• Mijn excuses op voorhand. Als je iets hebt van: "Is die Leah daar nu weer?", dan bied ik mijn excuses aan. Oprecht. Ik moet het gewoon tegen iemand kunnen zeggen en om de één of andere reden lukt het me niet het tegen mensen in persoon te zeggen.

    Gisteren hadden we het derde uur wiskunde en de leerkracht had al drie keer gevraagd stil te zijn (lees: ik was ook stil), maar op een bepaald moment vroeg ik aan iemand om een blaadje papier om onze oefeningen op te maken en hangt ze opeens recht voor mijn neus "GAAT HET NU EENS GEDAAN ZIJN MET DE KOFFIEKLETS?!" Dus ik probeer haar uit te leggen dat het over haar vak ging, maar ze blijft maar roepen dat ik moet zwijgen. En ik blijf doorpraten, want ik was boos dat ze kwaad werd op mij omdat ik oefeningen wilde maken voor haar vak (die ze overigens zelf opgegeven had). Dus ik ben uitgepraat door haar geroep heen en ze roept nog eens dat ZE ZEI DAT IK MOEST ZWIJGEN. Ik, die het zat was, roep terug dat dat me niet kon schelen. Goed, had ik niet moeten doen, maar ik vlieg dus buiten. Ik heb een vrij vurig temperament, moet ik toegeven, maar buitengevlogen ben ik nog nooit tijdens de lessen.
    Ik zit daar dus vijf minuten kwaad te wezen tot ze weer naar buiten komt, begint ze wat tegen me te zeggen (ik weet al niet meer wat) en begin ik weer te janken. Niet omdat ik ben buitengevlogen, want dat kon me vrij weinig schelen, maar omdat ik gewoon niet meer met mezelf kan leven. Die ruzie in klas was min of meer de druppel.

    Maar goed, ze zegt dus dat ik haar bladeren aan de kopiemachine aan de ingang van het school moet gaan halen en dan weer naar binnen komen (we hadden daarvoor nog even gepraat). Bon, ik loop naar beneden om de bladeren, maar in dat kopiemachinekot staat dus een leerkracht. Yuy. Ik vraag of haar bladeren er nog liggen en hij geeft ze me en vraagt me of alles oké was (want mijn ogen zagen er vrij rood uit). Logischerwijze zeg ik ja, ça va, ça va , bedankt (voor de bladeren), en ga ik weg.

    Maar dat is dus mijn probleem. Het is helemaal niet ça va, maar ik kan het tegen niemand zeggen. Ik kan het gewoon niet en ik weet niet hoe het komt, maar het lukt me niet. En ik vind mezelf zo'n trut, want die leerkracht (de eerste, van in de klas) is niet de eerste en zal niet de laatste zijn tegen wie ik zo begin te schreeuwen gewoon omdat ik zo'n rotkarakter heb en ik het tegen niemand kan zeggen. Ik wil andere mensen niet met mijn problemen opzadelen, in de eerste plaats, maar zelfs als zei zeggen dat het niet erg is als ik wat vertel, kan ik het gewoon niet zeggen. Naar een psychologe ben ik al eens gegaan, maar zelfs dat lukt niet. Zelfs daar praat ik maar wat over de oppervlakte en niet over de kern. En eerlijk, ik weet niet hoe lang ik dit nog aankan.

    Heel erg bedankt om te luisteren, iedereen die tot hier gelezen heeft. <3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wow, dat sucks echt super hard. Ik heb echt geen idee hoe ik je kan helpen sorry, maar als je wilt mag je altijd komen klagen in mijn pb. (flower)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eerst en vooral je bent geen slecht mens met een rotkarakter. Ik weet dat veel mensen je dat proberen wijs te maken of dat je jezelf dat probeert wijs te maken. Mensen hebben nu eenmaal andermans fouten nodig als maatstaf voor hun eigen goedheid (; Laat jezelf daar niet onder lijden, al weet ik dat het simpeler is gezegd dan gedaan. Momenteel struggle ik ook wat met mezelf. Zodra ik het gevoel krijg dat ik ga uitvliegen, probeer ik gewoon in mijn hoofd een scenario te spelen hoe ik die persoon dan afblaf/bitchslap/of in het ergste geval; vermoord ^^. Ik probeer het over me heen te laten komen (ik weet dat het ook niet altijd de juiste weg is. Er moet een mooi evenwicht in zitten).

