Laat ik mezelf ook nog even voorstellen. c:
Mijn naam is Dirkje, ik sta ook wel bekend als Parachutes (de username die ik het langste heb gehad en ook vrij vaak weer terugneem), en je mag me ook bij mijn bijnaam Didi noemen. ^^ Ik ben op dit moment achttien, maar over een maandje en twee dagen wordt ik negentien (wat ik enorm oud vind klinken ;w;). Deze verjaardag gaat ook een hele speciale worden, want ik woon nu voor vijf maanden in het prachtige Kyoto, Japan. Het feit dat ik de kans heb gekregen hier een semester aan de universiteit te studeren is als een droom voor mij, en als ik nu uit het raam kijk van mijn enorme dormitory kamer (ja, echt enorm), kan ik nog steeds amper geloven dat ik werkelijk in Japan ben, al wijst alles erop.
Ik ben tweedejaars studente Culturele Antropologie aan de UU (universiteit Utrecht) en vindt mijn studie enorm interessant. Ik ben dan ook iemand die heel graag de wereld wil zien en niet wil sterven voor ik op wereldreis ben geweest en ieder hoekje heb gezien.
Zoals je nu al wel door zal hebben, ben ik enorm geïnteresseerd in Japan wat ook de reden is waarom ik hier nu een tijdje studeer. Via mijn passie voor manga en anime ben ik deze interesse ingedoken en nog steeds fascineert Japan en haar rijke culturele gebruiken mij enorm. Anime en manga is al zo'n zeven jaar een hobby van me, en recentelijk ben ik ook begonnen met cosplay, waar ik enorm veel plezier aan beleef (mijn portemonnee alleen wat minder). Qua genres (niet alleen in anime, maar ook in boeken, films, etc.) hou ik het meeste van dystopische verhalen, sci-fi, (post)-apocalyptische verhalen, fantasy en - niet te vergeten - tragedies. Ik ben dan ook vrij gevoelig voor tragedies en heb er haat-liefde verhoudingen mee, maar in mijn mening zijn haat-liefde gevoelens ook de sterkste. :') Wat titels waar ik enorm fan van ben (anime/manga + daarna boeken): Pandora Hearts, Tsubasa Chronicle, Owari no Seraph D.Gray-man, No.6, Karneval, Nineteen Eighty-Four, BZRK, Gone, Half Bad, the Maze Runner, Chaos Walking en the Hunger Games.
Verder hou ik enorm veel van muziek en is er bijna geen moment van de dag waarop ik geen muziek luister. Mijn muzieksmaak is eigenlijk een soort van verdeeld in twee soorten. :'D Aan de ene kant Engelstalige muziek en aan de andere kant Japanse. In beiden soorten hou ik het meeste van alternatieve rock/indie muziek, of gewoon rock. Maar ik luister ook naar vocaloid, wat zowel rock-ish liedjes heeft (die ik dan vaak het meest awesome vind), maar ook hele elektronische, die ik gek genoeg soms ook geweldig vindt, hoewel ik daar bij Engelstalige muziek niet echt van houd. Mijn favoriete band is Muse en ik zal ook nooit iets mooier vinden dan de muziek van die band. Verder hou ik onder andere erg van Coldplay (de oude stijl), Radiohead, Imagine Dragons, Kodaline, Snow Patrol, Mumford and Sons en Within Temptation. Mijn favoriete Japanse bands zijn Ling Tosite Sigure, Supercell/EGOIST, My First Story en ONE OK ROCK.
Daarbij heb ik een serieus shipping probleem, oftewel ik ship teveel en te extreem. :'D Mijn OTP's maken me tegelijk blij en extreem verdrietig, aangezien ik dus die haat-liefde verhouding met tragedies heb en altijd tragische ships uitkies als mijn OTP.
*kuch* Nezushi *kuch* Harutaka *kuch* Mikayuu *kuch* Kurofai *kuch* Shinaya *kuch*. Oh en Kagehina maar dat is niet tragisch maar gewoon te cute enzo. Oh, en ik heb een obsessie voor voice actors/seiyuu's, oftewel de mensen die de stem van anime personages inspreken. Het is zo erg dat ik een crush krijg op mensen door hun stem woooh. (Dit overigens niet alleen met seiyuu's, ik heb het ook met lead zangers van bands.)
*kuch* Kensho Ono *kuch* Hiro *kuch*.
Ik ben een schrijver, iemand die liever observeert en informatie opneemt dan iemand die zich duidelijk mengt in het dagelijks leven en de gebeurtenissen. Met woorden ben ik erg goed, maar niet als ik ze zelf moet spreken, al vloeien ze op papier als automatisch uit me. Als ik iemand als goede vriend zie, kan ik echter soms buien hebben dat ik niet meer stop met praten, maar het is meer dat ik me niet makkelijk en snel open stel voor iedereen, ik ben een vrij gesloten persoon.
Oh, en enorm belangrijk, ik vergat het bijna; ik ben heel erg een kattenmens.
Ik vind katten geweldig, en heb een soort lichte hondenfobie. Niks extreems, maar ik ben niet enorm graag bij ze in de buurt.
Nu zal ik maar stoppen met praten, als je meer wil weten, stuur me gerust een berichtje, dat vind ik leuk.