetjes
    User B


    Hoe reageer je op deze zaak? Behandel deze case door een bericht naar beide partijen te sturen. Je kiest zelf hoeveel berichten je naar beide partijen stuurt vooraleer je de zaak als afgehandeld ziet.


    Beste User B,

    Ik heb je berichtje goed ontvangen en wil je graag helpen met deze vervelende kwestie. Weet wel, een bemiddelaar luistert en begeleid jullie naar een compromis, verduidelijking of verzoening. Ik garandeer dus niet dat dit gesprek uitdraait op een positieve afloop. Ik zal eerst User A contacteren of hij/zij hiervoor openstaat en dan zien we verder hoe we dit gaan behandelen.

    In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en ik laat je zo snel mogelijk iets weten als ik reactie heb gekregen van User A.

    Groetjes,
    Sara / Fugitivo



    Beste User A,

    Ik kreeg een berichtje van User B dat er enige wroeting is tussen jou en deze gebruiker. Er zijn onduidelijkheden waarom er precieze dingen zijn gezegd of gedaan. Het gaat al een tijdje aan de gang volgens deze persoon en wil hier orde in scheppen.

    Hierbij wil ik jullie graag helpen. Als bemiddelaar zal ik luisteren naar beiden jullie kanten van het verhaal en hoop jullie te kunnen begeleiden naar een compromis, verduidelijking of verzoening. Graag zou ik ook jouw kant het verhaal horen als je hier interesse in hebt.

    Zie je het zitten om hier verder op in te gaan? Dan hoor ik het graag.

    Groetjes,
    Sara / Fugitivo


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Avandra schreef:
    Even een voorbeeldcase voor de kandidaten.

    Hallo bemiddelaar x

    Ik heb ruzie met UserA en ik vind dat helemaal niet leuk. Het begon allemaal toen ik een topic opende over mijn verhaal dat ik ga publiceren. UserA zei dat het ontzettend onorigineel was en niemand het ooit wou lezen. Dat vond ik helemaal niet leuk en toen heb ik gezegd dat ze maar geen reactie moest plaatsen als ze niets positiefs te zeggen had. Toen begon ze in mijn gastenboek vervelende dingen te schrijven. Dat kon ik wel nog negeren, maar toen ik vandaag wou meedoen met een RPG ging ze tegen de organisator zeggen dat ze me niet mochten aanvaarden omdat ik dom was en niet kon schrijven. Ik weet echt niet wat ik die user misdaan heb, want ik deed helemaal niks verkeerds. Kan jij dit voor mij oplossen?

    Groetjes
    UserB


    Hoe reageer je op deze zaak? Behandel deze case door een bericht naar beide partijen te sturen. Je kiest zelf hoeveel berichten je naar beide partijen stuurt vooraleer je de zaak als afgehandeld ziet.

    Beste UserA,

    Daarstraks heb ik een PB gekregen van UserB die heeft vermeldt dat er wat onenigheid aan de gang is tussen jullie twee. Zo zouden er nogal wat dingen zijn gezegd, waardoor dit als kwetsend is ervaren. Ik wil je graag vragen waarom de dingen in kwestie zijn gezegd

    Sta je open voor hulp? Ik zou jullie allebei namelijk willen helpen om het probleem op te lossen, zodat beide partijen met een fijn gevoel terug kunnen keren.

    Groetjes,
    Morticia.

    Beste UserB,

    Je hebt aangegeven dat je dit graag opgelost wilt zien worden. Het bemiddelen zal enkel kunnen als beide partijen toestemming geven hiervoor, anders heeft het geen zin. Ik zal een bericht naar UserA sturen met de vraag of diegene bemiddeling wilt. Zodra ik een antwoord heb gekregen, zal ik het laten weten.

    Als er nog iets is wat je graag kwijt wilt, mag je me altijd een PB sturen. Ik zou jullie allebei willen helpen met deze vervelende situatie, zodat beide partijen met een goed gevoel terug kunnen keren.

    Groetjes,
    Morticia.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2015 - 22:58 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nakama schreef:
    (...)

    Beste UserB

    Bedankt voor je berichtje. Ik vind het heel erg vervelend dat dit allemaal gebeurde en ben bereid je hier mee te helpen. Ik zal UserA een berichtje sturen met de vraag of hij/zij wil meewerken om samen tot een oplossing te komen. Ik deel je nu al wel mee, dat als UserA niet instemt om mee te werken, ik je helaas niet verder kan helpen met bemiddelen.

