Hai!
Ik ben Sofie en ik ben op het moment negentien jaar oud. Op negen januari a.s. word ik twintig. Je zult me waarschijnlijk vaak herkennen aan mijn rode kleurtje en mijn avatar, die ik al in geen tijden meer veranderd heb.
Ik woon op het moment nog bij mijn ouders dicht bij Den Bosch, maar ik hoop na de zomervakantie in Amsterdam te wonen waar ik Psychobiologie aan de UvA ga studeren. Toekomstvisies heb ik zelden, ik leef een beetje met de dag, omdat ik een beetje eng vind om ver vooruit te kijken. Ik ben bang dat ik mezelf teleurstel als ik al mijn dromen niet waar kan maken.
Ik kom zelf uit een groot gezin waar ik de jongste van ben. Mijn ouders hebben vier kinderen op de wereld gezet: mijn oudste zus Mirjam, mijn broer Paul, mijn andere zus Lydia en ik. Mirjam en Paul zijn al klaar met studeren en Lydia studeert op het moment in Enschede.
Met mijn familie heb ik niet zoveel contact, omdat ze nogal verspreid over Nederland wonen. Wel komen we jaarlijks bijna allemaal samen voor de verjaardag van onze "stamvader": mijn opa (mijn vaders vader). Grappig feitje: hij is de oudste van de familie en ik de jongste. We hebben ook een foto samen in onze achtertuin, waarop ik als kleine peuter naar hem opkijk en hij als mijn opa op mij neerkijkt.
Nu ik dit aan het typen ben, zit op de Huiswerkbegeleiding de Kroon, om mijn laatste dag als Huiswerkbegeleider uit te voeren. Ik heb dit jaar veel geleerd door bijles te geven en leerlingen te helpen met het plannen en indelen van huiswerk. Mijn bijlesvakken zijn wiskunde, biologie en scheikunde en waren ook tevens mijn sterkste vakken op school. Verder werk ik ook nog als Foodmedewerker (en af en toe Horeca of Mode) bij de Hema. Ik vind dit werk erg leuk omdat we een heel gezellig en hecht team hebben waardoor het werken voor mij extra leuk is. Ik vind het ook een hele leuke afdeling omdat je soms begint met het snijden van vlees, vervolgens moet je iemand even overnemen op het gebak en het volgende moment ben je het brood aan het aanvullen. Ik kan ook zeggen dat ik als medewerker trots ben op de Hema, omdat er echt goed eten verkocht word en er zit zeker een verhaal achter.
Ik heb tot eind zomer vorig jaar ook nog bij de Jumbo gewerkt. Ik vond dit ook een hele goede winkel, met een goede formule, maar de band tussen de collega's was een stuk minder, waardoor ik me er soms niet zo op mijn gemak voelde. Ik heb hier bijna alle afdelingen gehad (DKW - vakken vullen, kassa, verslijn en slagerij).
Zoals ik al zei wil ik volgend schooljaar beginnen met Psychobiologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik heb dit jaar echter geen opleiding gehad, ik heb alleen maar gewerkt. Vorig jaar heb ik mijn Gymnasiumopleiding afgerond op het Zwijsen College. Mijn favoriete vakken waren onder andere scheikunde en biologie. Ik heb hier een hele fijne tijd gehad en ook mijn huidige vriend leren kennen. Inmiddels hebben we al bijna drie jaar achter de rug (23 september a.s.) en ik zie het nog niet zo snel kapot gaan tussen ons.
In het vierde jaar van mijn middelbare schooltijd heb ik toch echter wel een terugslag gehad. Het kwam namelijk allemaal niet meer zo aanwaaien, zoals dat gebeurde in de eerste tot en met de derde klas. Ik heb toen wel mijn hakken in het zand gezet en ben heel hard gaan werken voor mijn cijfers, wat ervoor gezorgd heeft dat ik in de gebruikelijke zes jaar mijn middelbare school met een gymnasiumdiploma heb afgesloten. Onlangs dat ik hard gewerkt heb, heeft het me wel veel gekost en dat merkte ik ook in de eerste twee maanden nadat de examens afgelopen waren. Ik had inmiddels al het besluit gemaakt om eerst een jaar te gaan werken en andere leuke dingen te doen alvorens ik aan mijn studie zou beginnen. Ik ben er inmiddels achter dat ik er heel veel aan heb gehad om deze keuze te maken, omdat dit jaar mij veel nieuwe ervaringen heeft gegeven.
Ik ben namelijk heel veel meer wijzer geworden over solliciteren, omdat ik in het begin van het jaar een nieuwe baan moest zoeken. Ik heb driekwart jaar gewerkt aan een musicalproductie waarin ik de hoofdrol van Wicked, Elphaba, heb gespeeld. Omdat ik toch wat twijfels had, ben ik me iets meer gaan verdiepen in andere studies, maar uiteindelijk kwam ik toch tot de beslissing om bij de studie Psychobiologie te blijven. Ik ben nog steeds bezig met rijlessen, maar ik hoop het zo snel mogelijk af te ronden.
