• Dit is het seriemoordenaar topic, veel plezier (flower)
    Zeikers en betweters verboden! (doeg)





    [ topic verplaatst door een moderator ]


    tiptoe through the tulips...

    Alpheratz schreef:
    (...)

    Ik heb nooit stemmen in mijn hoofd die me vertellen iemand te vermoorden, dat kan ik je verzekeren.


    Dit dus, en daarbij komt we willen allemaal wel eens iemand achter het behang plakken. Maar ik durf met aardig wat zekerheid te zeggen dat het overgrote meerendeel dan niet aan iemand vermoorden denkt.


    The truth is out there.

    Alpheratz schreef:
    (...)

    Ik heb nooit stemmen in mijn hoofd die me vertellen iemand te vermoorden, dat kan ik je verzekeren.


    Wel bijvoorbeeld dat je iemand dood wilt


    tiptoe through the tulips...

    Resilience schreef:
    (...)

    Was het maar zo makkelijk :'D


    Nee dat is het niet, want dat je eraan denkt kan je niks aan doen, maar zei moeten het gewoon niet meer doen, dan is het toch goed en hun verleden is het verleden dus


    tiptoe through the tulips...

    Ach, ik vind dat het nog niet goed praten voor de slachtoffers en nabestaanden. Of iemand nu mentaal niet in orde is of wel, het blijft verschrikkelijk iemand te verliezen door het toedoen van een ander. Maar uiteindelijk zijn we wel allemaal mensen. Dus wat mij betreft ben ik het eens dat mensen die een moord gepleegd hebben, hulp moeten krijgen, maar dat maakt niet dat ik het "cool" vind o.i.d. Ik vind het namelijk verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 18:43 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Ach, ik vind dat het nog niet goed praten voor de slachtoffers en nabestaanden. Of iemand nu mentaal niet in orde is of wel, het blijft verschrikkelijk iemand te verliezen door het toedoen van een ander. Maar uiteindelijk zijn we wel allemaal mensen. Dus wat mij betreft ben ik het eens dat mensen die een moord gepleegd hebben, hulp moeten krijgen, maar dat maakt niet dat ik het "cool" vind o.i.d. Ik vind het namelijk verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren.

    effe een ding wat ik nu denk, dieren doen het ook en zei krijgen geen straf!


    tiptoe through the tulips...

    SadisticElz schreef:
    (...)
    effe een ding wat ik nu denk, dieren doen het ook en zei krijgen geen straf!


    Oh dat is absoluut niet waar. Mijn buren bijvoorbeeld hebben een hond met een "strafblad". De hond is namelijk agressief en valt snel aan, waardoor hij iemand al eens heeft toegetakeld. Doet hij dit nog eens, dan wordt hij afgemaakt. Dus ja, dieren worden hier ook wel voor gestraft, maar doordat dieren niet hetzelfde denken als wij mensen, snappen ze het niet goed. Het straffen van dieren en mensen is dus ook niet helemaal te vergelijken. Als je een dier opsluit omdat hij iets slechts heeft gedaan, zal hij zich niet zo snel realiseren dat het slecht is om iemand te verwonden. Tenminste, ik heb dat nog niet echt meegemaakt dat een hond zich dat realiseert :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    - dubbel -

    [ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 18:53 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    SadisticElz schreef:
    (...)
    effe een ding wat ik nu denk, dieren doen het ook en zei krijgen geen straf!

    Dat is appels vergelijken met peren. Een moordenaar die iemand vermoord omdat hij het leuk vind is wat anders dan een dier opzoek naar eten.


    Seasons will change, but I shall remain

    SadisticElz schreef:
    (...)
    effe een ding wat ik nu denk, dieren doen het ook en zei krijgen geen straf!


    Omdat het in hun natuur zit, jagen is hun manier van leven, zonder jagen kunnen ze niet overleven wegens gebrek aan voedsel. Maar voor zover ik weet is het niet 'normaal' om mensen te vermoorden 'vanwege een stemmetje in hun hoofd' en kan het al helemaal niet opgelost worden door ze te leren dat je dat stemmetje moet negeren. Zo simpel werkt het gewoon niet.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    SadisticElz schreef:
    (...)
    effe een ding wat ik nu denk, dieren doen het ook en zei krijgen geen straf!


    Daar ben ik het niet echt mee eens, dieren die mensen aanvallen worden heel vaak afgemaakt. Dan heb ik het over zowel wilde als tamme dieren en een hoop van die dieren hebben ook niet de intelligentie die wij bezitten. Zij redeneren anders en we kunnen hen ook niet duidelijk maken wat wij, als mensen, als goed en kwaad zien. Terwijl dit bij een (serie)moordenaar wel het geval is. Zij beseffen dat wat ze doen fout is, maar kiezen ervoor het toch te doen. Al moet ik hier denk ik wel passionele moorden uitsluiten, want die gebeuren meer in een opwelling.

    (Sorry voor de rant :x)

    Zelf vind ik seriemoordenaars niet cool of zo, maar ik ben wel geïnteresseerd in wat er in hun hoofd afspeelt en ik ben denk ik niet de enige. Anders waren er niet zo veel politieseries op tv.


