Een gezellig gesprek komt op gang tussen Nolan en mij, en af en toe glijdt mijn blik automatisch naar de deur, op zoek naar bekende gezichten. Nolan doet blijkbaar hetzelfde, want soms valt het gesprek een beetje stil. Net wanneer ik wil voorstellen om wat drankjes te halen, lopen enkele collega's de club binnen. Ik herken Rose en Liv, en glimlach even naar ze. Nolan steekt kort zijn hand op, maar maakt geen aanstalten naar ze toe te gaan.
"Wil je ook iets hebben om te drinken?" vraag ik met een gebaar naar de bar. Glimlachend kijk ik hem aan wanneer hij zijn schouders ophaalt.
"Ik heb nog niet echt ergens zin in," geeft hij toe, "en daarbij, het is nog wat vroeg om aan de alcohol te beginnen. Je weet dat dat bij mij haast altijd fout afloopt," vervolgt hij met een grijns.
Ik kan het niet laten hardop te lachen, en grinnikend kijk ik nog even naar de inkom. Het lijkt of mijn rug zich automatisch iets rechter stelt wanneer ik zie dat Anthony binnenkomt. Een brede glimlach verschijnt op mijn gezicht, en ik frons een milliseconde wanneer ik de glimlach op zijn gezicht even vertwijfeld zie wegvallen. Dan besef ik dat Nolan naast me staat, en zo onopvallend mogelijk creëer ik een beetje afstand tussen hem en mij.
"Lang niet gezien!" roept Anthony uit, nog voor hij bij ons staat. Het komt niet in me op dat ik enorm belachelijk staat te grijnzen. Ik probeer zo luchtig mogelijk een pluk haar achter mijn oor te stoppen terwijl ik enkele seconden lang overweeg hoe ik hem precies zou begroeten. Voor ik het doorheb, doe ik ook wat stappen zijn richting uit, en plant, net als bij Nolan, een kus op zijn wangen, terwijl mijn handen lichtjes zijn armen aanraken. Het geluk zit me mee dat de belichting hier niet optimaal is, of de rode kleur op mijn wangen zou meteen opvallen.
"Veel te lang," zeg ik uiteindelijk. Ik bijt even op mijn lip, in de hoop dat mijn glimlach er iets minder door wordt. "Ik wilde eigenlijk net wat halen om te drinken, loop je mee?" probeer ik zo nonchalant mogelijk te zeggen.
[ bericht aangepast op 31 mei 2015 - 21:15 ]
But I still have this faith in the truth of my dreams.