Nou daar gaan we dan, ik ben Leonie, momenteel vijftien jaar oud en woon in het o zo westfriese Enkhuizen, een regio die lang niet altijd/overal goed bekend staat :') Tja, kunnen we ook niet echt veel aan doen, hé?
Ik zit momenteel in het vierde jaar van het gymnasium op het Martinuscollege in Grootebroek, iets waar ik altijd voor gek voor uit werd gemaakt aangezien er in Enkhuizen zelf een middelbare school is en mensen me gek noemen dat ik een half uur ga fietsen. Maar goed, ik vind het allemaal hartstikke meevallen- en daarnaast bieden ze in Enkhuizen geen gymnasium aan, iets wat ik toch wel graag wou doen. Ik heb nu een CM profiel en volg geen Latijn meer, maar enkel Grieks. Ik wil heel graag wanneer ik klaar ben met mijn middelbare school in Amerika gaan studeren, en het zou heel gaaf zijn mocht dit- met behulp van een sportbeurs- lukken.
Eh ja, wat verder over mij? Ik houd heel erg van lezen en schrijven, maar ik geloof dat zo'n beetje iedereen op Quizlet dat wel kan zeggen over zichzelf. Mijn favoriete boeken zijn de Harry Potter boeken- niet omdat ze nou zo fantastisch geschreven of zo super mooi zijn, maar gewoon om de originaliteit en het feit dat ik iedere keer wanneer ik Harry Potter zie/lees, het nog altijd fantastisch blijf vinden. De wereld is fantastisch. Ik hoop ooit nog naar de Studio Tour in London te gaan, en in Orlando of LA naar de Harry Potter theme parks te gaan. Naast lezen en schrijven teken ik ook erg graag, al doe ik dit de laatste tijd niet zo heel vaak meer. Lid van Quizlet ben ik zo onderhand al zo'n drie jaar, al kan ik me niet precies herinneren wanneer ik mijn account ook alweer aanmaakte. Ik ben hier voornamelijk bezig met RPG's, en hoewel ik wel geprobeerd heb enkele verhalen te schrijven, maar dit strandde altijd al snel, waar RPG's altijd gezellig waren en- doordat je met anderen schrijft- ook weer onvoorspelbaar.
Ik rijd sinds mijn zevende paard en doe dit sinds zo'n 2.5 jaar bij Manege Bria in Andijk, nadat mijn vorige manege onder nogal nare omstandigheden plotseling gesloten werd. Zaterdagen zijn dan ook echt mijn manege dagen en ben ik vanaf half tien in de weer om kleine kindjes te helpen met poetsen/zadelen, en rijd ik zelf 's middags pas. Mijn grootste sportpassie ligt echter bij de atletiek, wat ik sinds mijn achtste doe, bij SAV in Grootebroek. Vroeger was ik nooit zo actief en eigenlijk deed ik het gewoon omdat het toen wel gezellig was en ook wel leuk. Ik lag dan over het algemeen ook altijd ergens achteraan in de groep. Mijn best deed ik niet heel erg en ik was ook allesbehalve goed te noemen. Als je toen tegen me had gezegd dat ik NK's zou lopen en hier óók nog eens goed op zou presteren, zou ik je voluit in je gezicht uitgelachen hebben. Zo'n anderhalf jaar begon ik echter actiever te worden, ik begon twee maal in de week te trainen en werd ook daadwerkelijk fanatiek. Toen dan ook het outdoor seizoen aanbrak heb ik vele wedstrijden gedaan. Ik kreeg van mijn trainster het advies om een keer een 400m te gaan lopen, ik kon immers redelijk sprinten maar een 600 ging me ook goed af. Dit heb ik dan ook op 14 mei gedaan, en ik verbaasde mezelf door een tijd van 63.63 te lopen. Ik heb me toen laten vertellen dat dat best wel erg snel was voor een C-juniore. Ik mocht met de competitie voor de meisjes-B mee lopen omdat ik de 400 een stuk sneller liep dan het snelste meisje-B op dat moment, en daar liep ik een PR van 62.21. In 2015 heb ik in Augustus dan ook meegedaan aan het on-officiele NK voor C-junioren, de C-spelen. Hier liep ik een 300, gezien dat voor C-junioren een wat meer reguliere afstand is. Hierop liep ik toen een clubrecord in een tijd van 44.73, waarmee ik 14e werd en mijn PR (Persoonlijk Record) met een seconde verbeterde. In de herfstvakantie ging iedereen weer een leeftijdsklasse omhoog en ik werd B-juniore. Als B-juniore heb je meer trainingsmogelijkheden en wisselde ik van trainer. Ik volg in plaats van 2 allround trainingen nu 2 sprint-trainingen en een allround/kracht-en-conditie training per week, iets wat ik echt fantastisch vind. Mijn trainingsgroep is ook hartstikke gezellig op alle dagen- al ben ik wel echt een jonkie haha-. Mijn PR verbeterde ik van de winter naar 60.39 tijdens de PEC indoor in Apeldoorn, iets waar ik heel verbaasd én trots op was. Zeker het feit dat ik qua inschrijvingen voor het NK Indoor Junioren nu tweede stond, wauw. Met deze tijd sta ik overigens vijfde op de ranglijsten van de meisjes B indoor 2015/2016, iets waar ik echt heel trots op ben! Tijdens het NK zouden de serie winnaars en tijdsnelsten doorgaan, en hoewel ik grotendeels voorop lag, verstapte ik me zo'n 50 meter voor de finish waardoor ik net aan werd ingehaald door iemand anders, maar gelukkig kon ik door als tijdsnelste. De volgende dag ben ik in de finale als vijfde geëindigd met een dubbel gevoel. Tuurlijk, ik mag niet zeiken, vijfde is heel goed, zeker als eerstejaars B tussen 4 2ejaars en 1 andere 1ejaars, maar als ik mijn PR had gelopen, was ik tweede geworden. Voor nu is mijn doel onder de minuut lopen, en daarna onder de 59 seconden, en een finaleplaats met het NK Junioren van de zomer.
Zo, ik realiseer me nu dat dit best een lang verhaal is geworden, en als er iemand is die dan ook echt de moeite heeft genomen om alles door te lezen, wil ik die bedanken, want zeker in vergelijking met sommige andere posts hier, is dit echt lang. Pfoeh. Dusja, als iemand meer van me wilt weten over wat dan ook, kan je me gerust PB-en of GB-en ^^
|
3 April 2016 — Hoorn (AV Hollandia) — Trainingspakkenwedstrijd 400m
20 Februari 2016 — Apeldoorn (Omnisport) — NK Junioren Indoor — Series MB
|