    What would Emma do?

    Serenata schreef:
    (...)
    Dat is appels vergelijken met peren. Een moordenaar die iemand vermoord omdat hij het leuk vind is wat anders dan een dier opzoek naar eten.


    Dat is inderdaad ook waar ja. Dieren hebben vaak helemaal niet dezelfde intentie tot het doden van iets/iemand als de mens


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Edilio schreef:
    (...)

    Omdat het in hun natuur zit, jagen is hun manier van leven, zonder jagen kunnen ze niet overleven wegens gebrek aan voedsel. Maar voor zover ik weet is het niet 'normaal' om mensen te vermoorden 'vanwege een stemmetje in hun hoofd' en kan het al helemaal niet opgelost worden door ze te leren dat je dat stemmetje moet negeren. Zo simpel werkt het gewoon niet.

    Eigenlijk wel, want iedereen hoort dat stemmetje, maar sommige moeten het gewoon leren negeren.


    tiptoe through the tulips...

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Eigenlijk wel, want iedereen hoort dat stemmetje, maar sommige moeten het gewoon leren negeren.


    Ik ben wel benieuwd hoe jij erop komt dat iedereen dit heeft? Ik geloof namelijk niet dat je iedereen zijn of haar gedachten kunt lezen :/ Al ben ik het er wel mee eens dat seriemoordenaars inderdaad zoiets hebben als drijfveer tot het moorden. Maar ik ben het er dan inderdaad ook mee eens dat zij hulp moeten krijgen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Valkyries schreef:
    Alles heeft ALTIJD een reden. Bij elke keus die je maakt en handeling die je doet, daar zit iets achter. Maar of dat dan ook maar meteen gezien moet worden als een goed excuus om mensen te mogen vermoorden... Ik heb het topic zo wat gevolgd en het komt zo'n beetje op mij over dat je het gedrag - en de daarbij behorende handelingen - van een seriemoordenaar goedkeurt / goedpraat...
    Dat komt zo'n beetje op hetzelfde neer van het goedpraten van vreemdgaan wanneer je stomdronken bent. 'Jah, sorry, ik kon het niet helpen, ik was dronken.' Alsof dat ook maar een excuus is -.-
    Zoals jij het uitlegt, komt dat met het uitmoorden van mensen op hetzelfde neer. 'Ja sorry, ik heb een moeilijke jeugd gehad, ik kon het niet helpen.' 'Ja, sorry, ze heeft me zoooo kwaad gemaakt dat ik wel haar keel moest toepitsen.' 'Ja sorry, ik ben gepest op school, dus iedereen moest maar meteen dood.' 'Jah, sorry, ik hoor nu eenmaal stemmen, die zeiden dat ik het moest doen...' Jah, echt allemaal legitieme redenen om iemand te vermoorden, ahum...

    Zo werkt het toch echt niet. Er is een verschil tussen begrip opbrengen voor waarom iemand zo handelt of waarom iemand zo geworden is en het goedkeuren van zijn/haar gedrag. Ik en m'n vriend kijken altijd Criminal Minds samen, en hebben dan altijd zalige gesprekken over de beweegredenen van de moordenaar, want in bepaalde situaties kan ik ook echt wel snappen hoe iemand zo geworden is en dan voel ik ook echte medelij voor zo'n persoon, dat hij zulke dingen heeft mee moeten maken in zijn jeugd, bijvoorbeeld, maar goedkeuren doe ik absoluut niet. Want er zijn echt wel andere manieren om ermee om te gaan dan anderen te vermoorden. Als je echt niet verder kom, vermoord dan jezelf in plaats van anderen. Just my opinion.

    Daarnaast zijn er echt zoveel verschillende soorten moordenaars, met elk hun eigen issues dat je ze ook niet over één kam kan scheren. Want voor de ene kan ik dus echt wel empathie opbrengen, terwijl ze de andere gewoon feitelijk levendig moeten verbranden. Dat verschilt van case to case. Ik voeg me dan ook bij voorgaande reacties dat je feitelijk heel respectloos met dit onderwerp omgaat en erg 'kinderachtige' argumenten en opmerkingen geeft, al is dat misschien te wijten aan je leeftijd. I don't know. Ik vind in ieder geval wel dat je eens bij jezelf te rade moet gaan waarom je het gedrag en handelingen goedpraat, want helemaal gezond is het niet.

    Persoonlijk vind ik niet dat er ALTIJD ergens een reden voor is. Je zegt nu ook dat er een reden is als iemand wordt vermoord, gemarteld, aangerand (etc.)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    PsychoElz schreef:
    (...)
    Eigenlijk wel, want iedereen hoort dat stemmetje, maar sommige moeten het gewoon leren negeren.


    Ik betwijfel dit, zoals ik al zei we ergeren ons allemaal wel eens aan een ander. Soms heel erg. Maar er is nog steeds een verschil tussen dat denken en denken aan moord. En inderdaad over de dieren, dieren hebben een ander overlevingsinstinct dan wij hebben. De meeste dieren zijn jagers en doen niet iets omdat ze het graag willen maar juist omdat zij het zien als noodzakelijk om te overleven of in veiligheid te komen.


    The truth is out there.