• Volgens mij moet het hier... idk...
    Oké, ja, wéér een klaagtopic – of advies-vraag-topic, of help-me, het is maar hoe je het wilt noemen. Ik ben een beetje ten einde raad en een beetje erg geïrriteerd.

          Mijn vriend en ik wonen dus in een normaal huis dat we huren van een vreselijke huisbaas – maar ach, dat is echt niet zo vreselijk vergeleken met de streken die hij uithaalt. Spontaan kwam hij laatst met het idee dat hij niet genoeg inkomsten binnenhaalde, dus dat we een deel van de benedenverdieping op moesten geven – ik ga jullie echt niet uitleggen hoe dat werkt, maar het komt erop neer dat zij een eigen deur heeft en zo en dat we haar eigenlijk niet zien, behalve wanneer ze de keuken of badkamer gebruikt. En dat is verdomme de hele dag.
          Ze is een Sri Lankaan, en ik heb echt niets tegen buitenlanders – mijn vriend is Algerijns, that would be weird, haha – en over het algemeen had ik dus gehoord dat het een vriendelijk volk was dat vreselijk goed was in Engels. Nou oké dan. Als ze Engels spreekt komen we wel ver. Nou, blijkbaar spreekt het mens dus geen woord Engels óf Nederlands. Ze weet niet wat schoonmaken is en kookt zeker drie uur lang – inclusief aangebrande knoflook.
          Laatst hadden we al een gesprek met onze huisbaas en haar, waar een familielid van haar bij zat om te vertalen. Nou, mijn vriend en ik een heel lijstje klaar met klaagpunten en een dosis goede moed – want er zou immers iets aan gedaan worden. Ja, Jan met de korte achternaam dus. Helemaal niets. Dat familielid van haar zat er zo stoned als een garnaal bij terwijl zij maar arrogante blikken mijn kant op wierp. De huisbaas deed overigens ook helemaal niets, aangezien dit voor hem de tijd was over alles behalve relevante dingen te praten zoals zijn kinderen. Het ergste was nog dat ik de volgende dag de huisbaas belde en hij vervolgens tegen me zei dat ze zielig was omdat ze 45 is en alleenstaand is. Dus het niet opruimen en dergelijke wuifde hij daarom weg.
          Nu was ze de afgelopen vijf dagen weg, en uiteraard ga je dan denken dat ze het allemaal niet meer zag zitten in Nederland en terug was gegaan, maar niets was minder waar – again. Ze kwam net ineens aanzetten en begon – in weet ik veel hoeveel verschillende talen tegen elkaar – een gesprek met me, die ik geïrriteerd weggewuifd had aangezien ik er geen flikker van begreep en ze dus echt kwaad leek, maar me nergens naartoe leidde.
          Misschien ben ik wel gewoon een zeikwijf – in sommige oppervlaktes wel – maar na de dingen die ze geflikt heeft ben ik het helemaal zat hoe zij denkt te kunnen leven. Zo kan mijn vriend niet eens normaal de douche uit lopen zonder dat zij toevallig net op dat moment ook even die kant op moet. Nou, daar is al eens een grote ruzie door gekomen omdat ik het echt vreselijk onbeschoft vond – vooral wanneer ze ook nog eens bezoek heeft. En dan nog die gore zwarte haren die letterlijk overal te vinden zijn, de grond, het fornuis, doucheputje, toilet... bah.

    Ik weet dat jullie er niets aan kunnen doen, en het enige advies dat ik me kan bedenken is dat we moeten verhuizen – was het maar zo makkelijk. Ik wilde gewoon even klagen, want het drukt echt vreselijk op onze relatie en dat is ze echt niet waard. Misschien moet ik maar een stoppen met horrorfilms kijken aangezien er moordneigingen op aan het bouwen zijn. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Is jullie huurcontract aangepast/heb je een nieuwe gekregen toen hij besloot dat je de benedenverdieping moest gaan delen? Want anders hebben jullie gewoon recht op volledig gebruik.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    WunWegWunDarWun schreef:
    Is jullie huurcontract aangepast/heb je een nieuwe gekregen toen hij besloot dat je de benedenverdieping moest gaan delen? Want anders hebben jullie gewoon recht op volledig gebruik.


    Omdat het zijn eerste verhuurde huis is en weet ik veel wat allemaal - en het een vriend van mijn ouders was - is dat allemaal dus niet gebeurd. Geloof me, daar hebben we genoeg over lopen vloeken. Er valt nu helaas geen zak meer aan te doen, en ik voel me daar dus ook een dwaas over. Maar goed, hij zei dat het allemaal wel goed zou komen aangezien hij mijn ouders kende - naïef, goedgelovig... het was dom, maar niet terug te draaien.


    I'm your little ray of pitch black.

    Is er helemaal geen huurcontract?


