Hoi Q'ers,
Ik ben Ezra, inmiddels 17 jaar oud en woon in een uit de kluiten gewassen dorp (met zeven freaking supermarkten...) in Noord-Holland. Ik woon op steenworp afstand van mijn middelbare school, waar ik nu in het
vijfde zesde jaar van VWO zit. Na mijn examen gehaald te hebben, wil ik Taal en Communicatie (of eigenlijk gewoon Toegepast Nederlands) gaan studeren aan de UvA. Dit vanwege mijn passie voor en grote interesse in de Nederlandse taal en mijn liefde voor debatteren.
Ik ben de oudste van vier kinderen, mijn twee broertjes zijn 14 en 11 en mijn zusje is nu bijna 9. We wonen met zijn zessen in een twee-onder-één-kap dat nu de tweede verbouwing ondergaat.
Ik heb een heel tijdje op deze site rondgedwaald als Idylle, maar nu is Syeira zo'n beetje mijn vaste username geworden.
Ik speel nauwelijks game's, eigenlijk alleen als ik bij mijn vriend ben ^^ Dat wil zeggen: als je Sims niet rekent tot "gamen". Naast Sims spelen doe ik verbazingwekkend veel in mijn vrije tijd. Ik lees per maand gemiddeld drie boeken uit (zowel Nederlands als Engels) en ik schrijf veel voor Quizlet (waar ik nu al een stuk of vier jaar lid van ben) en mezelf.
Ik lees het liefst goede fantasy en sciencefiction, maar moet tot mijn spijt bekennen dat ik ook erg kan genieten van technisch redelijk geschreven, cliché verhalen over een jongen en een meisje in een al dan niet bijzondere wereld die ondanks al hun tegenstrijdigheden ontzettend verliefd op elkaar worden.
Daarnaast wordt een groot deel van mijn leven opgeslokt door het fenomeen dat "debat" heet. Ik heb mij drie jaar geleden aangesloten bij de scholierendebatgroep van onze school en doe met veel plezier mee aan zoveel mogelijk wedstrijden. Zo is mijn team afgelopen winter in de finale beland van het NK Scholieren en heb ik vorige maand meegedaan bij het NK voor studenten in Nijmegen met mijn "buddy" en coach van de debatgroep, die aan de UvA studeert. Ik ben behoorlijk wat uurtjes per week kwijt aan het debatteren en beschouw dit dan ook als één van mijn grootste hobby's.
Ik ben een beetje verlegen en vind het moeilijk om op nieuwe mensen af te stappen. Ik lees heel veel op het forum, maar reageer eigenlijk nauwelijks om de simpele reden dat alles al gezegd is en ik het veelal niet nodig vind om dat nog een keer te herhalen. Toch ben ik altijd bereikbaar voor vragen, om gewoon te kletsen of als je een luisterend oor nodig hebt en geef ik graag adviezen aan anderen. Ik kan soms een beetje vreemd uit de hoek komen - kennelijk zien heel veel mensen mij als "uit de hoogte" - en soms zelfs gemeen. Dit is echter nooit mijn bedoeling: ik ben best vredelievend ^^
Ik sta erom bekend ontzettend van kletsen te houden - wat eens te meer blijkt uit het verhaal dat ik nu alweer heb opgehangen - dus voor een praatje ben je altijd welkom!
[ bericht aangepast op 1 okt 2015 - 15:50 ]
For those I love, I will sacrifice