    Volgens mij snap ik je punt wel dat je gewoon niet over je problemen wilt praten. Het is gewoon niet gemakkelijk om de eerste stap te zetten, om naar iemand toe te gaan en te beginnen praten, maar als je de drang voelt om gewoon iets te zeggen, weet dat je me dan altijd een berichtje mag sturen. Ik zal geregeld wel eens vragen hoe het met je gaat. Dan kan je zelf beslissen wat je wilt zeggen of wat niet. Het hoeft niet per se meteen over je struggles te gaan. We kunnen rustig opbouwen, maar ik weet dat het wel goed gaat tussen ons (:

    Ten slotte wil ik nog om af te sluiten zeggen dat ik dat voorval met de leraar ook heb voorgehad. Mijn leraar Engels kwam opeens naar me toe om te vragen of ik 'okay' was (ik had namelijk even een sociale inzinking, want fuck m'n vriendengroep en ik kon het er gewoon even niet meer bijnemen). Ik knikte gewoon, maar ik had tranen in mijn ogen. Het punt was dat ik niet zomaar alles kon vertellen; mijn problemen thuis, mijn problemen op school, mijn problemen in mijn hoofd; want wat boeit het iemand toch een reet? Is niet alsof iemand het een fuck kan schelen.
    Het punt is dat je dat niet kan volhouden, ik spreek eigenlijk ook voor mezelf, maar goed. Volgens mij is dit topic al een mooie eerste stap en lucht dit je zeker op. Houd vol, lieve Leah <3 Je bent sterk!



    Dikke knuffels en kusjes (K)
    Qing

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 16:26 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het enige wat ik je met zekerheid kan zeggen, is dat het op een bepaald moment wel beter moet gaan. Op een dag gaan alle dingen waar je je nu zo'n zorgen om maakt, immens veel kleiner zijn dan ze nu lijken. Wat bij mij vaak helpt om problemen te relativeren, is denken 'vijf jaar van nu, ga ik er dan nog last van hebben'?
    Ook het feit dat je geen blijf weet met jezelf zal uiteindelijk beteren, aangezien je jezelf beter en beter leert kennen elke dag.
    Maar voor nu is dan ook het enige dat ik kan zeggen: kop op meid, laat je niet doen en kijk uit naar wat nog komen gaat. <3


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Patholoog schreef:
    Wow, dat sucks echt super hard. Ik heb echt geen idee hoe ik je kan helpen sorry, maar als je wilt mag je altijd komen klagen in mijn pb. (flower)


    Heel erg bedankt. <3

    Metamorphoses schreef:
    Eerst en vooral je bent geen slecht mens met een rotkarakter. Ik weet dat veel mensen je dat proberen wijs te maken of dat je jezelf dat probeert wijs te maken. Mensen hebben nu eenmaal andermans fouten nodig als maatstaf voor hun eigen goedheid (; Laat jezelf daar niet onder lijden, al weet ik dat het simpeler is gezegd dan gedaan. Momenteel struggle ik ook wat met mezelf. Zodra ik het gevoel krijg dat ik ga uitvliegen, probeer ik gewoon in mijn hoofd een scenario te spelen hoe ik die persoon dan afblaf/bitchslap/of in het ergste geval; vermoord ^^. Ik probeer het over me heen te laten komen (ik weet dat het ook niet altijd de juiste weg is. Er moet een mooi evenwicht in zitten).

    Volgens mij snap ik je punt wel dat je gewoon niet over je problemen wilt praten. Het is gewoon niet gemakkelijk om de eerste stap te zetten, om naar iemand toe te gaan en te beginnen praten, maar als je de drang voelt om gewoon iets te zeggen, weet dat je me dan altijd een berichtje mag sturen. Ik zal geregeld wel eens vragen hoe het met je gaat. Dan kan je zelf beslissen wat je wilt zeggen of wat niet. Het hoeft niet per se meteen over je struggles te gaan. We kunnen rustig opbouwen, maar ik weet dat het wel goed gaat tussen ons (:

    Ten slotte wil ik nog om af te sluiten zeggen dat ik dat voorval met de leraar ook heb voorgehad. Mijn leraar Engels kwam opeens naar me toe om te vragen of ik 'okay' was (ik had namelijk even een sociale inzinking, want fuck m'n vriendengroep en ik kon het er gewoon even niet meer bijnemen). Ik knikte gewoon, maar ik had tranen in mijn ogen. Het punt was dat ik niet zomaar alles kon vertellen; mijn problemen thuis, mijn problemen op school, mijn problemen in mijn hoofd; want wat boeit het iemand toch een reet? Is niet alsof iemand het een fuck kan schelen.
    Het punt is dat je dat niet kan volhouden, ik spreek eigenlijk ook voor mezelf, maar goed. Volgens mij is dit topic al een mooie eerste stap en lucht dit je zeker op. Houd vol, lieve Leah <3 Je bent sterk!