    Ik hou je op de hoogte van zodra ik meer weet.

    Groetjes
    Sylvie


    Beste UserA

    Ik kreeg een berichtje van UserB over een conflict tussen jullie. Hij/zij heeft mij hier echter gevraagd om hulp met bemiddelen. Nu is mijn vraag aan jou of jij bereid bent om mee te werken, zodat jullie samen tot een oplossing kunnen komen om dit conflict op te lossen? Als dat zo is, dan hoor ik ook heel graag jouw kant van het verhaal.

    Ik hoop snel iets van je te horen.

    Groetjes
    Sylvie
    Staat genoteerd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fugitivo schreef:
    Avandra - Even een voorbeeldcase voor de kandidaten.

    Hallo bemiddelaar x

    Ik heb ruzie met User A en ik vind dat helemaal niet leuk. Het begon allemaal toen ik een topic opende over mijn verhaal dat ik ga publiceren. User A zei dat het ontzettend onorigineel was en niemand het ooit wou lezen. Dat vond ik helemaal niet leuk en toen heb ik gezegd dat ze maar geen reactie moest plaatsen als ze niets positiefs te zeggen had. Toen begon ze in mijn gastenboek vervelende dingen te schrijven. Dat kon ik wel nog negeren, maar toen ik vandaag wou meedoen met een RPG ging ze tegen de organisator zeggen dat ze me niet mochten aanvaarden omdat ik dom was en niet kon schrijven. Ik weet echt niet wat ik die user misdaan heb, want ik deed helemaal niks verkeerds. Kan jij dit voor mij oplossen?

    Groetjes
    User B


    Hoe reageer je op deze zaak? Behandel deze case door een bericht naar beide partijen te sturen. Je kiest zelf hoeveel berichten je naar beide partijen stuurt vooraleer je de zaak als afgehandeld ziet.


    Beste User B,

    Ik heb je berichtje goed ontvangen en wil je graag helpen met deze vervelende kwestie. Weet wel, een bemiddelaar luistert en begeleid jullie naar een compromis, verduidelijking of verzoening. Ik garandeer dus niet dat dit gesprek uitdraait op een positieve afloop. Ik zal eerst User A contacteren of hij/zij hiervoor openstaat en dan zien we verder hoe we dit gaan behandelen.

    In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en ik laat je zo snel mogelijk iets weten als ik reactie heb gekregen van User A.

    Groetjes,
    Sara / Fugitivo


    Beste User A,

    Ik kreeg een berichtje van User B dat er enige wroeting is tussen jou en deze gebruiker. Er zijn onduidelijkheden waarom er precieze dingen zijn gezegd of gedaan. Het gaat al een tijdje aan de gang volgens deze persoon en wil hier orde in scheppen.

    Hierbij wil ik jullie graag helpen. Als bemiddelaar zal ik luisteren naar beiden jullie kanten van het verhaal en hoop jullie te kunnen begeleiden naar een compromis, verduidelijking of verzoening. Graag zou ik ook jouw kant het verhaal horen als je hier interesse in hebt.

    Zie je het zitten om hier verder op in te gaan? Dan hoor ik het graag.

    Groetjes,
    Sara / Fugitivo
    Bedankt voor je beantwoording.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Morticia schreef:
    (...)
    Beste UserA,

    Daarstraks heb ik een PB gekregen van UserB die heeft vermeldt dat er wat onenigheid aan de gang is tussen jullie twee. Zo zouden er nogal wat dingen zijn gezegd, waardoor dit als kwetsend is ervaren. Ik wil je graag vragen waarom de dingen in kwestie zijn gezegd

    Sta je open voor hulp? Ik zou jullie allebei namelijk willen helpen om het probleem op te lossen, zodat beide partijen met een fijn gevoel terug kunnen keren.

    Groetjes,
    Morticia.

    Beste UserB,

    Je hebt aangegeven dat je dit graag opgelost wilt zien worden. Het bemiddelen zal enkel kunnen als beide partijen toestemming geven hiervoor, anders heeft het geen zin. Ik zal een bericht naar UserA sturen met de vraag of diegene bemiddeling wilt. Zodra ik een antwoord heb gekregen, zal ik het laten weten.

    Als er nog iets is wat je graag kwijt wilt, mag je me altijd een PB sturen. Ik zou jullie allebei willen helpen met deze vervelende situatie, zodat beide partijen met een goed gevoel terug kunnen keren.