Al met al: een hele goede beslissing voor mij.
Ik heb drie passies: zingen, acteren en schrijven. Zingen en acteren combineer ik het liefste in een musical en schrijven doe ik hier. Ik heb al twee jaar meegedaan met musicals en ik vind het nog steeds een geweldige ervaring. Vooral dit jaar vond ik extra leuk, omdat ik een grote rol had en ik mocht veel liedjes zingen. Ik hoop dat ik volgend jaar weer kan meedoen met een musicalgroep, want ik zou het zonde vinden om dat op te geven.
Verder schrijf ik heel veel. Ik heb al één verhaal afgerond, waar ik heel trots op ben. Verder heb ik nog verschillende verhalen in mijn hoofd. Ik heb recentelijk voor mezelf besloten om op Quizlet alleen nog fanficties en kortverhalen te zetten en voor mezelf boeken ga proberen te schrijven.
In dezelfde tijd dat ik een terugslag had op school, was ik net begonnen met Quizlet. Ik heb het ontdekt via Hyves. Ik zat namelijk op de Harry Potter Hyve en daar plaatste iemand een verhaal wat ze ook op Quizlet had staan. Toen ik merkte dat ze op Quizlet verder was en vaker postte dan op Hyves, ben ik dat verhaal daar gaan volgen.
Echter, ik kwam steeds meer verhalen tegen die ik ook wilde volgen, waardoor er een speciale map tussen mijn bladwijzers ontstond met alle Quizlet-verhalen die ik wilde volgen. Toen het echt niet meer bij te houden was, heb ik een account aangemaakt en ben ik stukje bij beetje meer verhalen gaan volgen. Ik was ondertussen zelf ook al begonnen aan een verhaal, maar ik had hem nog nergens online gezet. Toen de inspiratie steeds meer wegviel, heb ik het online gezet. Het staat nu nog steeds tussen mijn verhalen: "Between the World", heet het. Al snel is daar toch nog de inspiratie voor weggevallen en heb ik het versneld afgerond.
Ik heb overigens pas na een half jaar het forum ontdekt, omdat ik het in het begin niet echt leuk vond. Geen idee waarom, maar het sprak me niet echt aan. Vervolgens begon ik af en toe de stellingen van de te volgen en ik ging een specifiek aantal subfora af, wat ik graag wilde weten. Ik weet nog heel goed dat het écht een tijd heeft geduurd voordat ik eens op het "actieve topics" knopje heb gedrukt.
Mijn crewambities zijn trouwens al heel oud, moet ik heel eerlijk zeggen. Ik wist sinds het moment dat ik wist wat crewleden waren en wat ze deden altijd, al mijn zinnen gezet op het bemiddelaarsschap. Helaas waren er bijna nooit verkiezingen voor de bemiddelaars, waardoor ik bijna nooit meedeed aan crewverkiezingen. Toen er eindelijk bemiddelaarsverkiezingen waren, heb ik me opgegeven en was ik waarachtig door naar de tweede ronde. Ik ben helaas niet gekozen door de users, maar ik vond het al een hele eer dat ik gekozen was door de moderators als één van de beste tien.
Vorig jaar heb ik mezelf over de streep getrokken om me toch op te geven voor de moderatorverkiezingen. Er werd altijd gezegd dat je veel tijd moest hebben en dat had ik inmiddels al gemerkt: dat had ik zomaar niet. Ik zat toen echter aan het einde van mijn examenjaar én ik zou dat volgende jaar alleen maar gaan werken. Ik heb me toen opgegeven en eerst was ik heel blij dat ik door mocht naar de tweede ronde. Vervolgens kwam op 23 mei het berichtje van Emma dat ik moderator was geworden en sprong ik (in bed) een gat in de lucht. Inmiddels is het alweer een jaar later en ik heb nog steeds geen spijt van mijn keus, omdat ik het een ontzettend leuk erebaantje vind en ik zou het nog graag heel veel langer blijven doen.
Al met al ben ik ontzettend blij dat ik Quizlet heb ontdekt en het heeft heel veel voor me gedaan. Zelfs het baantje als moderator leert me heel veel, wat ik ook een fijne ervaring vind. Ik heb geen idee hoelang ik hier nog zal zitten, maar ik hoop dat het nog niet binnenkort ophoud. Daarvoor vind ik het veel te leuk hier! Ik denk nog vaak aan de dag dat ik me hier aanmeldde en hoe dankbaar ik mezelf ben dat ik mezelf toch over die streep had getrokken.
Inmiddels, vier jaar en
44 usernames later, zit ik hier dan, als moderator van Quizlet.nl!
Mocht je na deze uitgebreide beschrijving van mezelf toch nog vragen hebben (of een moderatorgerelateerde vraag): stel ze!
Het kan mogelijk nog zijn dat ik de foto wijzig. Ik kan op het moment niet op sneller internet en Facebook laadt nauwelijks. Zeer frustrerend.
Deep inside, I've never felt alive