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Aisslin schreef:
    Is er helemaal geen huurcontract?


    Nee. Om even makkelijk te zeggen - buitenlanders onder elkaar kiezen meestal die makkelijke weg, al had mijn vriend het uiteraard ook liever anders gezien.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ah damn, dat is echt heel vervelend. :l Ik zou echt niet weten wat je nog zou kunnen doen. Als er een taalbarrière is, wordt het inderdaad wel moeilijk. Zijn er echt geen afspraken te maken met haar? Misschien met een andere tolk?


    Caution first, always.

    Omfg, dat jij je nog inhoud is knap. Ik was allang ontploft. Ikzelf vind dit ook erg belachelijk allemaal

    Rollins schreef:
    (...)

    Omdat het zijn eerste verhuurde huis is en weet ik veel wat allemaal - en het een vriend van mijn ouders was - is dat allemaal dus niet gebeurd. Geloof me, daar hebben we genoeg over lopen vloeken. Er valt nu helaas geen zak meer aan te doen, en ik voel me daar dus ook een dwaas over. Maar goed, hij zei dat het allemaal wel goed zou komen aangezien hij mijn ouders kende - naïef, goedgelovig... het was dom, maar niet terug te draaien.

    Het is vooral heel erg balen, omdat je juridisch nu machteloos staat. Misschien, met het keukengedoe, kunnen jullie je eigen potten- en pannenset gebruiken, zodat jullie alleen jullie eigen troep in die zin op hoeven te ruimen? Het is extra kosten en extra gedoe, maar dan hoef je in elk geval niet telkens na haar af te wassen als jullie willen koken. Ook is het een idee om heavy metal te gaan draaien, heel hard, als zij kookt. (:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou al haar troep verzamelen en dat uiteindelijk op een plek proberen te dumpen waardoor zij er het meeste last van heeft. Desnoods zet je alles voor haar deur.
    Oh, en de tip om jullie eigen kookset aan te schaffen, vind ik ook een uitstekend idee. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Merrill schreef:
    Ah damn, dat is echt heel vervelend. :l Ik zou echt niet weten wat je nog zou kunnen doen. Als er een taalbarrière is, wordt het inderdaad wel moeilijk. Zijn er echt geen afspraken te maken met haar? Misschien met een andere tolk?


    Sri Lankaans is helaas niet een taal waar je makkelijk een tolk voor zoekt. Maar haar blikken en daden zeggen duidelijk dat ze ons hier weg wil hebben, terwijl ik nou juist vriendelijk was, maar goed.

    WolfieBlackfire schreef:
    Omfg, dat jij je nog inhoud is knap. Ik was allang ontploft. Ikzelf vind dit ook erg belachelijk allemaal


    Knap zou ik het niet noemen, mijn ontploffingen gaan namelijk richting de verkeerde personen - wat zoveel malen erger is. ><'

    WunWegWunDarWun schreef:
    (...)
    Het is vooral heel erg balen, omdat je juridisch nu machteloos staat. Misschien, met het keukengedoe, kunnen jullie je eigen potten- en pannenset gebruiken, zodat jullie alleen jullie eigen troep in die zin op hoeven te ruimen? Het is extra kosten en extra gedoe, maar dan hoef je in elk geval niet telkens na haar af te wassen als jullie willen koken. Ook is het een idee om heavy metal te gaan draaien, heel hard, als zij kookt. (:


    Oh we hebben ons eigen keukenmateriaal hoor, ik heb niets van de spullen gebruikt - of in gebruik - die hij hier klaar had staan voor mij. Zij wel, maar dat doet er verder niet toe. Het is gewoon dat ze er een zooitje van maakt met haar etensresten, haren en afval. Ik had het meer over het koken omdat het dan dus extreem stinkt in het huis - instant curry is niet mijn favoriet, evenals verbrande knoflook of gefrituurde bloemkool/broccoli. Oh en ik vind het zelf extreem leuk om horrorfilms te gaan kijken wanneer ze kookt of doucht. Is dat gemeen? ;D

    Tigresse schreef:
    Ik zou al haar troep verzamelen en dat uiteindelijk op een plek proberen te dumpen waardoor zij er het meeste last van heeft. Desnoods zet je alles voor haar deur.
    Oh, en de tip om jullie eigen kookset aan te schaffen, vind ik ook een uitstekend idee. (:


    Dat dumpen is wel een goed idee, aangezien ik laatst gewoon een mes door de keuken gegooid had - zie je, ik explodeer wel, mensen. Frustraties lopen hoog op hier... Maar dat is een prima idee. Over die kookset staat al hierboven, ik denk dat ik daar zelf niet bepaald duidelijk in was. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Wat een ontzettende kutsituatie :/
    Ik zou waarschijnlijk heel gemeen en bitchy worden en haar een koekje van eigen deeg geven :X


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.