    Groetjes,
    Morticia.
    Jij ook bedankt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik moet zo weg, dus plaats ik dit alvast.

    ImAwesome: Als je al weinig tijd hebt, hoe denk je dan dit erbij te kunnen gaan doen?
    Oh god, helemaal overheen gelezen. Ik heb genoeg tijd, dus dat is geen probleem. En mocht ik minder tijd krijgen, dan laat ik het natuurlijk gewoon weten.

    Avandra: Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?
    Dat van een betere bemiddelaar zijn, weet ik niet bepaald omdat ik je niet heel goed ken. Echter, ik weet wel dat ik genoeg tijd hiervoor heb en met veel geduld als zowel plezier de zaken zal behandelen.

    Baelor: Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijnn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?
    Nou, zo populair ben ik niet op het forum haha. Maar om even met de vraag mee te spelen: ik kan er heel kort en bondig over zijn, maar dat mogen ze denken, ieder zo z'n mening. Als ik een bemiddelaar ben geworden, betekent het toch dat de users vertrouwen in me hebben op dat vlak.

    Liopleurodon: Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?
    Ik geloof dat de kandidaten met een reden zijn gekozen, dus ieder is op z'n eigen manier goed. Verder kan ik er niet bepaald iets over zeggen, want ik ken ze niet goed genoeg om daarover te oordelen.

    Liopleurodon: Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?
    Nu wil ik niet gaan opscheppen, maar ik geloof dat het door mijn inschrijving in het algeheel komt, door de wijze waarop ik dingen bewoord heb. Als het één eigenschap is, zou ik door mijn eerlijkheid denken, gezien het gegeven dat je jezelf op een zekere manier natuurlijk wel blootlegt aan de crew. Zo schrijf je dingen zo op hoe je het wellicht niet eerder zou schrijven en dan laat je toch een andere kant van jezelf zien.

    Baelor: Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?
    Grotendeels zou ik het bemiddelen volgens de regels, maar houd wel in mijn achterhoofd dat de leeftijd een heel stuk jonger is en hoogstwaarschijnlijk een andere "aanpak" nodig heeft. Ik zou het sowieso overleggen met de andere bemiddelaars om te zien hoe hun erover nadenken.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 23:42 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Pff ik kan écht niet kiezen tussen twee personen en het zou zo zonde zijn als iemand die ik geschikt acht het daardoor net niet zou halen.
    Ik ga alles nog even doorlezen en gelukkig heb ik nog een tijdje. c;

    Ik heb al veel goede vragen zien langskomen! ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit te twijfelen tussen enkele mensen, maar eigenlijk vind ik het ook enorm jammer dat Evi juist nu in Afrika zit en we daardoor voorlopig nog niets van haar hebben gehoord. Ik ben bang dat ze daardoor waarschijnlijk heel veel stemmen zal verliezen omdat iedereen tegen de tijd dat ze terug is wel al gestemd zal hebben. (no_chears)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eigengrau schreef:
    Ik zit te twijfelen tussen enkele mensen, maar eigenlijk vind ik het ook enorm jammer dat Evi juist nu in Afrika zit en we daardoor voorlopig nog niets van haar hebben gehoord. Ik ben bang dat ze daardoor waarschijnlijk heel veel stemmen zal verliezen omdat iedereen tegen de tijd dat ze terug is wel al gestemd zal hebben. (no_chears)

    Same here. Ik heb de mensen die op vakantie zijn überhaupt nog niet in mijn overwegingen meegenomen en vrees dat sommigen toch al een keuze hebben gemaakt op basis van degenen die wel hebben kunnen reageren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Same here. Ik heb de mensen die op vakantie zijn überhaupt nog niet in mijn overwegingen meegenomen en vrees dat sommigen toch al een keuze hebben gemaakt op basis van degenen die wel hebben kunnen reageren.


    Daarom kijk ik ook naar ieders forum geschiedenis. Dat helpt wel om een beeld van iedereen te vormen vind ik.


    Happy Birthday my Potter!

    Zeg Lotta, in je Jan/Piet vraag: Wat maakt het nou uit dat Piet uit de crew gestampt wordt als het forum toch stopt? :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    Zeg Lotta, in je Jan/Piet vraag: Wat maakt het nou uit dat Piet uit de crew gestampt wordt als het forum toch stopt? :Y)

    Hij wil zijn laatste dagen wel nog met gratis GM meemaken, duh. (cat)


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it