    Dikke knuffels en kusjes (K)
    Qing


    Je bent een schat, Qing. <3 Het zijn allang niet meer anderen die me wijs proberen maken dat ik kut ben, maar, zoals je zelf insinueert, ikzelf. Het is verdomd klote, want weet je, ik geloof het ook gewoon. Ik weet niet echt wat ik hier moet zeggen, maar je begrijpt me en het doet heel veel deugd. Heel, heel, heel erg bedankt, Qing. <3 <3 <3

    Frodo schreef:
    Het enige wat ik je met zekerheid kan zeggen, is dat het op een bepaald moment wel beter moet gaan. Op een dag gaan alle dingen waar je je nu zo'n zorgen om maakt, immens veel kleiner zijn dan ze nu lijken. Wat bij mij vaak helpt om problemen te relativeren, is denken 'vijf jaar van nu, ga ik er dan nog last van hebben'?
    Ook het feit dat je geen blijf weet met jezelf zal uiteindelijk beteren, aangezien je jezelf beter en beter leert kennen elke dag.
    Maar voor nu is dan ook het enige dat ik kan zeggen: kop op meid, laat je niet doen en kijk uit naar wat nog komen gaat. <3


    Ik ben vooral bang dat ik weg ga lopen van mijn problemen, want dat heb ik immers al eens gedaan en daardoor zit ik er nu weer. Ik ben bang dat ik weg ga lopen en dat ik dan, over x aantal tijd (vijf jaar, twee jaar, tien jaar) weer ga hervallen. Maar echt, heel erg bedankt voor je woorden. Super, super, super bedankt. <3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je bent een schat, Qing. <3 Het zijn allang niet meer anderen die me wijs proberen maken dat ik kut ben, maar, zoals je zelf insinueert, ikzelf. Het is verdomd klote, want weet je, ik geloof het ook gewoon. Ik weet niet echt wat ik hier moet zeggen, maar je begrijpt me en het doet heel veel deugd. Heel, heel, heel erg bedankt, Qing. <3 <3 <3


    Soms heb je even begrip nodig of iemand die je een schouderklopje komt geven. (: Jezelf hersenspoelen doe je zeer gemakkelijk - we zijn eigenlijk allemaal slachtoffers van ons eigen brein. Het is ding is dat er gewoon genoeg moet gezegd worden aan jou dat je niet kut bent. Dan ga je het zelf ook geloven; want je bént het ook. Let eens op alle positieve dingen die je doet in plaats van de negatieve dingen. Jij - die altijd het goede ziet in anderen - ga voor de spiegel staan, zie het goede in jezelf. Iedereen heeft minpuntjes, waarom zou je die van jezelf vergroten? Wees maar eens lekker onbescheiden :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het beste is om alles los te laten, probeer alles ergens op te schrijven en kras erdoorheen. Gooi het schrift ergens tegenaan, verscheur het, huil en repeat. Ikzelf heb autisme, niet een supererge vorm, maar mijn ouders hebben nooit de moeite genomen om mij erop te laten testen en maatregelen te nemen toen ik klein was, dus ik ben vaak genoeg tijdens boekbesprekingen en mondelingen echt geflipt vanwege de stress om met een ander in een stoffig hokje te zitten en overhoord te worden.

    Door mijn nervositeit en de steeds kritischer wordende blik van de docent iedere keer als ik iets fout zei omdat ik van de angst niet goed meer kon nadenken, ben ik ook vaak losgebarsten en daardoor kreeg ik onder leraren wel zo'n imago van iemand die jankt om voldoendes te krijgen. Voor mij helpt het gewoon om de scenario's eindeloos te herhalen en te herinneren totdat ikzelf door heb dat ik inderdaad wel stom deed, maar het niet echt uit maakt. Het is voorbij, voor mij nu ook al veel te lang om er nog iets van goed te maken. Ik was toen ook nog aan het puberen en dan raak je al erg snel opgefokt, je hersenen kunnen ook nog niet registreren wat er gaat gebeuren als je iets doet, althans niet voordat het er al uit is gevlogen, maar alles komt goed.

    Ik zit nu al twee jaar op de universiteit en alles gaat prima, omdat hier mijn grenzen gerespecteerd worden en ik nu aan kan voelen wanneer het teveel wordt. Soms herinner ik nog wel de domme dingen die ik op de middelbare deed, maar dan zie ik alleen maar hoe erg ik mezelf verbeterd heb en dat ik nu de goede kant op ga. Het klinkt vast heel stom als ik zeg dat je alles moet vergeten en in de toekomst moet gaan kijken, maar over vijf jaar ben je dit alles echt al vergeten. Nu lijkt alles heel groot en denk je dat alles een grote invloed op je leven gaat hebben, maar dat valt echt mee. De middelbare school is kut, hoger onderwijs is kut en werken wordt vast ook nog kut, totdat je met je pensioen verveeld door saaie programma's zapt en nog steeds dingen kut vindt.
    Laat al het kutte los, vergeef jezelf en ga wat dingen doen die je leuk vindt. Het is niet makkelijk, maar als je het eenmaal kan, ben je er later ook sneller vanaf en leid je jezelf geen depressie in :)
    (en als je je wel depressief voelt, zou ik je aanraden om vaste slaaptijden te nemen en wat extra vitamine B te slikken, dat haalt in ieder geval wat van het doffe gevoel in je hoofd weg).


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.