• Hoi lieve Q'ers,

    Dit is een 'ik zoek een story'-topic waarin ik specifiek op zoek ben naar High Fantasy. (Als je niet precies weet of jouw verhaal hier onder valt kun je het even opzoeken op wiki of zo ^^)

    Ik struin al een tijdje heel Quizlet af om er eentje te vinden, maar ik denk dat er zo weinig zijn dat ze verdrinken in alle fanficties die een extra genre nodig hadden in de beschrijving, dus ik dacht: laat andere mensen maar naar mij toe komen! (Ik ben en blijf ongelooflijk lui.) Ik kan niet beloven dat ik een kijkje neem/blijf hangen/reacties geef/een abo neem, ik ben een zeer kieskeurige lezer op Q, sowwie.

    In principe vind ik een heleboel dingen leuk binnen dit genre (ik ben gek op Lord of the Rings, Game of Thrones en Narnia) maar stel aan het technische aspect behoorlijk wat eisen:
    * Geen. Fanfictie. Echt niet.
    * Het moet volledig Nederlands zijn (die niet met om de zoveel zinnen een Engels woord er tussen gepropt om het 'mooier over te laten komen' of een Engelse proloog).
    * Liefst een verhaal waar nog zeer actief aan geschreven wordt (of al af is) en waar genoeg aandacht aan is besteed (ik kan absoluut niet tegen spelfouten) en met iets langere hoofdstukken ( > 600 woorden gemiddeld).
    * Het mag geen kopie zijn van iemand anders werk (dus geen elfen of dwergen of orks van Tolkien of Dothraki van George RR Martin).

    En echt, mensen, zet er geen verhalen onder van andere genres (of nog erger: fanficties) met een 'ja, maar dit is echt, echt, écht, ECHT goed', want ik lees het niet. Punt.

    Ik hoop dat jullie beter kunnen zoeken dan ik en me uit de brand kunnen helpen. Als het iets voor me is houd je er een enthousiaste lezer aan over ^^

    Heel veel liefs,
    Syeira.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik heb misschien wel iets voor je. Het is geen fanfiction, het speelt zich helemaal af in een fantasy wereld en er zijn geen elfen of dwergen te vinden. Wel is mijn land gebaseerd op het oude China, dus ik weet niet zeker of je dat wat vindt.



    Nuo woont in een klein bergdorpje in het machtigste land van de wereld: Minzu. Dit land wordt onder andere bewoond door draken, waarvan wordt geloofd dat ze geluk brengen en geneeskrachtige magie bezitten. Als in haar dorp de pest uitbreekt, wordt ze door haar adoptieve oma, de leider van het dorp, gevraagd op zoek te gaan naar de rode draak die volgens de legenden het dorp beschermd. Maar deze draak is al jaren niet gezien en heeft zich teruggetrokken in de bergen. Nuo begint aan een lange en gevaarlijke reis om de draak te vinden en haar dorp te redden. Maar ook de drakenkeizerin, de keizerin van het rijk, heeft gehoord van haar zoektocht en doet een beroep op haar om het rijk te helpen verlossen van de op tijgers rijdende stam die zint op de rijkdommen van het land. Ze komt voor een moeilijke keuze te staan. Moet ze haar dorp en iedereen waar ze van houdt redden of het rijk? Voor beide tikt de klok.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ken hier zelf geen High Fantasy verhalen, op fanficties na. Maar ik kan je wel mijn boek aanraden (Luotisade), want dat is wel High Fantasy hehe. Maar ja, dat kost wel geld. :')

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 22:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.