• Dit is het seriemoordenaar topic, veel plezier (flower)
    Zeikers en betweters verboden! (doeg)





    [ topic verplaatst door een moderator ]


    tiptoe through the tulips...

    Houden we nu op met deze discussie?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    LaughingJack schreef:
    (...)

    Waarom gebruik je het woord ''Psychose'' dan in een situatie die niks met Psychose te maken heeft?


    Omdat ik te erg geintreseerd ben


    tiptoe through the tulips...

    Parada schreef:
    Houden we nu op met deze discussie?

    Goed plan!


    tiptoe through the tulips...

    SadisticElz schreef:
    (...)

    Omdat ik te erg geintreseerd ben


    'Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (psychische aandoening) waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.' (Wikipedia.)

    Uhm... Maar dat heb je dan toch niet? ;-;

    Verder vind ik het wel interessant soms, maar van mij mogen ze allemaal de doodstraf krijgen. Met zulke gevallen kan ik geen medelijden vinden.


    wat was dit ookalweer

    SadisticElz schreef:
    (...)

    Omdat ik te erg geintreseerd ben

    Psychoses kunnen interessant zijn, maar dat beteken niet dat je het zomaar kan gebruiken, helemaal in een foute context. Ik ken iemand die het heeft, het is geen leuk woord om zomaar te gebruiken.


    Seasons will change, but I shall remain

    Halen schreef:
    (...)

    'Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (psychische aandoening) waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.' (Wikipedia.)

    Uhm... Maar dat heb je dan toch niet? ;-;

    Verder vind ik het wel interessant soms, maar van mij mogen ze allemaal de doodstraf krijgen. Met zulke gevallen kan ik geen medelijden vinden.


    De doodstraf is te erg! Van mij hoeven ze niet eens in de gevangenis, ze hebben alleen een beetje hulp nodig!


    tiptoe through the tulips...

    Serenata schreef:
    (...)
    Psychoses kunnen interessant zijn, maar dat beteken niet dat je het zomaar kan gebruiken, helemaal in een foute context. Ik ken iemand die het heeft, het is geen leuk woord om zomaar te gebruiken.

    maar waarom willen mijn ouders dan dat ik getest wordt


    tiptoe through the tulips...

    Ik snap er de ballen van. Ik ben wel dol op horror. En als ik niet kan slapen kijk ik altijd die programma's waar ze na gaan waarom een killer al die dingen zou kunnen hebben doen en hoe hij/zij die moorden georganiseerd heeft. Het is heel interessant, vooral de moeite waard voor mensen die graag de psychologie in willen of het recht. Of natuurlijk criminologie. Natuurlijk moet je wel altijd nagaan dat een verhaal twee kanten heeft, en sommige keuzes gewoon echt niet kunnen. Ik merk dat mensen graag in extremen denken, serial killers is een extreem in het spectrum. Ik zeg niet dat het niet gebeurt, trouwens.


    The truth is out there.

    Scully schreef:
    Ik snap er de ballen van. Ik ben wel dol op horror. En als ik niet kan slapen kijk ik altijd die programma's waar ze na gaan waarom een killer al die dingen zou kunnen hebben doen en hoe hij/zij die moorden georganiseerd heeft. Het is heel interessant, vooral de moeite waard voor mensen die graag de psychologie in willen of het recht. Of natuurlijk criminologie. Natuurlijk moet je wel altijd nagaan dat een verhaal twee kanten heeft, en sommige keuzes gewoon echt niet kunnen. Ik merk dat mensen graag in extremen denken, serial killers is een extreem in het spectrum. Ik zeg niet dat het niet gebeurt, trouwens.

    Ik dacht er ook aan, om dat als studie te doen


    tiptoe through the tulips...

    SadisticElz schreef:
    (...)
    Ik dacht er ook aan, om dat als studie te doen


    Ik dacht er ooit in een grijs ver verleden ook aan. Maar als je naar open dagen gaat, nou laat me zeggen ze praten je er snel vanaf. Niks CSI gewoon een beetje aankloten met rechten en lame presentaties doen. Niks voor mij. :Y)


    The truth is out there.

    Ik ben het met je eens dat sommige seriemoordenaars niet thuis horen in de gevangenis, maar ze horen ook niet thuis in de samenleving met één keer per week een bezoekje aan de psycholoog.
    Eigenlijk horen heel veel van dit soort mensen thuis in speciale instellingen die zwaarbewaakt zijn maar waar ze aangepaste hulp krijgen. Maar ze mogen zeker nooit in de maatschappij terugkomen.
    Daarbij moet je dit gedrag ook niet goedpraten om de redenen die al zijn gegeven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Cordon schreef:
    Ik ben het met je eens dat sommige seriemoordenaars niet thuis horen in de gevangenis, maar ze horen ook niet thuis in de samenleving met één keer per week een bezoekje aan de psycholoog.
    Eigenlijk horen heel veel van dit soort mensen thuis in speciale instellingen die zwaarbewaakt zijn maar waar ze aangepaste hulp krijgen. Maar ze mogen zeker nooit in de maatschappij terugkomen.
    Daarbij moet je dit gedrag ook niet goedpraten om de redenen die al zijn gegeven.


    Er zijn wel speciale afdelingen vaak in gevangenissen voor dat soort mensen. Ik snap dat ze hulp moeten hebben, maar inderdaad vrijkomen kan niet. Dat soort mensen zijn vaak ontoerekeningsvatbaar en hoe goed ze het ook in therapie kunnen doen, ze krijgen bijna allemaal op een gegeven moment een terugval. Dan is het ook veiliger voor hen om in een omgeving te zijn waar veiligheid voor hunzelf en anderen voorop staat.


    The truth is out there.

    Kom op guys, iedereen heeft welles stemmen in zijn hoofd die zeggen dat je bijvoorbeeld iemand moet vermoorden, maar de meeste doen het dan niet, maar zei luisteren zo naar die stemmen dat ze het toch doen, ze hoeven het alleen leren te negeren,dan doen ze het niet meer ;)


    tiptoe through the tulips...

    SadisticElz schreef:
    Kom op guys, iedereen heeft welles stemmen in zijn hoofd die zeggen dat je bijvoorbeeld iemand moet vermoorden, maar de meeste doen het dan niet, maar zei luisteren zo naar die stemmen dat ze het toch doen, ze hoeven het alleen leren te negeren,dan doen ze het niet meer ;)


    Was het maar zo makkelijk :'D


    26 - 02 - '16

    SadisticElz schreef:
    Kom op guys, iedereen heeft welles stemmen in zijn hoofd die zeggen dat je bijvoorbeeld iemand moet vermoorden, maar de meeste doen het dan niet, maar zei luisteren zo naar die stemmen dat ze het toch doen, ze hoeven het alleen leren te negeren,dan doen ze het niet meer ;)


    Ik heb nooit stemmen in mijn hoofd die me vertellen iemand te vermoorden, dat kan ik je verzekeren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.